חריג ונדיר: גנץ אירח הערב בביתו בראש העין את יו

צילום: פלאש 90

חריג ונדיר: גנץ אירח בביתו בראש העין את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

אבו מאזן הגיע לפגישה שהייתה תחת צנזורה בשיירה הישר מרמאללה. יחד איתו הגיעו ראש המודיעין הפלסטיני והשר הממונה על הקשר עם ישראל. הליכוד: "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את הפלסטינים לסדר היום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון בני גנץ אירח הערב (שלישי) בביתו שבראש העין את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מדובר בפעם הראשונה שאבו מאזן מקיים פגישה עם בכיר ישראלי בשטח ישראל מאז שנת 2010.

אבו מאזן הגיע לפגישה שהייתה תחת צנזורה בשיירה הישר מרמאללה. יחד איתו הגיע גם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' והשר הממונה על הקשר עם ישראל, חוסיין א-שייח. מהצד הישראלי נכח מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן.

הפגישה ערכה כשעתיים וחצי – חלקה בפורום רחב וחלקה בארבע עיניים. ‏מדובר בפעם הראשונה בה אבו מאזן מגיע בפומבי לשטח ישראל מאז הלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ב-2016.

בכיר ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, טען הערב כי בפגישה דנו השניים בחשיבות יצירת אופק מדיני שיביא לפתרון מדיני לפי החלטות הלגיטימציה הבינלאומית, וכן במצב המתוח בשטח "בשל מעשי המתנחלים", כלשונו. הפגישה עסקה גם בסוגיות ביטחוניות, כלכליות והומניטריות רבות.

ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן על הפגישה ונתן אור ירוק לקיומה, אך בסביבתו הבהירו כי בכל מקרה לא יהיה חידוש של המשא ומתן המדיני.

בהודעה שפרסמה לשכמו של גנץ נכתב כי השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. "שר הביטחון, עידכן את יו"ר הרשות הפלסטינית, כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת", נכתב. עוד מסרו מלשכתו כי גנץ הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות.

בהמשך הלילה התייחס שר הביטחון בני גנץ בעצמו לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נפגשתי הערב עם יו"ר הרש״פ מחמוד עבאס. דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות שעל הפרק. עדכנתי אותו כי בכוונתי להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתנו הקודמת. הדגשתי את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות".

במפלגת הליכוד תקפו את הפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית: "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

גם בציונות הדתית תקפו הערב את הפגישה:‏ "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו-מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. בנט, רע ליהודים".

כזכור, לפני כארבעה חודשים, נפגשו השניים ברמאללה במה שהיה המפגש הרשמי הראשון של בכיר מהדרג הממשלתי הישראלי עם אבו מאזן מאז שנת 2010. מלשכתו של גנץ נמסר אז כי השניים דנו בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture