מפעלי אוסם. צילום: Yoav Dothan

החרדים יצטרפו? לאחר עליית המחירים בציבור הכללי קוראים לחרם צרכנים על אסם

למרות הקריאות לחרם בציבור הכללי, בטרם ברור האם הצרכנים החרדים יפסיקו לקנות את מוצרי החברה הפופולרית • ח"כ מיכאל ביטון: "לא לתת יד להעלאת מחירים, אם הציבור מראה את כוחו - רשתות השיווק מורידות מחירים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר ההודעה של חברת אסם השבוע כי היא תייקר את מוצרי החברה בשיעור משמעותי, החלה ביקורת קשה מצד פוליטיקאים, עיתונאים ופעילים חברתיים בציבור הכללי בישראל על ההחלטה, ואלה אף קראו לחרם צרכנים על החברה כדי שזאת לוותר על המהלך.

הפעילים החברתיים מסבירים כי אוסם מעלה את המחירים ללא סיבה נראית לעין – בטח לאור העובדה שהחברה גרפה רווח של מאות מיליוני שקלים בשנה החולפת. למרות הקריאות לחרם בציבור הכללי, בטרם ברור האם הצרכנים החרדים יפסיקו לקנות את מוצרי החברה הפופולרית.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון מתח ביקורת חריפה על המהלך ושל אוסם וקרא לחרם צרכנים. "מחאת הקוטג' של שנת 2011 הוכיחה שלצרכנים יש כוח עצום, זו צריכה להיות בחירה צרכנית נרחבת לא לתת יד להעלאת מחירים", אמר ח"כ ביטון והוסיף: "אם הציבור מראה את כוחו – החברות היצרניות וגם רשתות השיווק מורידות מחירים ועדיין מרוויחות".

עוד אמר: "אסם סיפרה כי העליות במחירים הן בעקבות שינויי שוק כדוגמת עלויות השינוע בשוק – נכון יש שינויים במחירי השוק ובכל זאת היצרניות באחוזי רווח עצומים והן יכולות ונדרשות לגלות הוגנות כלפי הצרכנים שלהם. אם הן לא הבינו זאת תחילה יש לציבור את הכוח לגרום להן להבין זאת".

ח"כ ביטון הוסיף כי "רשתות השיווק נדרשות ליצירתיות, פסטה כזו או אחרת אינה היחידה – אפשר לחזק יצרנים קטנים, אפשר לייבא, אפשר לבחור במותג אחר שלא מעלה מחירים". לסיום אמר: "ועדת הכלכלה לקחה על עצמה להילחם ביוקר המחייה, נעמוד על כך שכל הגופים הרלוונטים עושים את עבודתם. המועצה לצרכנות, הרשות להגנת הצרכן ורשות התחרות".

ביטון ציין כי רשות התחרות נדרשת להפעיל את כל הסמכויות שקיבלה מהמחוקק – החל מחקירות ועד קנסות וכתבי אישום במידה ויידרש, "כל הצהרה פומבית של העלאת מחירים צריכה להיבחן לעומק ולוודא שאינה פתיחה של תזמורת באותו ענף להעלאת מחירים".

גם העיתונאית סיון כהן שנחשבת לפעילה בתחום הצרכנות תקפה: "בוקר טוב לכם-המוצרים שאתם רגילים לקנות שוב מתייקרים, למה? כי אפשר! למה? כי אתם תמשיכו לקנות ותשלמו יותר, למה? כי אסם היא חברה רווחית מאוד כבר המון שנים ולמה לא להגדיל את הרווחים עוד יותר אם אפשר למה? כי כולנו פראיירים".

כהן הסבירה: "למה פראיירים? כי זה ממש לא רק אסם. היבואנים והחברות עושות כבר שנים צחוק מהצרכן הישראלי ואתם שותקים ומשלמים את המחירים הגבוהים בעולם על מוצרי צריכה פשוטים או עבור דאורדורנט שבכל מקום אחרים על הגלובוס נמכר בחמישית מהמחיר שמשלמים פה. אז מה עושים? יש לכם כוח!!!! פשוט תראו להם אותו!".

היא קראה לחרם צרכנים וסיכמה: "אסם מעלה מחירים? תפסיקו לקנות את המוצרים שהתייקרו. יש המון תחליפים על המדף חברה אחרת עושקת אתכם? תפסיקו לקנות!! כן כן, אתם הכוח לגמרי בידיים שלכם, אתם תראו שאם הצרכנים בישראל יפסיקו להיות פראיירים-לא רק שהמחירים לא יעלו, הם יירדו תמשיכו לקנות? המחיר רק יעלה!".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture