לראשונה בבעלזא: יום עיון על מצוקת השידוכים

המקום: קמפוס במושב יסודות. הרחק משאון העיר מתקיים אירוע מכונן שעוד לא היה כמוהו בבעלזא. מעל מאה אברכים, צעירים ואף מבוגרים  משעות הצהריים עד חצות ליל התכנסו במטרה אחת: זירוז הקמת בתים נאמנים בישראל.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יום רביעי פרשת בא. המקום: קמפוס במושב יסודות. הרחק משאון העיר מתקיים אירוע מכונן שעוד לא היה כמוהו בבעלזא. מעל מאה אברכים, צעירים ואף מבוגרים  משעות הצהריים עד חצות ליל התכנסו במטרה אחת: זירוז הקמת בתים נאמנים בישראל.

ארגון "לחיים" שלקח על עצמו את העול הגדול של קידום שידוכים חסידי בעלזא ברחבי תבל, לא חסך בכלום. ותודות נדיבות ליבו של מייסד ופטרון הארגון הרב החסיד רבי חיים מאשקאוויטש ממונטריאול הוזמנו לכנס צוות מומחים מטובי העוסקים במלאכה לתת כלים ולסייע לשדכני העתיד של בעלזא.

הכנס נפתח בדבריו של יו"ר הארגון הרב יוסף מאיר הורביץ שליט"א, שנתן סקירה קצרה על ההתקדמות העצומה של פעילות ארגון לחיים. על המאגר הגדול של כל שמות הבחורים והבחורות בגיל השידוכים בבעלזא שהולך ונשלם בימים אלו עם כל הפרטים הנדרשים, על השכלולים הרבים שעוד נכונו לו, ועל הפעילות הרבה בקרב ההורים לחיזוק המודעות ומסירת הדרכה בנושא מורכב זה.

בהרצאתו והמאלפת של הרב יוסף פיוטרקובסקי – מאמן אישי, קיבלו שלל כלים להתמודדות באתגרים האישיים לעמידה מול ההורים, ובלחצים הפנימיים של השדכן בבואו לנהל שידוך. אחריו עלה על הבמה הרב גרשון קלצקין – מנהל ארגון הגפן בביתר, שחלק עם הציבור מניסיונו רב השנים, והתווה את הדרך בכלים מעשיים פרקטיים איך לנהל שידוך החל מהטלפון הראשוני עד סגירת השידוך במזל טוב ובשעטומ"צ. ובמשך שעה ארוכה ריתק את המשתתפים עם הסודות הפנימיים של עולם השדכנות.

ברגשי כבוד התקבל הגאון רבי שמאי גרוס שליט"א חבר בד"ץ בעלזא, ורב הארגון מגדולי הפוסקים בחצר הקודש, שטרח להגיע להדריך ולכוון לדעת את המעשה ואת הדרך הנכונה ע"פ תורתנו הק'  סימפוזיון מיוחד וראשוני עם שני שדכנים מהוותיקים בבעלזא, הרב יחזקאל שפריצר והרב יהושע העשיל רייזמאן, בהנחיה אמנותית  של הרב ירמיה דמן, שהדגימו בצורה חווייתית מיוחדת איך מתנהלת שידוך בפועל תוך הצגת כל הטענות והבעיות שיכולות לעלות תוך כדי. תוך שיתוף הקהל עם שאלות ותשובות מכל המינים והסוגים.

ובין לבין הסב הקהל לארוחה מפוארת וערוכה כיד המלך, כשתוך כדי נשמעים עצות וחוויות מכל מיני שדכנים שהועילו לעלות ולשתף מניסיונם הרב. מאות המשתתפים חזרו לבתיהם מלאים ומצוידים בכלים חדשים, מזומנים ומוכנים להסתער על המלאכה, תוך הכרה חדשה בחשיבות ומורכבות הנושא. דברים לא ברורים הובהרו וקיבלו פתרונות. במהלך היום הארוך, מלבד ההרצאות הרשמיות, קיבל הקהל בין השורות מאות טיפים רבים ומנוסים איך לנהל שיחה, כיצד להישאר אמין לכל אורך הדרך, התמודדות בכל מצב וסיטואציה ועוד.

האירוע נסגר, אך פירותיו הנהדרים עוד יישארו איתנו לשנים רבות. עשרות מהמשתתפים כבר החלו לעבוד בפועל, ואת התוצאות הברוכות חסידי בעלזא מתחילים למשש כבר בימים אלו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture