מחאה חוצה מגזרים נגד הקמפיין של מרצ בירושלים

קמפיין של 'מרצ' ו'העבודה' בירושלים הצליח להכעיס תושבים חילוניים, דתיים וחרדים, שלא נותרו אדישים והחליטו להיאבק בכל הכוח. הסיפור המלא שמסעיר את עיר הקודש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בימים האחרונים נחשפו תושבי ירושלים לקמפיין מכוער וגזעני מבית היוצר המשותף של מפלגות מרצ והעבודה הקורא להילחם בחרדים המתגוררים בירושלים, אך ורק בשל השתייכותם למגזר החרדי.

לפרויקט 'דוסים', הנלחם בהסתה נגד חרדים ברשת, הגיעו פניות רבות מאזרחים מודאגים, תושבים חילונים, דתיים וחרדים שהזדעזעו מקמפיין ההסתה וביקשו לבחון אפשרויות משפטיות לאכוף את הסרת הקמפיין הקורא למנוע מתושבים חרדים את הזכות להתגורר בירושלים.

קרא עוד:

[postim]

יאיר טיילור מפרויקט 'דוסים' הבהיר כי במקביל לבדיקה המשפטית המתנהלת על ידי צוות משפטנים המלווה את הפרויקט, חשוב להבין את המשמעות החמורה של קמפיין זה.

"לא יעלה על הדעת כי מפלגות המתיימרות לשאת את דגל העזרה לחלש ולנרדף, תהיינה נושאות הדגל של רדיפת ציבור שלם אך ורק בשל אמונתו הדתית", אומר טיילור, "אני קורא למפלגות להתעשת ולהוריד את הקמפיין הפוגעני והמסית. זהו קמפיין נלוז המזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה היהודית, נפעל בכל דרך למנוע את המשך קמפיין ההסתה".

אזרח ירושלמי שפנה לפרויקט 'דוסים' ציין: "כאזרח יליד ירושלים, העיר המאופיינת בסובלנות רבה בין תושביה, אני נחרד לראות את ניסיונותיהם של פוליטיקאים קטנים שבהעדר הישגים להציג לבוחריהם מנסים לקדם את עצמם באמצעות שנאה לזר ולשונה. אני בטוח כי הציבור הירושלמי השפוי יוכיח לאותם פוליטיקאים כי ירושלים אומרת לא לגזענות! לא לשנאת האחר!".

חיליק בר מתנער

בתגובה לפנייה משותפת של פרויקט 'דוסים', פורום מתייעצים ומרכז תדמי"ת, הצטרף גם סגן יו"ר הכנסת ומזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ חיליק בר למחאה כנגד קמפיין ההסתה, והבהיר כי העומדת מאחוריו זו מפלגת מרצ שניצלה את החבירה המשותפת בירושלים להכתים את שם מפלגת העבודה בקמפיין זה.

תגובת מרצ

דוברת מרצ התייחסה לפנייה של 'דוסים'. "מזכ"ל מרצ דרור מורג מסר כי מרצ אינה פועלת נגד החרדים, אלא נגד התחרדותה של ירושלים, נגד הדרת הנשים שהפכה לעניין שבשגרה ונגד דחיקתו של הציבור החילוני בעיר.

"זהו מאבק על דמותה של בירת ישראל, ועל זכותו של הציבור החילוני והחופשי לשמור על אורחות חייו ולחיות על פי תפיסת עולמו. מרצ נאבקת על חופש הדת והחופש מדת מיום היווסדה, והצליחה להביא לפתיחתם של בתי קולנוע, בריכות ציבוריות, מוסדות תרבות ומסעדות בסופי השבוע. כמו גם למנוע סגירתם של מוסדות אחרים. מרצ תמשיך להוביל את המאבק נגד כפיה דתית והדרת נשים בירושלים בפרט ובמדינת ישראל בכלל ולהיות הבית הפוליטי של הציבור החופשי בישראל.

"מורג התייחס לדבריו של מזכ"ל העבודה חיליק בר ואמר כי מדובר בתגובה תמוהה, בייחוד לאור העובדה שמפלגת העבודה היא שביקשה להצטרף לרשימת מרצ ולהיאבק לצידה למען עתיד העיר ונגד התחרדותה".

טיילור: "התגובה תמוהה"

יאיר טיילור, מפרויקט דוסים, לא נותר חייב. "קיבלנו את תגובתך התמוהה", כותב טיילור במענה לתשובה של דוברות מרצ, "מעניין האם יחס זה הוא שהיה מתקבל מאת מפלגת מרצ כתגובה לקמפיין בו קריאה לעצור את ההשתלטות הערבית על נצרת עילית, או לחלופין ההשתלטות האפריקאית על דרום תל אביב. מסתבר, כי הליברליות, הפתיחות וקבלת השונה המאפיינת כביכול את מפלגת מרצ, הינה מצג שווא העושה שימוש ציני בערכים כמו זכויות מיעוט והגנה על נרדפים לצרכים פוליטיים.

אנו תקווה, כי כעת, כאשר בחרתם לחשוף את ערוותכם לעיני כל, ישכיל הציבור הירושלמי המתון, הדוגל באמת בהגנה על זכויות מיעוטים לבחור בחלופות ראויות של מפלגות שאינן בוחרות לעשות שימוש נלוז בדמגוגיה 'יש עתידית' של שנאה ורדיפת האחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני תושבת ק. היובל מודיעה למרץ ולעבודה, שאנו חבורה גדולה של אנשים
מסירים את תמיכתנו בכם בעקבות הקמפיין הגזעני.
אתמול מזרחים היום חרדים , אתיופים וערבים
מה רוצים אתם את ירושלים לבנה וחופשית מאנשים שלא הולכים לסינמטק?

שנאתם תרופה היא לנו!
לבל נתבולל בחלאתם וצחנתם!

תודה לך מלך עולמים
על שנאה תהומית מבורכת זו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture