מעמד הכנסת ס"ת בשילוב מעמד נזר הוראה לע"נ הרבנית מביקאווסק ע"ה

אין גדולה כתורה, אין לומדיה כישראל: מעמד כביר ורב רושם לכבוד התורה ולומדיה נערך בבני ברק בהתאסף ראשי עם וקהל רב למעמד הכנסת ספר תורה ומעמד נזר הוראה - צילום: יהודה פרקוביץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

'מרכז התורה מקור הברכה ביקאווסק, נוסד עם פטירתה של הרבנית הצדקנית מרת חנה ברכה פינטער ע"ה, ומאז נודע שמו בשערים כממלכת התורה אשר טובי הלומדים ומרביצי התורה מצאו בה את מקומם. המרכז הוקם בידי גאב"ד באקאווסק, הגה"צ רבי יצחק פינטער שליט"א, לעילוי נשמת הרבנית הצדקנית מרת חנה ברכה פינטער ע"ה שנסתלקה במיט"ב שנותיה

ושם אשה גדולה

הרבנית הצדקנית מביקאווסק ע"ה היתה בתו של הגה"צ רבי שמואל פינטער זצוק"ל ואשת חבר ליבלחט"א הגאון הצדיק רבי יצחק פינטער שליט"א אבד"ק ביקאווסק נודעה בשערים לתהלה במעשי הצדקה והחסד המופלאים שיצאו מתחת ידה, בהקמת גמ"ח להכנסת כלה, ובהקמת בתים רבים בישראל,

במסגרת מעשי החסד שלה אף זכתה לסייע ולהקל על חוליי אדמו"רים ורבנים רבים, אשר העריכו את חוות דעתה והמלצותיה לתוחלת בריאותם לאורך ימים ושנים טובות.

'בכל צרתם לה צר', שימשה משענת נאמנה לנשים רבות בעת צרתן, ואף נשים אלמנות, גלמודות, ונשים שעברו נסיונות קשים בחייהן מצאו אצלה אוזן קשבת וכתף תומכת. במשך עשרות שנים עמדה לצידן במסירות עילאית, ושימשה לכולן כקרן אור באפילה, כשכל אחת מהן בטוחה כי היא בת יחידה ביחסה הלבבי ובליבה המבין לצערן ומצוקתן, בבחינת 'משכיל אל דל'.

כן עמדה כל שנותיה במסירות מיוחדת לימין חמיה הגה"צ מביקאווסק זצוק"ל וליבדחט"א לבעלה הגה"צ שליט"א כאשר תוכה רצוף מסירות נפש איתנה להצלחת המוסדות ולחינוך ילדי ישראל לתורה וליראת ה' טהורה בדרך ישראל סבא המסורה מדור ודור הן בלונדון והן בארה"ק.

לצד זאת היה ביתה פתוח כפתחו של אולם ליהודים רבים וביחוד לבני ישיבות רבים שגלו למקום תורה וסעדו על שולחנה וכך נהנו מאוירה חמה וביתית באוהלה.

שישו ושמחו בשמחת תורה

כאמור עם הסתלקותה לשמי רום, זכה בעלה גאב"ד ביקאווסק שליט"א, להושיב ישיבה על קברו ולכונן את כולל "מקור הברכה ביקאווסק" בבני ברק. עם אברכי הכולל נמנים טובי הלומדים, העוסקים בתורה בהתמדה ובעיון, וכבר זכה 'מרכז התורה – ביקאווסק' להעמיד צורבים תלמידי חכמים ויושבי על מדין, המעטרים את כותל המזרח שחל היהדות החרדית בארה"ק.

הכולל החשוב העומד בראשות בנה הגה"ח רבי מאיר אברהם פינטער שליט"א זכה במרוצת השנים הקצרות מאז נוסד לתפוס מקום נכבד וחשוב במרכז היכלי התורה והחסידות בעיר בני ברק ואף רבים מטובי האברכים וחשובי הלמדנים מתדפקים על שעריה בכדי לזכות להימנות בין חברי הכולל אשר שמם הטוב יצאה מכבר לשם ולתהלה בקרב לומדי התורה והוגיה.

הכולל החשוב אף זכה לקצור שבחים רבים אצל גדולי ההוראה שליט"א מכל החוגים והעדות שתהו על קנקנם ואף עמדו אצלם בכור המבחן על כל החומר הנלמד בשולחן ערוך חלק יור"ד ביסודיות ובהבנה מעמיקה במשך זמן רב כאשר גדולי ההוראה לא פסקו מלהתפעל ולהלל על הפירות המשובחים שהצמיח כולל חשוב זה לשם ולפארת.

יצוין, כי במקביל לכולל "מקור הברכה" קיימים תחת נשיאותו של גאב"ד ביקאווסק שני כוללים חשובים נוספים, כולל ש"ס "זכרון שמואל" כולל "משפט אליעזר" שם לומדים מסלול דיינות והלכות ממונות אברכים המתעתדים לכהן כדיינים להורות הוראה בישראל בראשותו של הגה"ח רבי חיים פינטער שליט"א  כאשר גם בכוללים אלו רכונים עשרות אברכים גדולי תורה מופלגים על תלמודם וממיתים עצמם באהלה של תורה ביגיעה מיוחדת לצד לימודם ברמה גבוהה מיוחדת כאשר שמם הטוב כבר פקיע שמיה מזה שנים רבות בהיכלי הכוללים בבני ברק והאיזור כולו.

לקראת המעמד הגדול יצא קובץ מיוחד "מעין הברכה" על שם הרבנית הצדקנית ע"ה הכולל בתוכו  למעלה מארבע מאות עמודים גדושים ומלאים מזן אל זן בחידושי תורה של גדולי הדור זצ"ל ולהבלחט"א וכן חידושי תורה שנכתבו על ידי אברכי הכוללים, לצד משנתם של צדיקי ורבני בית ביקאווסק זצ"ל, וכן חידושים מיוחדים מהרה"ק רבי חיים  מביקאווסק זצוק"ל היוצא לאור לאחר שמונים שנה להסתלקותו

מעמד הכנסת ספר התורה נפתח בסיום כתיבת האותיות, כאשר רבנים ואדמו"רים שליט"א ורבני הכוללים עברו בזה אחר זה, להשלים את מלאכת כתיבת ספר התורה. בכתיבת האות האחרונה כובד כ"ק הגה"צ רבי יצחק פינטער שליט"א גאב"ד 'באקאווסק' ואז נגלל הספר והושלם בתכלית השלמות, בקיום מצות 'ועתה כתבו לכם' בהידור רב.

רטט של התרגשות חלף בקהל הרב שהתכנס למעמד, בעת נקרא הגאון הגדול רבי אליעזר דונר שליט"א להתכבד בהגבהת הספר ובגלילת התורה כבוד הגאו הגדול מרא דכולא תלמודה הגרי"ש שוורץ שליט"א  ובהתעטרות  הכתר כובד הרבני החסיד רבי אפרים בעק שליט"א , והוצאתו לרחובה של עיר. אז החלה תהלוכת הכנסת ספר התורה ברוב פאר והדר, כשהמון חוגג לכבוד התורה בארשת פנים חגיגית מרוממת, כראוי וכיאות לכבודה של תורה. בקול שיר וזמר ובתופים ומחולות נישא ספר התורה בחוצות קריה, כשמאחוריו מעגלים מעגלים מרקדים בעוז ובתעצומות לכבוד התורה.

תחושה עילאית שרתה על כל משתתפי התהלוכה כאשר בשיא הסופה והסערה מיד עם יציאת ספר התורה לרחובה של עיר פסקו הגשמים כליל!

עם הגיע הספר אל רחבת בית המדרש 'קאלאשיץ' – אכסנייתה של 'מרכז התורה באקאווסק', נערכו במקום ריקודים של מצוה בהתלהבות עצומה. אמת מה נהדר היה המראה, כאשר קהל רב מידידי ואוהדי בית ביקאווסק, רבני וחניכי מוסדות 'יסודי התורה', ובוגריה עשרות בשנים, מתאחדים בצוותא חדא עם לומדי 'מרכז התורה – באקאווסק', והכל שמחים ומרננים יחדיו לכבוד התורה בשמחתו של כ"ק גאב"ד ביקאווסק שליט"א

קודם הכנסת ספר התורה המהודר לארון הקודש, פתח  כ"ק גאב"ד באקאווסק שליט"א בכוחות עילאיים באמירת פסוקי 'לדוד מזמור' הנהוגים, וברטט של התרגשות חזרו אחריו כל הקהל פסוק בפסוק. לאחר עוד ריקודים סוערים של אהבת תורה בוערת, הוכנס ספר התורה החדש לארון הקודש, אשרי עין ראתה בשמחת התורה!

מעמד נזר הוראה

בקול רינה ותודה החלה סעודת המצוה לגומרה של תורה, ולכבוד מעמד נזר הוראה בו התעטרו עשרות רבני כולל מקור הברכה בנזר ההוראה ע"י גדולי הדור שליט"א בכולל מקור הברכה שהוקם ע"ש ולזכרה של הרבנית ע"ה. מאות משתתפי המעמד הסבו לסעודת מצוה מפוארת בטוב טעם, ובראשם – מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, אשר באו לקחת חבל ונחלה בשמחת התורה.

את סעודת המצוה הנחה בטוב טעם ודעת, פה מפיק מרגליות הרה"ג ר' יצחק שטרנבוך שליט"א ראה"כ 'דרכי דעה – קאלאשיץ'. הוא פתח בדברים על גודל המעמד הנשגב, וכיבד את האורח הכבוד הגאון רבי אליהו חיים שטערנבוך שליט"א דומ"ץ באבוב וראש ישיבת תורת בנימין לשאת את משא המעמד.

בדבריו, עמד על גודל מעלת הרבנית ע"ה אשר ע"ש ולזכרה הטהור הוקם כולל זה,

אחריו כובד המרא דאתרא הגאון רבי חיים יצחק איזיק לנדא שליט"א לשאת דברים כאשר הוא מציין את גודל הקשר והחביבות שהיה בין אביו מרן הגרמי"ל זצ"ל ולהבלחט"א לגאב"ד ביקאווסק שליט"א ואת מסירות נפשו אליו כל הימים. וסיים בברכה מצלאין אנחנא לחיי הרב שליט"א שיאריך ימים על ממלכתו לאורך ימים ושנים.

גולת הכותרת של המעמד הנשגב, היתה כאשר כובד הגאב"ד שליט"א – הגה"צ רבי יצחק פינטער שליט"א לסיים את הש"ס שלמד בעצמו. עם אמירת ה'הדרן' והקדיש לרגל סיום הש"ס פרצו כל הקהל בריקודים סוערים לכבודה של תורה, ובכך חגגו באחת סעודת מצוה לגומרה של תורה שבעל פה ולגומרה של כתיבת תורה שבכתב

אחריו כובד ראש ישיבת צאנז שליט"א שהגיע בשליחות הקודש להעביר את ברכת אביו למעמד הקדוש. הס הושלך באולם כאשר כובד הגאון הגדול רבי יצחק שמואל שוורץ שליט"א לשאת את משא המעמד

לאחר מכן כובד ראש הכולל שליט"א לשאת את דבר הכולל וכיבד את אביו  הגאב"ד שליט"א לחלק את הורמנא דרבנן לרבני הכולל וכשהוא משתנק בבכי נרגש חילק גאב"ד ביקאווסק שליט"א תעודת "נזר הוראה" לרבני הכולל שליט"א

בברכת המזון כובד הגה"ח רבי דוד אלימלך פינטער שליט"א ראש ישיבת אהבת תורה בנו הגדול של גאב"ד ביקאווסק שליט"א. עם סיומו של המעמד המפואר, התפזר הקהל הרב בתחושה עילאית ומרוממת של שמחת התורה, ומתוך תפילה כי משמחת התורה יושפע שפע רב .

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture