בבוקר פקיד בבנק ובשאר חלקי היממה עמל בתורה | האמנם?

בעצם ימי השבעה על הגאון רבי יעקב בלוי אנו מתוודעים לכך שבצעירותו עסק לפרנסתו כפקיד בבנק / נקודה לתשומת ליבם של המזלזלים באלו המוכרחים לצאת לשוק העבודה / אשרי מי שעמלו בתורה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שרויים אנו בעיצומם של ימי השבעה על גדול בישראל מגאוני ויקירי קרתא דירושלים רבי יעקב בלוי זצ"ל שהתבקש לישיבה של מעלה ביום שני השבוע למגינת לב עם ישראל בעולם כולו הממאנים להתנחם על השריפה אשר שרף ה'.

קרא עוד:

[postim]

רבות נכתב כבר על גאונותו המופלאה, ועל שליטתו בכל מכמני התורה. בקיאותו העצומה בכל הש"ס ובארבעת חלקי שולחן ערוך על כל נושאי כליהם, כפי שזה בא לידי ביטוי בעשרות ספריו הממלאים מדף שלם, והמקיפים את כל מקצועות התורה.

גם סופר על הליכות דרכו בקודש, בהנהגת הכלל והפרט, כמו גם ענוותנותו הנדירה, ביטולו העצמי בפני כל ילד ורך בשנים, לצד תקיפותו הרבה כל אימת שהדבר נצרך למען העמדת הדת על תילה כדת וכדין. ועוד רבדים מרהיבים מאישיותו הכבירה הידועים לנו, ואשר עוד יתגלו ויתפרסמו כהנה וכהנה, בס"ד בעתיד הקרוב.

נקודה מעניינת שיש לשים לב אליה, היא העובדה שבתקופה די גדולה בשנות צעירותו כאשר היה אברך מטופל במשפחה, עבד לפרנסתו כפקיד בבנק 'אנגליה-ישראל', כדי להביא טרף לביתו, לחם לפי הטף. וזה לא סתר בכלל להתמדתו ושקידתו בלימוד בשאר חלקי היממה, אותם הקדיש עבור היגיעה בתורת ה' תוך גמיעת עשרות דפי גמרא וסימני שולחן ערוך שהצמיחו לנו את הגאון רבי יעקב בלוי שהכרנו לאחר מכן.

אנשי ירושלים מוסרים כי בשלב מסוים כאשר שוחח פעם בלימוד עם הגאון רבי ישראל זאב מינצברג זצ"ל מרבני ירושלים, התפעל מאוד מלמדנותו העצומה. שאל אותו רבי ועלוועל "מהיכן ירק זה חי?" ומהיכן הוא מתפרנס. וכאשר השיב רבי יעקב שהוא משמש כפקיד בבנק, הזדעזע עמוקות מצד אחד, ומאידך התפעל מאוד מענוותנותם של יקירי קרתא דירושלים שאינם שומרים כלל על כבודם ועושים ככל יכולתם עבור צורכי המחייה והכלכלה.

בהמשך נדברו חבריו וידידיו, והטילו עליו לחץ כבד שיעזוב את משרתו בבנק וייקח על עצמו את עול הרבנות אותו נשא על כתפיו עד יומו האחרון.

חשוב להעלות על נס הנהגה זו של גדול בישראל שוויתר על כבודו המדומה והשפיל את עצמו, למען צורכי הפרנסה, כאשר כל רגע מיותר היה מנוצל אצלו להתמדה בלימוד. לתשומת לב אלו המזלזלים במי שמוכרח לצאת לשוק העבודה מחוסר ברירה, כדי לפרנס את בני ביתו כפי שהתחייב בעצמו בכתובה.

אין ספק כי על כל אחד ליטול עצה ממוריו ורבותיו בטרם יעשה צעד כלשהו למעט מלימודו למען הפרנסה, כדי שלא ייכשל בנדנוד 'ביטול תורה' המגיע מעצת היצר הרע. אולם מי שנטל עצה מן הזקנים, ועל פי הוראתם מקדיש חלק מזמנו לעבודה כלשהי, עליו להתחזק מעובדה זו המסופרת על הגאון רבי יעקב בלוי זצ"ל, ולהחליט בעצמו שאין כל סתירה בין היציאה החלקית לשוק העבודה למי שזקוק לכך, ובין הצמיחה והעלייה בלימוד עד דרגות עליונות של גדול בישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture