Yossi Zeliger/Flash90

מפלה לליברמן: בג"ץ קבע שסבסוד מעונות יום לילדי אברכים יימשך השנה

בניגוד להחלטתו האכזרית של שר האוצר לבטל את הסבסוד ולפגוע ובילדים ובנשים העובדות. שופטי בג"ץ החליטו כי הסיוע הכספי יימשך עד תום שנת הלימודים הנוכחית. העותרים: "קוראים לשר האוצר לקבל החלטות בענייניות במקצועיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלה נוספת בגזירת המעונות: בג"ץ הודיע בצהריים (רביעי) כי סבסוד מעונות היום למשפחות של אברכים יימשך עד סוף שנת הלימודים הנוכחית, זאת בניגוד להחלטתו האכזרית של שר האוצר אביגדור ליברמן זמן קצר לפני תחילת שנת הלימודים הנוכחית לבטל את הסבסוד ולפגוע ובילדים ובנשים העובדות.

שופטי ההרכב קבעו פה אחד כי הוראת המעבר אשר נקבעה ביחס להחלתם של מבחני התמיכה לסבסוד שכר הלימוד במעונות היום – ולפיה משפחות האברכים ייהנו מסבסוד רק עד אמצע שנת הלימודים הנוכחית – אינה עולה בקנה אחד עם כללי המשפט המינהלי. כמו כן, בדעת רוב נקבע כי כללים אלו מחייבים שהוראת המעבר תוארך באופן שהמשפחות ימשיכו ליהנות מהסבסוד, בהתאם לאמות המידה שהיו נהוגות עד כה, עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית.

כזכור, באי כח העותרים עורכי הדין מקלב שטרן ופלדמן ביקשו מבית המשפט לבטל את החלטת שר האוצר אשר התקבלה משיקולים זרים תוך פגיעה קשה ומכוונת בילדי לומדי התורה, ובעיתוי מאוחר – לאחר פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי.

עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, שייצגו את העותרים שטענו כי ההחלטה מנוגדת לחוק יסוד: "כבוד האדם וחירותו לחופש העיסוק, אמרו שלא התקיים דיון יסודי על השפעת המהלך ולא נערך שימוע ציבורי לבחינת השינויים. הם הוסיפו כי "ישנה חריגה קיצונית" ממתחם הסבירות".

עוד נכתב בעתירה כי "החלטת שר האוצר להתמקד במקל – ביטול הסבסוד של ילדי הלומדים לימודים תורניים גבוהים – מתוך כוונה לעודד את יציאת החרדים מבתי המדרש אל עולם התעסוקה, עלולה לגרום להיפוך המגמה. הלומדים מעדיפים להמית את עצמם באוהלה של תורה ולחיות את חייהם בצמצום, וכי אלו לא יחפזו לעזוב את בית המדרש ולסגור את דפי הגמרא על מנת לקבל את סבסוד המדינה ולשלוח את ילדם הפעוט למעון יום".

כבר במהלך הדיונים הקשו שופטי ההרכב על נציגת המדינה "כיצד ניתן לעשות שינויים שכאלו באבחה אחת באמצע שנת הלימודים וללא שניתן להורים זמן סביר בכדי להערך בהתאם" הדיון הראשון בבג"ץ היה חריג. שלושת שופטי ההרכב בעתירה ביקשו מהנוכחים להישאר במקומם ויצאו להתייעצות מהירה.

כעבור מספר דקות בודדות הם חזרו ונתנו צו על תנאי ומסר ברור למדינה "לבוא וליתן טעם מדוע לא לדחות את ביטול הסבסוד לשנת הלימודים הבאה", אלא שהמדינה בתשובתה לצו טענה כי שעה ששר האוצר ושרת הכלכלה הודיעו על דחיית ביצוע ההחלטה עד לחודש ינואר, אין צורך בדחיות נוספות ויש לממש את ההחלטה.

כאמור, בפסק הדין המתפרסם כעת קבעו שופטי ההרכב השופטי גרוסקופף ושטיין כי ילדי האברכים ימשיכו לקבל סבסוד גם בשנת הלימודים תשפ"ב בדיוק כפי שקיבלו בשנים קודמות

מעורכי הדין אוריאל שטרן, יונתן פלדמן ושמואל מקלב המייצגים את העותרים נמסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לקבל את עמדתנו הבלתי מתפשרת כפי שהובאה על ידינו ובהרחבה בעתירה ובמהלך הדיונים בבית המשפט, על העדר הצדקה לתחולה מיידית של ביטול סבסוד המעונות. אנו קוראים לשר האוצר לקבל החלטות בענייניות במקצועיות ועל פי כל כללי המשפט המנהלי ולא בשרירות או מתוך שיקולים זרים. ככל והדבר לא ייעשה לא נהסס גם בעתיד לפנות לערכאות המתאימות לקבלת סעדים נוספים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוכר ישראל

זלמן בלאק התותח- האחראי האמיתי לניצחון!!

הלוואי שיקוים ברשע זה:
"אשר החילות ליפול לפניו לא תוכל לו"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture