ירושלים: רבני השכונות התכנסו נגד תוכנית מעבר הרכבת הקלה

במוצש''ק בא אור לז' שבט התכנסו רבני השכונות מירושלים מכל העדות והחוגים, לאסיפה ראשונית מסוגו לטכס עצה נגד התוכנית של הרכבת הקלה בתוכנית הנוכחית, ולראות כיצד אפשר לפעול נגד הגורמים, אשר לא מסכימים לבטל תוכנית זו המאיימת על אלפי תושבים של שכונות החרדיות בירושלים,

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

את הכינוס פתח הגאון רבי מנחם מנדל פוקס רבה של שכונת רמות ודומ"ץ ויזניץ, בחשיבות כינוס זה של רבני השכונות למנוע בכל דרך את הפרצה של הרכבת הקלה.

הרב יחיאל רודמן חבר המנהל הקהילתי הציג בפני הרבנים את המציאות המתוכננת לאשורו איך תכנית זו יביא כאוס תחבורתי ורוחני לכל האזור כולו , ואף אם במקומות אחרים רכבת קלה יכול להיות רעיון מועיל, במקרה הזה הרק"ל רק יביא לכאוס תחבורתי ורוחני חמור כשבמרכז הדברים הוכח כי הרכבת יבוא על חשבון הנסיעה המהירה בקווי האוטובוסים מה שיכריח את הנוסעים החרדים לנסוע ברכבת הבעייתית המסיע אף נוסעים מקמפוסי האוניברסיטאות ולתחנה המרכזית בירושלים.  וכן הציג בפני הרבנים את תוכנית התת קרקעית שתוכנן כבר לפני כמה שנים בעירייה, כשכל הרבנים הביעו דעתם כי רק במהלך זו של תת קרקעית יוכלו להסכים לבניית הרכבת.

מנחה הכינוס חתם את הכינוס בקריאת הרבנים כלהלן: כפי שכבר נחתם ופורסם בעבר ע"י רבני השכונות- הקו הירוק של הרכבת הקלה המתוכננת בציר בר אילן- ירמיהו מהווה ממגוון סיבות פגיעה מהותית בחיי התושבים, רבני השכונות פונים גם בשלב זה לנציגי הציבור ולכל מי שיכול לסייע למנוע את ביצוע הקו ולבדוק פתרון ראוי של העברת הקו במנהרה מתחת לציר בר אילן -ירמיהו.

הרבנים שהשתתפו הגאון רבי חיים בונים שץ דומ"ץ גור, הגאון ר' צבי רבינוביץ ר"י באיאן, הגאון  רבי יוסף משה שניאורסון ר"י טשעבין, הגאון רבי אהרן ירחי רב שכונת מקור ברוך, הגאה"צ המשפיע רבי צבי מאיר זילברברג, הגאון רבי רפאל ברלין  מרבני ישיבת ראשית חכמה ומרבני שכונת תל ארזה, הגאון רבי יצחק זאב סאלאווייציק  ר"י בריסק הגרמ"ד , הגאון רבי דוד טווערסקי דומ"ץ ראחמיסטריווקא הגאון ר' נפתלי קופשיץ רב שכונת רוממה, הגאון רבי אהרן גאלדמינצער דומ"ץ סיקוורא,  הגאון רבי שלמה געשטעטנער מרבני שכונת גבעת משה, הגאון רבי אהרן טווערסקי דומ"ץ טשערנוביל,  הגאון רבי יצחק דוד וילענסקי משגיח ישיבת יד הלוי,  הגאון רבי משה חיים דנדרוביץ דומ"ץ גור, הגאון רבי מנחם מנדל פוקס דומ"ץ וויזניץ, כמו"כ הגאון רבי צבי וובר ביקש למסור בשמו שנמנה ממנו ברגע אחרון להשתתף באסיפה, אך מצטרף לדברים שנאמרים שם

כזכור בשנת תשע"ו, התקיימה אסיפה של עשרות רבנים בירושלים ובראשם הגאון ר' נפתלי נוסבוים, הגאון ר' יוסף חיים קופשיץ, והגאון ר' יצחק כהן, שבסופה הוחלט שהם מגלים דעתם הנחרצת, שתוכנית הרכבת הקלה המוצעות כיום,כפי שהיא, מהווה פגיעה קשה בציבור החרדי בירושלים, ובפרט בתושבי האזור. ועל הנציגים החרדים בעירייה והנציגים הארציים, לפעול בכל הדרכים נגד התוכנית הזו של בניית הרכבת הקלה המוצעת כיום בקטע הנ"ל.

ואכן נציגי המנהליים הקהילתיים, יותר ממאה רבנים ואלפי תושבים הביעו התנגדות, והנציגים החרדים התנגדו נחרצות בישיבה שהתקיימה בעירייה ביום 30.3.2016 למניינם, והביעו דעתם הנחרצת כי הציבור החרדי כולו מתנגד לתוכנית זו, ודורשים רכבת תת קרקעית בלבד. ורק באופן זה יסכימו להעברת הרכבת בשכונתיהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי מהמשתתפים נוסע באוטובוס ותחבורה ציבורית?

מה יצא? יש פתרון?

הכי אהבתי את "כזכור בשנת תשע"ו" התקיימה אסיפה וכו'… בטח. כולנו זוכרים שלפני 6 שנים התקיימה אסיפה בקשר לרכבת קלה – ומה נעשה בענין מאז?

אכן כן. הייתה אסיפה והיו חתימות של כל רבני השכונות ואלפי תושבים. אבל התקשורת החרדית, כולל האתר הנוכחי – עשו ועושים הכל כדי להציג זאת כמלחמה של 'קיצונים', וכאילו הקו הזה של הרכבת היא בשורה הכי טובה לאנושות. תתביישו לכם.
הגה"צ ר' צבי מאיר זילברברג, עמד אחרי האסון במירון בבית מדרשו, ודיבר בכאב ובבכי עצור על התכנית הזאת של הרכבת. בתוך דבריו אמר: "אני עומד כאן על ידי ארון הקודש, ומעיד בפני עם ועדה, שהתכנית הזאת היא פיקוח נפש כפשוטו!!!"
אך מה לעשות, שמי שמחליט בסופו של דבר אלו העיתונים והאתרים החרדיים, ואותם פחות מעניין מה דעת רבני השכונות. גלות

מישהו יכול להסביר באיזה זכות הם פונים בשם תושבי השכונות שמשוועים לפיתרון תחבורתי?
זהו? נגמרו הבעיות? רק בזה צריך להתעסק?????
כל מי שמשתמש בתחבורה ציבורית מבין שאין ברירה אחרת חוץ מרכבת!!!!
ולמה שפתאום ברכבת יהיה מפגע רוחני יותר מאשר באוטובוס?????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture