יהדות ארה"ב מתגייסת: הרבנים מארה"ק קוראים לעזרה

"בא"י קמו לפגוע בתורה ורבים מתנכלים ללומדי התורה, חפצים לבזותם ופוגעים בכל הקדוש לישראל" כותבים רבנים וראשי ישיבות מהארץ במכתבים לרבני ארה"ב, "אל מי נפנה לעת כזאת אם לא לאחינו שבגולה להיות נושאים עמנו בעולה של תורה ולעמוד לימין לומדיה''.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יהדות ארה"ב מתאחדת לחזק את לומדי התורה ולשגר מסר של חיזוק לציבור התורני בישראל. בשבת הקרובה יתאספו בניו ג'רסי לרגל הכינוס השנתי של ארגון "דרשו", מאות רבנים וראשי ישיבות, גדולי התורה בארה"ב, דיינים ורבני קהילות, כאשר על הפרק, התכנסות לחיזוק עולם התורה ועידוד הלומדים בכל רחבי העולם ובעיקר בארץ ישראל, מול הגזירות וההסתה כנגד לומדי התורה.

קרא עוד:

[postim]

בעוד רבני ארה"ב מכל המדינות והערים עושים את דרכם אל ניו ג'רזי כדי לשהות יחד בשבת של התאחדות וחיזוק, גדולי התורה בישראל כבר שיגרו אל הכינוס המכונה "הקונוונשן השנתי של עולם התורה", מכתבי ברכה וחיזוק, ובהם אמירות חריפות מאד לאור המצב הקשה של עולם התורה בישראל.  במכתבים ששיגרו רבים מהאדמורי"ם וראשי הישיבות, נכתב כי "זוהי עת צרה ליעקב ובארץ ישראל קמו לפגוע בתורה". בין גדולי האדמורי"ם והרבנים ששיגרו מכתבים, האדמורי"ם מויזניץ, מצאנז, ומודזיץ, חברי מועצת גדולי התורה הרה"ג אריה פינקל שליט"א, הרה"ג יצחק שיינר שליט"א, ראש ישיבת "חברון" הרה"ג דוד כהן שליט"א, וראשי ישיבת "פורת יוסף" הרה"ג משה צדקה שליט"א וחבר מועצת חכמי התורה הרה"ג שלום כהן שליט"א.  כל המכתבים שנשלחו לרגל הכינוס הגדול של "דרשו" עוסקים כאמור, בחיזוק וביצור עולם התורה אל מול המצוקה הקשה הקיימת בארץ.

הגאון הגדול רבי אריה פינקל, ראש ישיבת מיר כותב במכתבו, בין היתר "כעת כאשר בארץ ישראל 'משנאיה נשאו ראש' להכביד ולהקשות על לומדי התורה, ובני הישיבות, ופוגעים ברגל גסה בצפור נפש האומה, ודאי מוטל על כל אחד ואחד לישא בעול ובוודאי להתחזק ולהרבות תורה ותפילה שתרום קרן התורה ויהיה כבוד ותהילה לעם ה' בכל תפוצות תבל".

במכתב ששיגר מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א, נכתב 'אין תורה כתורת ארץ ישראל בעת אשר זדים קמו עלינו להצר צעדי עולם התורה בפלטרין של מלך, אל מי נפנה לעת כזאת אם לא אחינו שבגולה להיות נושאים עמנו בעולה של תורה ולעמוד לימין לומדיה".  במכתב נוסף ששלח חבר מועצת גדולי התורה, הגאון הגדול רבי יצחק שיינר שליט"א כתב כי "ובמיוחד הנני לדבר בשבח התכנית החשובה של 'הדף יומי בהלכה' שהנהיגו 'דרשו' בכל העולם ועתה מרחיבים יותר, בפרט בזמננו של רדיפת הדת בארה"ק, חיוני שכ"א ימסור את נפשו להתחזק בכך".

גם במכתבו של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א קורא לציבור להתחזק דווקא בזמנ הזה בלימוד התורה וההלכה, "בעיקר בזמן הזה כאשר עת צרה היא ליעקב בפרט בארה"ק שמנסים לרמוס את כבוד התורה ולומדיה, בוודאי יש להתחזק בריבוי תורה ותפילה שיתרומם קרן התורה וישראל".

חבר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבת "חברון" כנסת ישראל, הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א כתב "גדולה היא הבשורה בימים אלו אשר רבים מתנכלים ללומדי התורה לבזותם ולהלעיג להם במטרה להפחית מחן ערכם ולפגום בערך העליון והמקודש של לימוד התורה עמלה ויגיעתה, וכמה חיזוק יש בכנס זה לפאר ולרומם ערכם של עמלי התורה".

חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שלום כהן כותב "ובפרט בזמננו אשר עם ישראל בזמנו נרדף להקשות על לומדי התורה ופוגעים בכל הקדוש לישראל, צריכים להתחזק בתורה ובתפילה שקרן התורה יעלה מעלה מעלה".

כאמור, הכנס יתקיים בשבת הקרובה בניו ג'רסי, כאשר במוצאי השבת יתקיים הקונוונשן בהשתתפות מאות רבות של רבנים וראשי הקהילות התורניות בכל רחבי ארה"ב מתוך מטרה לחזק את אור התורה ולומדי התורה, "יהדות ארה"ב תתייצב בגאון למען לומדי התורה ולמען הגדלת ערכם של תלמידי הישיבות והאברכים, כדי שבכל רחבי העולם יבינו שיהדות העולם שותפה יחדיו בחיזוק עולם התורה, בעיקר בימים קשים אלו בארץ ישראל", כך אומרים בהנהלת "דרשו", יוזמת הכינוס.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לידועתכם!
אחינו שבגולה מוכנים להיות נושאים עמכם בעולה של תורה ולעמוד לימינכם זה עשרות שנים מיום ה' אייר תש"ח, היום שהכריזו הזרע של עמלק מלחמה עם השם ותורתו הק'.
לא רק שהם מוכנים במחשבה ובדיבור אלא עושים כן במעשה, יש בארץ מאות מוסדות עם אלפים אלפים תשב"ר, בנות בית יעקב, בחורי ישיבות ואברכי כולל שלא מקבלים שום תמיכה מממשלת השמד והמוסדות מתנוססים לשם ולתפארת אך ורק ע"י תמיכת אחינו שבגולה בעז"ה.
אבל מה נעשה שכבודכם נלקו בעיורון וכשבאו אז המנהלים והמאכרים של המוסדות לפניכם בטענה שהמוסדות יסגרו אם לא מקבלים כסף מהממשלה ואי אפשר באופן אחר האמנתם בהם ובחרתם בהפושעים להיות שותף בתורתכם.
אנו מבינים את כאבכם הכפולה, אתם מרגישים מנוטשים ומבוזים, מצדכם השותפות הי' ברציניות מלא, הצהרתם אמונים במדינה וגם קיימתם, אוהדדתם ואהבתם את המדינה בלב ונפש כיבדדתם את פושעיה בכבוד מלכים ובאופן כללי הרגשתם טוב מאוד בחברה, ועכשו… הם פשוט בגדו בכם וניתקו את השותפות.
כן, זה כואב ואנו משתתפים בצערכם.
אבל בבקשה, אל תעשו עכשו מצב שאחינו שבגולה צריכים לפתוח עכשו את לבם ואת כיסם.
אחינו שבגולה פתחו את לבם ואת כיסם כבר לפני עשרות שנים אבל המשבקי"ם המנהלים והמאכרים שלכם החליטו שרוח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ר"ל.
אז מה כל הרעש?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture