מכה לדנקנר: אלשטיין פורש מאי.די.בי

המשקיע החרדי אדוארדו אלשטיין החליט שלא לבצע השקעת המשך של 75 מיליון דולר. זאת, ימים ספורים לאחר שמונה לסגן יו"ר | אתמול החליטו מחזיקי אג"ח אי.די.בי לקחת את השליטה בחברה | דנקנר במאמץ לגייס משקיעים אחרים בניסיון אחרון שלא לאבד את החברה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

איש העסקים החרדי אדוארדו אלשטיין המתגורר בארגנטינה הודיע למחזיקי האג"ח אמש (ה') כי הוא פורש מאי די בי ולא ישקיע את ה 75 מיליון דולר הנותרים לפיכך, נוחי דנקנר מנסה לגייס משקיעים אחרים. מדובר במשקיעים שהוכנו מבעוד מועד כדי לנסות להגיש מתווה אחר הכולל הזרמה של מאות מיליוני שקלים לקופת החברה.

קרא עוד:

[postim]‬‏

בסביבת אי.די.בי מסבירים כי אלשטיין לא יממש את האופציה שניתנה לו, ושהתארכה פעמים רבות מאוד, משום התארכות המו"מ למול מחזיקי האג"ח, הקשיים במו"מ ולוח הזמנים הלוחץ לטיפול בסוגיה. כאמור, החלטה זו באה לאחר הכרעת מחזיקי האג"ח שאמנם אינה סוף פסוק משפטי, אך היא מהווה כיוון ברור מאוד.

יצוין כי מהלך זה של אלישטיין מתרחש סה"כ ימים אחדים לאחר שהצטרף לקבוצת אי.די.בי בתפקיד רשמי כסגן יו"ר, ושעות ספורות לאחר שמחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות החליטו להוציא את הקבוצה משליטת נוחי דנקנר, בין אלשטיין לדנקנר התגלעו חילוקי דעות לגבי ההסכם עם נציגות מחזיקי האג"ח של החברה, כשלפי מקורבים לאי.די.בי ביקש דנקנר להעניק יותר מזומן למחזיקים. "אני פורש. לא אשקיע באי.די.בי", הודיע אלשטיין למחזיקי האג"ח הנדהמים בתום ישיבה של שעתיים.

אדוארדו אלטשיין
"אלשטיין חשב שהמו"מ עם מחזיקי האג"ח יהיה קל יותר. הוא לא מאמין בלוח הזמנים הזה, ובתרבות הרגולציה בארץ", אמר מקורב למו"מ. אלשטיין נפגע גם מהעתירה שהוגשה אתמול לבית המשפט למניעת מינויו כסגן יו"ר אי.די.בי פתוח. אלשטיין מונה לתפקיד רק אתמול, והפרישה היא אירוע מביך עבור אי.די.בי ועבורו.

ואולם, בסביבת נוחי דנקנר לא משדרים ותרנות. לדברי גורמים המעורים בנושא, נוחי לא אמר עדיין נואש. לדבריהם הוא נערך לאפשרות שאלשטיין לא יממש את האופציה ולכן הוא התאמץ להביא משקיעים אחרים, ישראלים וזרים. לדברי אותם גורמים, המשקיעים החלופיים לאלשטיין צפויים לסייע ביצירת מתווה אחר להידברות ולהסדר חוב בקבוצה, ולצורך כך יעבירו בשבוע הבא כספים לחשבון נאמנות בישראל.

 

נוחי דנקנר מתייעץ עם עורכי דינו בבית המשפט.נוחי דנקנר מתייעץ עם עורכי דינו בבית המשפט צילום: 'פלאש 90'

כזכור אלשטיין השקיע בגנדן 25 מיליון דולר אשתקד, ואז ניתנה לו האופציה להשקעת המשך של 75 מיליון דולר בחברה. עסקה זו סיפקה לדנקנר ומחזיקי האג"ח אורכה לקיום מו"מ להגעה להסדר חוב מוסכם. כעבור זמן הצדדים הגיעו להסכמה על מתווה להסדר , שלבסוף לא הושלם. בד בבד האופציה שהוארכה מספר פעמים שונתה להשקעה ישירה באי.די.בי אחזקות. ואולם, הדיונים הארוכים לא הבשילו להסדר ובמשבר בקבוצה החריף, והתפרץ גם באידיבי פיתוח.

כל זאת, לאחר שמחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות הצביעו אתמול ברוב של מעל ל-90% לקחת את השליטה בחברה מידיו של בעל השליטה נוחי דנקנר, באסיפה סוערת סביב מתווה הסדר החוב של הנציגות. עוד הצביעו המחזיקים על מימוש שני נכסיה העיקריים של החברה – הכסף בקופה (כ-180 מיליון שקל) ומניות אי.די.בי פיתוח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture