'הנהג שלנו חברה'מן' – נהגים מנצלים יום גשום למצוות הכנסת אורחים

מזג אוויר גשום וסוער טומן בחובו הזדמנויות פז של מצוות הכנסת אורחים / מי שלא טעם בעצמו את הרגשת חוסר האונים שבהמתנה לטרמפים לא יידע להעריך את גודל הזכות שבעצירה / גדולה הכנסת אורחים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הכנסת אורחים בימינו הפכה במידת מה למצווה נדירה. כמעט לא תמצאו היום את היהודי הנודד שיבוא יום אחד כולו רועד מקור ויתדפק על דלת ביתכם בבקשה להכניסו הביתה ולהחיות את נפשו בפרוסת לחם, בטרם ינפח את נשמתו בחיצי רעב.

אולי בקרב אותם המרחיקים נדוד לחו"ל למסע התרמות, ניתן עוד לפגוש במקרים נדירים כאלו של הכנסת אורחים המצילה ומחייה נפשות. גם ההכנסה תחת קורת גג, והצעת מיטה נוחה וחמימה לנעים ונדים הרחק מביתם הפרטי היא אכן הכנסת אורחים ראויה לשמה, אך כמה מאתנו זכו לעשות מעשה כזה אף פעם אחת בחיים?

מה שכן, בעלי הרכבים שבינינו הם אלו היכולים לקיים מצוות הכנסת אורחים למהדרין מן המהדרין, ולא פעם ב… אלא יום יום ואף כמה פעמים ביום, נקרית לפניהם הזדמנות פז לקיים מצוות הכנסת אורחים על ידי עצירה לטרמפיסטים למיניהם והבאתם למחוז חפצם.

תארו לעצמכם, יהודי יושב לו ספון בביתו הנייד האישי, חם לו ונעים, מערכת המיזוג פועלת ומפזרת גלי חום נעימים המשכיחים לגמרי את הקור העז השורר בחוץ. ה'וישרים' מנגבים את השמשה הקדמית ומוחים כל זכר של רטיבות ולחות מטרידה שהן נחלת העוברים ושבים החשופים למטר הזלעפות שניתך ארצה, והנה… לפתע, יד מנפנפת מולו, יהודי מבקש טרמפ…

כהרף עין מתאדים כל השיקולים והמנעמים האישיים, הכול פורח ונעלם נוכח ההזדמנות היקרה לעזור ליהודי ולהכניס אותו אחר כבוד אל הבית פנימה, הרכב נעצר בחריקה, הדלת נפתחת, הטרמפיסט מתארח במושבו, מוחה אגלי זיעה ממצחו, מנגב את זגוגיות משקפיו מההדים שנוצרו מאווירה החמימה שברכב (תרתי משמע), והנה לפנינו מצווה מושלמת של הכנסת אורחים.

לא תמיד בעל הרכב בעצמו מודע ומבין את גודל הטובה שעשה לאורח, כי מי שלא עבר וחווה פעם את הסיטואציה הזאת, לעולם לא יבין מה זה. אולם מובן מאליו שאין זה מוסיף או גורע למצווה, אם הוא מכיר את הדברים מהצד השני או לאו.

חשוב גם להאיר את הזווית השנייה, אם כי הדברים פשוטים לחלוטין. על הנכנס לרכב להיות גם כן 'מענטש'… אין מצווה להתחיל לחקור את הנהג להיכן בדיוק פניו מועדות, ולהתחיל להסביר לו מהאיפה יותר קל לנסוע, כמובן שזה תמיד יוצא 'במקרה' בדיוק באותו מקום שהכי קרוב למחוז חפצו של האורח הנכבד.

כך גם לפעמים הנהג שקוע בשיחה חשובה בסלולארי, כאשר כל שאלה מיותרת מפריעה לו להמשך ניהול השיחה, – וזו דרך אגב סיבה מצויה מאוד לנהגים שאינם עוצרים לטרמפים כאשר הם באמצע שיחה הדורשת דיסקרטיות או סתם שיחה משפחתית אישית – ואז מן הראוי שהאורח יצטנף במקומו וישתדל לא להתערב יתר על המידה, וגם לא לטרוק את הדלת ביציאה מהרכב.

בקיצור, בפעם הבאה ביום של מזג אוויר סוער או גם ביום רגיל, זכרו נא נהגים יקרים שישנה כאן הזדמנות נפלאה של מצוות הכנסת אורחים, וזכרו נא טרמפיסטים נכבדים שיש להיזהר ולשמור על כללי אנושיות מינימליים בעת הביקור בביתו הנייד של הזולת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture