נאום בכורה או נאום שטנה?

בנט משחזר את ההיסטוריה של העמים שנכחדו ושוכח את סופם המר של שונאי הדת למיניהם / לא עוזבים חזית גורלית כדי לשאת אלונקה מדממת / תשאיר בבקשה לגדולים ממך את מלאכת דירוג סולם הערכים היהודי / שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נפתלי בנט! חזרת במנהרת זמן 3000 שנה אחורנית, ומצאת תגליות מעניינות. בבקשה אל תרוץ מדי רחוק. אינך צריך לחזור אף 300 שנה אחורה. מספיק שתחזור 100, 200 שנה לאחור, ותראה דברים שגם אתה בעצמך לא חשבת עליהם.

קרא עוד:

[postim]

לא צריך להיות בקי גדול בהיסטוריה כדי לדעת שבמשך כל התקופה מאז ייסוד עולם הישיבות תמיד קמו כאלו שבקשו להרוס את מבצר התורה. תמיד סבלו אותם שבחרו להקדיש את חייהם ללימוד מעלילות שטפלו עליהם גויים או יהודים שלא ראו בעין יפה את אי ה'שוויון בנטל' שלהם.

אתה מדבר על היוונים העתיקים ועל הרומאים והמצרים העתיקים שחלפו ונעלמו מהעולם, לעומת היהודים שנשארו בזכות התורה. אבל מדוע אתה מתעלם מהמשכילים העתיקים, הרפורמים, והקונסרבטיבים למיניהם, שגם הם נעלמו מהעולם היהודי, ואף את זנב צאצאיהם לא רואים בכלל באופק היהדות, בעקבות נגע ההתבוללות הפושה בהם בקצב אכזרי.

בסלט הדמויות שרקחת לנו, הזכרת בנשימה אחת את גיבורי ישראל שעל ילדינו להכיר, ביניהם יוני נתניהו, חנה סנש, יהודה המכבי ורועי קליין. הבעיה היא שכאשר ילדינו הנבונים ילמדו גם על ההיסטורי של יהודה המכבי יחד עם השאר, אזי הם גם ישמעו על מסירות נפשם של החשמונאים לשמר את פך השמן הטהור, ואת המלחמה העקובה מדם שלהם נגד המתייוונים שבתקופתם, שגם הם כמוך – נפתלי – הבטיחו לנו "להביא את היהדות היפה לעם ישראל" והם גם דברו גבוהה גבוהה על "להפוך את שרותי הדת למוקד שיאיר לכל עם ישראל את היהדות האמתית".

נפתלי חביבנו! כאשר הלוחמים שרויים בעיצומו של קרב איתנים, והנה אוטוטו הולכים הם לכבוש את המטרה, גם אם הם יקבלו בקשר קריאה לעזרה עבור קבוצה של 5 חיילים הנושאים אלונקה שעליה 4 פצועים והאלונקה מטה ליפול – בשום אופן הם לא יעזבו את המערכה בשעה גורלית כזו, לטובת נשיאת האלונקה האומללה.

נפתלי! אם חיל התותחנים של לומדי התורה יעזבו את החזית בזמן כה מסוכן, כאשר ארץ ישראל מוקפת באויבים ובאיומים חסרי תקדים, נפסיד את המערכה ונשלם על כך בחיינו. לא מדובר כאן בשאלה על אלונקה מתנדנדת אלא בשאלה קיומית על חיי אדם של העם כולו התלוי על לימוד התורה שגם אתה מודה בחשיבותה כערך עליון.

נפתלי! אם אינך מעוניין שכותבי הנאומים בעוד לא הרבה שנים ישרבבו את שמך ברשימה של אותם שקמו על עולם התורה לכלותו, ללא הצלחה כמובן – אין לך ברירה אלא לכופף מעט את הראש (רק תיזהר שהכיפונת לא תיפול) לרבנים היודעים קצת יותר טוב מהי היהדות היפה, ומהו סולם הערכים האמתי על פי התורה. בהצלחה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture