סאטמאר: 3 מיליון דולר גויסו בשעה אחת

כ"ק מרן אדמו"ר מסאטמאר שליט"א הורה לחסידיו בארה"ב שלא להצטרף לביקורו בארה"ק למעט הנגידים שתורמים לפרויקטים החדשים. בפנים: דבריו המלאים של האדמו"ר בנושא.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כ"ק מרן אדמו"ר מסאטמאר שליט"א פנה לקהל חסידיו בארה"ב, וביקש מהם להימנע מלהצטרף אליו למסעו בארה"ק, לרגל שמחת בית ויז'ניץ – סאטמאר.

בדבריו ציין הרבי כי רק נדיבים שהוזילו ממון רב כדי לתמוך בפרויקטים של הקהילה בארה"ק ישתתפו בנסיעה, וקרא לכל יתר החסידים להישאר בבתיהם ולהגביר חיילים לתורה בחבורות הלימוד היומי הפועלות בריכוזי סאטמאר ברחבי העולם.

קרא עוד:

[postim]

זאת, לצד קריאת הקודש לחסידי סאטמאר בארה"ק, להימנע לחלוטין מתליית מודעות ברכה, כרזות ססגוניות ומנורות צבעוניות לרגל ביקורו בארץ.

את הדברים אמר האדמו"ר במוצאי השבת האחרונה. אחרי הבדלה יצא האדמו"ר מביתו שב'קרית' יואל לכיוון בורו פארק, שם השתתף האדמו"ר בדינר השנתי לטובת כולל 'דברי יואל' במקום.

בסוף הדרשה שנשא הרבי במהלך הדינר, הוא התייחס בהרחבה לנושא ביקורו בארה"ק:
"נוסעים אנחנו לארץ הקודש לשמחה משפחתית" אמר הרבי, "וכאשר נוסעים מנסים לחסוך בהוצאות הכספיות, ועל כן יחד עם שמחה המשפחתית נעשה שם הנחת אבן הפינה לבנין חדש לבית חינוך לבנות בבני ברק, וחנוכת הבית לבנין הת"ת החדש בירושלים, והכל כדי שאנשי שלמינו בארה"ק יקבלו חיזוק".

"ולכן אני רוצה לומר דברים ברורים: אני נוסע לארה"ק, ומזמין לבוא איתי אך ורק הנדיבים בעם הנגידים שלוקחים על עצמם לממן את הפרויקטים החדשים בארה"ק. אבל שאר היהודים המתגוררים כאן, אין להם מה לחפש שם, בשביל לעשות רעש ופרסום. זה לא מביא לכלום. "אלפי היהודים שישארו כאן בארה"ב וילמדו בזמן הזה בחבורת 'תורתך שעשועי' או בחבורת 'יסודי התורה' (שתי חבורות ללימוד יומי בסאטמאר). זה הרבה יותר נחשב בעיני מהשטויות והכבוד המדומה".

"אין כבוד אלא תורה. בעלי בתים שיושבים ולומדים זה הכבוד האמיתי".
"זה שנים שאנו נוסעים לבקר בחודשי הקיץ בקעמפים. בשנים הקודמות ימים לפני הביקור שלנו כולם עבדו על תליית שלטים והכנת שערים לכבודנו. ראיתי כמה ביטול תורה זה מביא, כמה שעות של ביטול תורה בעבור כלום. ב"ה שהצלחנו למגר את התופעה הזאת.

"אנשים אמרו לי שזה לא יצליח, אבל כהיום ב"ה כשאנו מגיעים לבקר אין שלטים, אין שערים, אבל ב"ה הילדים יושבים ולומדים ומתפללים. זה הרבה יותר יפה בעיני מהביקורים עם שערים ושלטים ושעות של ביטול תורה".

"אני רוצה לבקש מתושבי ארה"ק: אני מגיע בעזרת השם בקרוב ואני מבקש מכם, אני לא רוצה שלטים ומנורות, לא ברחובות ולא בבית הכנסת. אלו שטויות .זה מעשה ילדותי וקטנוני". "אפשר לנסוע לארה"ק ולחזור בלי רעש ומהומה, ובלי להפוך את הרחובות, אלא בשקט ולרומם קרן התורה".

 

בסיום הדינער יצא האדמו"ר מבורו פארק לכיוון ווילאמסבורג, לביתו של הרבני הנגיד ר' יודא מאנדעל, מגדולי תומכי התורה. שם כינס הנגיד סעודת 'מלווה מלכה' פרטית למספר נגידים, שיתרמו יחד לטובת הבנין החדש שייבנה אי"ה בבני ברק.

האדמו"ר ביקש מהנגידים לתרום לטובת הפרויקט החדש שעלותו המשוערת מסתכמת בכ-12 מליון דולרים, ובו במקום תרמו 6 מהנגידים עד לסכום של 3 מליון דולר לבניין החדש.

בהזדמנות זאת הזמין אותם הרבי להצטרף אליו לנסיעה לארה"ק, וחזר על הדברים שאמר בדינר, כי רק מי שתורם וממן את הפרויקטים החדשים יכול להצטרף אליו לנסיעה.

המסע של האדמו"ר לארה"ק צפוי להתפרס על פני עשרה ימים מלאים, עם שלל אירועים, בהם:
חנוכת הבית לת"ת החדש בירושלים.
חנוכת הבית למקוה החדש בבתי אונגרין, נדבת הנגיד ר' מאיר זעליג ריספלער (שזכה שכ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר יטריח הרבי את עצמו לכבודו לאחר שתרם יותר מ-20 מליון דולרים בשנים האחרונות).
קביעת מזוזה לבניין החדש של הישיבה הקטנה בירושלים.
החתונה הגדולה בבית סאטמאר וויזניץ.
שבת שבע ברכות.
הכנסת ס"ת לבית המדרש בבני ברק.
הנחת אבן הפינה לבנין החדש לבית חינוך לבנות.
מעמד 'בוני המשכן'.
יומיים של נסיעה למקומות הקדושים.
דרשה מרכזית לבני הישיבות בבני ברק.
ביקורים במוסדות של סאטמאר (כולל ביקור בת"ת בירושלים, בישיב"ק בירושלים, היכל הכולל בירושלים, הת"ת בבני ברק, ושני ביקורים בישיבה הקטנה בבני ברק, כמו גם ביקור נוסף בישיבה הגדולה בבני ברק ובהיכל הכולל).
בחינה על 20 דפי גמרא שנלמדו במסגרת חבורת 'תורתך שעשועי'.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פלא שהם לומדים הלימוד היומי שלהם וכל מיני עמוד יומי, וכבר לא קשה להם קושייתו הגדולה של המונקאטשער רבי ושל הסאטמר רבי זצ"ל (בעת יסוד הדף היומי) "איך אפשר ללמוד דף יומי כמשמעו מבלי לגלוש (כשזה ממש באמצע ענין, באמצע קושיא, למשל) לתחילת העמוד הבא (או להתחיל ממש מראש הדף מבלי להתחיל שורות לפניו (כאילו שהמהר"ם שפירא אסר לעשות כן) מראש הענין". איך הם עצמם "מסתדרים" בכך ? איך הם מייסדים לימודים יומיים מפורשות נגד רבותיהם מהדור הקודם שהתנגדו לכך ? אבל בכל זאת, כנראה מצאו ישוב לכך ואיכשר דרא. אשריהם ישראל איש על מחנהו ואיש על דגלו יחנו למשפחותם לבית אבותם, ככתוב בפרשת במדבר.

Ahroni Faction Site

זה לא קושייתו של הרבי מסאטמאר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture