by Tomer Neuberg/Flash90

מבצע הבוסטר: מעל 10 אלף ישראלים כבר התחסנו במנה הרביעית נגד קורונה

בתוך יממה מאז הודיע בנט על אישור של החיסון הרביעי נגד נגיף הקורונה לבני 60 ומעלה - למעלה מחמישים אלף ישראלים הזמינו תור לבוסטר השני. ניתוח הנתונים: איזו קופת חולים מובילה עם נתוני ההתחסנות?

הישראלים מסתערים על החיסון הרביעי: אמש (ראשון) הודיע רה"מ בנט במסיבת עיתונאים מיוחדת כי משרד הבריאות אישור סופית את הבוסטר השני לבני 60 ומעלה. על פי הדיווח ב'ווינט', יותר מ-50 אלף מאזרחי ישראל כבר הזמינו תור לחיסון הרביעי.

על פי הנתונים, מבין כלל קופות החולים מובילה קופת חולים 'מכבי' שבה כבר זומנו כ-30 אלף תורים, מתוך 300 אלף זכאים. מתוכם 1,700 כבר התחסנו. אחריה מובילה קופת חולים 'מאוחדת' שבה כבר זומנו כ-18 אלף תורים. כאן עוקפת מאוחדת את מכבי, עם לפחות 8 אלף בני 60 ומעלה שהתחסנו.

בקופת חולים 'מאוחדת' זומנו כבר 6,141 תורים מתוך 120 אלף זכאים. מתוכם 2,000 כבר התחסנו. האחרונה ברשימה היא קופת חולים 'לאומית' שבה זומנו 4,000 תורים מתוך 74 אלף זכאים. מתוכם 1,000 כבר התחסנו.

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול ניתנו כ-29 אלף מנות חיסון בסך הכול. 10,178 ישראלים, רובם בני 5 עד 11, התחסנו בפעם הראשונה, 6,434 ישראלים קיבלו את המנה השנייה של החיסון ו-12,722 את מנת הבוסטר. מדובר במספר המתחסנים היומי בבוסטר הגבוה ביותר מזה כשלושה חודשים.

עם זאת קיימים עדיין מקומות בהם אחוזי ההתחסנות נמוכים, ולכן במערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות מתגברים את מטה ההסברה לקורונה ויוצאים במשותף במסע הסברה נרחב לעידוד ההתחסנות. במסגרת מסע ההסברה, יופקו קמפיינים להסברת חשיבות ההתחסנות בקרב כל קהלי היעד הרלוונטיים.

ראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, אלעד טנא, אמר כי "אנו משלבים את מיטב כוחות ההסברה כדי להסביר לציבור עד כמה חשוב להתחסן, במיוחד בימים אלו, בהם זן האומיקרון מתפשט במהירות. המסר שלנו ברור: מי שמחוסן מוגן מפני מחלה קשה וימי בידוד מיותרים. קחו את הילדים, צאו להתחסן עכשיו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו