פרויקט ייחודי מ'הידברות': שיעורי גמרא מותאמים לציבור הכללי בכל רחבי הארץ

בימים של התעוררות רבה מצד הציבור הכללי לגדלותו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, יוצאים בהידברות בפרויקט ייחודי - 'טעמו וראו' – שיעורי גמרא מותאמים לציבור הכללי שיימסרו על ידי מגידי שיעור מיוחדים במטרה להטעימם במתיקות הלימוד * "זו גם התשובה הניצחת להסתה נגד לומדי התורה" אומרים בארגון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

טעמו וראו כי טוב ה': בתקופה זו בה ממשיכים גורמים מסוימים להסית כנגד ציבור בני הישיבות ולומדי התורה, שוקדים ב'הידברות' – ארגון הקירוב הגדול בעולם – על רעיון נפלא שיש בו לחולל מהפך בתדמית לומדי התורה: שיעור גמרא מיחד ליהודים רחוקים שמעולם לא למדו ולא ראו דף גמרא.

 קרא עוד:

[postim]

הפרויקט נקרא "טעמו וראו" ובבסיסו עומדת התובנה, כי חומות האיבה הקיימות בין המגזרים נוצרו מבורות וניכור. ציבור חילוני גדול לא טעם מעודו את טעם הפלפול וסברות הגמרא ואינו מבין את התענוג הרוחני שבלימודה. לכן, החליטו בהידברות לייסד את שיעורי הגמרא המיוחדים עבור אותו ציבור. לא מדובר בלימוד דף היומי עם הספק אלא בשיעורים מותאמים שיימסרו על ידי מגידי שיעור מנוסים, אשר יכירו לשומעים מהי סוגיה בגמרא, כיצד מתנהל שקלא וטריא, ולתת להם לטעות את מתיקות הגמרא.

בהידברות מציינים, כי בימים אלו בה עם ישראל נתן באבל על הסתלקותו של פוסק הדור הגרע יוסף זצוק"ל, קיימת בציבור החילוני סקרנות עצומה לדמותו העצומה. גם הם מבינים כי הכבוד הרב שזכה לו בהלווייתו נובע מגדלותו בתורה והם רוצים קצת לטעום ולהכיר אותה.

עוד באותו יום בו הרעיון המהפכני יצא לדרך, כבר הגיעה פניה מרואה חשבון בכיר, יהודי חילוני מאזור הקריות ליד חיפה, שלאור המהומה הגדולה סביב נושא בחורי הישיבות, ביקש להכיר את הגמרא והציע לקיים אצלו את השיעור הראשון בגמרא. לדבריו, הוא הכיר את הידברות משיעורי התורה הרבים שמפעיל הערוץ ואז הוא הבין שכל החכמה של היהודים נעוצה בשנים ארוכות של לימוד גמרא. מסיבה זו הוא מבקש לארגן אצלו בבית שיעור גמרא ראשון, יחד עם חבריו החילונים בכדי להכיר את לימוד הגמרא.

בכלל, תחום הגמרא הפך למסקרן ביותר בכל העולם כולו, כאשר גם במזרח הרחוק קיימת תופעה של אנשים הלומדים את הגמרא של היהודים מתוך הבנה כי היא המקור למוח היהודי המדובר.

בהידברות אומרים, כי שיעורים אלו הזוכים לברכתם של גדולי ישראל שליט"א, הם התשובה הנחוצה ביותר בתקופה זו. "כשמתקיפים אותנו על נושא הלימוד אנחנו אומרים להם: בואו תטעמו וגלו בעצמכם את הטוב שבלימוד וזה עצמו ישנה את תפיסתם, כפי שאמרו חז"ל 'המאור שבתורה מחזירם למוטב'. בנוסף, דווקא כשמנסים להמעיט את לימוד הגמרא, אנחנו רוצים להוסיף עוד ועוד ספסלים ללימוד הגמרא. אנחנו רוצים להגיע לכל יישוב בארץ, לכל בניין ולכל בית, לתת לאנשים להתחבר ללימוד".

בהזדמנות זו פונים בהידברות לבני תורה מוכשרים ברחבי הארץ, הרואים את עצמם מתאימים להשתלב בפרוייקט שיעורי הגמרא, ליצור קשר עם הידברות למס' 02-5385175 קיימת אפשרות למלגה מסוימת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture