מעמד כבוד התורה בפתיחת מבצע 'מגדיל ישועות' בישיבת צמח צדיק ויז'ניץ אלעד

מעמד כבוד התורה בישיבת "צמח צדיק" ויז'ניץ אלעד. ולראשונה: פלפולים מחידושי תורת בעל ה"ישועות משה" זי"ע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מעמד מרומם רווי כבוד התורה התקיים ברב פאר והוד קדומים, לתלמידי הישיבה לצעירים "צמח צדיק" ויז'ניץ המתנוססת לתפארה בתוככי העיר אלעד, ששמה הטוב הולך לפניה כבית יוצר לתלמידים מופלגי תורה בנויים לתלפיות בעבודת ד' זכה וברה ובאצילות מידותיהם, ורבים רבים הם המתדפקים על שעריה נוכח פירותיה המשובחים המפארים את כותל המזרח של בני הישיבות תודות להשקעה הרבה המושקעת בתלמידים ע"י הרבנים הגאונים רמ"י ומשגיחי הישיבה וכל הצוות הרוחני שליט"א תחת ידיו האמונות של ראש הישיבה הנערץ הרה"ג רבי ישראל מנחם מענדל ברכר שליט"א המנווט את המערכת הרוחנית זה למעלה משני עשורים בכשרון רב ובמסירות עצומה לכל תלמיד ותלמיד.

עם התקרב שנת העשור לעלותו לגנזי מרומים של האי רעיא מיהמנא שר התורה ועמוד העבודה כקש"ת מרן אדמו"ר בעל ה"ישועות משה" זיעוכי"א, השיקה הנהלת הישיבה מיזם חדש רב ערך להגברת כח העיון והחידוש בין התלמידים עם הקמת מיזם "מגדיל ישועות" להאדרת חידושי תורתו רבי ההיקף של מרן אדמו"ר זי"ע בכל חלקי הש"ס, אשר הותיר מורשה בגלילי יד קדשו הערות וציונים בארוכה ובקצרה ושיעוריו הגאוניים שמסר עת כיהן כריש מתיבתא דישיבת בית ישראל ודמשק אליעזר בשנות הנהגתו של אביו הק' מרן בעל ה"אמרי חיים" זי"ע ונקבצו לפונדק אחד בחלקו הראשון של הספר "אסופת רשומות – ישועות משה" על סוגיות הש"ס ומחולקים לשלשה חלקים "כללי המצוות", סוגיות שבת ומועדים, עניני איסור והיתר, ונתקבלו ברוב התרגשות וחיבה אצל אלפי תלמידיו הכמהים לתורתו ומתענגים עליה.

בציון שנת "העשירי יהיה קודש" החליטה הנהלת הישיבה באלעד לחבר להדק ולקשר את בני התשחורת פרחי הכהונה הגדלים לתפארת בגן הנאה שייסד וטיפח בשנותיו האחרונות ביושבו על כסא ההנהגה, בהתעמקות בתורתו ובכתיבת מערכות תורניות על שיעוריו וחידושיו בתורת הנגלה.

המעמד הנאדר בקודש נערך בשילוב סעודת מלווה דמלכה רבתי בהיכל הכינוסים המפואר של המוסדות באלעד בהשתתפות הרבנים הגאונים צוות הישיבה, הרבנים אורחי הכבוד, מנכ"ל המוסדות וכלל תלמידי הישיבה.

את המעמד פתח והנחה הרה"ג ראש הישיבה שליט"א שהיטיב להגדיר את גודל ערך ההתכנסות שזו היתה פיסגת שאיפות חייו של רבנו הק' זי"ע להקים לגיונות לגיונות של צורבים צעירים השקועים בעומקה של תורה ושוגים באהבתה, בדבריו פירט אחת לאחת את תוכנית המיזם, הסוגיות הנבחרות שעליהם יתבססו התלמידים, דרכי הלימוד ועוד.

בדברים נרגשים העלה על נס את פעלו הגדול של מנכ"ל המוסדות הרה"ח ר' חיים מאיר כץ הי"ו שביוזמתו ובמימונו יוצא מיזם זה לדרך, כאשר יוענקו מלגות מיוחדות ומכובדות לתלמידים המצטיינים שזכו לבוא בכתובים במערכות תורניות שיעברו את עין ביקורתם של תלמידי חכמים מופלגים שיעברו על תוכנם וכתיבתם. מיזם שהוקדש לזכרו הטהור של רבינו זי"ע ולהצלחת המגביות לטובת המוסדות המסועפים שייערכו בשנת העשור.

דברי ברכה רווי תוכן השמיע מנכ"ל המוסדות הרה"ח ר' חיים מאיר כץ הי"ו בהם הביע שבח והודאה להשי"ת על גודל הזכות לרומם מיזם קדוש ונשגב זה, מיזם המביע את תשוקתו העזה של בעל ההילולא להטעים לדור אחרון את יופיה ופארה של שעשועין דאורייתא שהיתה משוש חיו ותמצית נפשו. בברכות נלהבות קשר שבחים להרה"ג ראש הישיבה שליט"א ולצוות הרוחני ולתלמידים שרוח קדשו של רבינו זי"ע תחפוץ על השקעתם בכל התחומים, ובפרט במיזם "מגדיל ישועות".

משא מרכזי רווי כיסופי קודש השמיע נכדו חביבו של רבנו זי"ע הרב הגאון החסיד רבי ברוך שטרנבוך שליט"א רב ודומ"צ דקהילת ויז'ניץ במודיעין עילית. בדבריו פרס בפני הצורבים הצעירים את מגילת חייו של מרן אדמו"ר זי"ע שכל כולה היתה דביקות בלתי נלאית בעסק התורה ובנותן התורה, עדויות אישיות ומהימנות מאשר חווה בבית גוואי תיאר בפני התלמידים שהקשיבו בשקיקה ובצמאון למשא הנפלא, אשר הבעירה תבערת קודש להתחבר למקחו של צדיק. בדבריו הנלהבים ציין בפניהם את גודל הזכות שנפל בחלקם להתעסק בקדשים, ורוחו הקדושה של רבינו זי"ע וודאי תקיף אותם להתענג בתורתו וללמוד מאורחותיו.

שיחה מרתקת זכו בני בישיבה לשמוע מפי הרב הגאון רבי ברוך גפנר שליט"א שזכה לייסד ולהעמיד את הכולל החשוב "זכרו תורת משה" ולעמוד בראשו ללבן ולברר תורת הנגלה שהותיר אחריו רבנו מורשה, וממנו הוצאת חיים בספרא דבי רב "אסופות רשימות – ישועות משה" עהש"ס.

בדברים המרתקים גולל בפני התלמידים את צורת ההתעסקות בקדשים, ההיקף הרב והגאוני שחרט רבנו על גבי גליונות ספריו, וציונים מיוחדים בכתביו, אשר תיבות ושורות ספורות חובקות היקף אדיר במשנתם של גדולי הראשונים והאחרונים מפרשי הש"ס ונושאי כליו, דרך לימודם של חברי הכולל תלמידי חכמים מופלגים בפיענוח צפונותיו וליבונם עד הקצה האחרון. כקודמיו גולל אף הרה"ג שליט"א בפני התלמידים את זכותם הרבה לקדש את מוחם במחשבות צדיק בנועם זיו תורתו הקדושה.

בברכת המזון כובד נכד מרן אדמו"ר רבנו זי"ע הרה"ג רבי יעקב שמשון ארנסטר שליט"א ר"מ ונערץ בישיבה העומד בראש מכון "אור פני משה" להפצת תורת רבינו זי"ע.

מיד עם סיום המעמד הוענקו לתלמידים הכלים הנדרשים לברר מקחו של צדיק, ואשר יופיעו בעזהשי"ת בקובץ רוחני תורני מיוחד לקראת יומא דהילולא כ' אדר לכבודה של תורה ולכבודו של רבינו זי"ע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture