ארכיון. צילום: פלאש 90

הותר לפרסום: צעיר שחצה את הגבול ללבנון הוחזר לישראל אחרי חודש

אזרח ישראלי שחצה את הגבול ללבנון בתחילת החודש הוחזר לארץ דרך מעבר ראש הנקרה. הצעיר, בדואי מהנגב בשנות ה-20 לחייו, חצה מרצונו ללבנון והועבר לחקירה. גורמים צבאיים ציינו כי ככל הנראה מדובר באדם מעורער בנפשו

צעיר ישראלי הוחזר הערב (חמישי) מלבנון לישראל לאחר שלפני כחודש חצה את הגבול בין המדינות. מדובר בצעיר בדואי מהנגב בעל עבר פלילי, חצה את הגבול במרכז הגזרה מסיבות שאינן ידועות.

כאמור, הערב הוא הועבר לארץ דרך מעבר ראש הנקרה בתיאום עם כוח יוניפי"ל כשהוא במצב טוב ונלקח לחקירה. בצה"ל אמרו כי הצעיר היה במעקב והאירוע מתוחקר. גורמים צבאיים מסרו ל'ווינט' כי ככל הנראה מדובר במתמודד נפש, וכי הנושא טופל בשבועות האחרונים על-ידי משרד החוץ.

דובר צה"ל מסר: "‏הערב הוחזר מלבנון אזרח ישראלי שחצה לפני מספר שבועות את הגבול. האזרח הוחזר דרך מעבר ראש הנקרה, בתיאום עם יוניפי״ל, והועבר לחקירת גורמי הביטחון". עוד נמסר: "‏הנושא טופל על ידי גורמי הביטחון והחוץ לאורך שהותו. על בסיס מאפייני החצייה נראה שהאזרח עבר לשטח לבנון מרצון ובאופן מודע. מדובר בצעיר ישראלי מאזור הנגב".

כזכור, בתחילת השנה הוחזרה לישראל צעירה ישראלית ממרכז הארץ שחצתה את הגבול לסוריה – ובהמשך היא נידונה לשמונה חודשי מאסר. הצעירה חצתה את הגבול באזור בלי גדר סמוך לפסגת החרמון, זאת לאחר שבעבר היא הספיקה לחצות מספר גבולות. תמורת שחרורה הושג הסכם עם הסורים – בתיווך רוסי – וישראל שחררה שני רועי צאן שנעצרו על-ידי כוחות הביטחון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו