רפואה וחיים חוגגים ח"י שנים לחניך המיוחד

הכנס יתקיים אי"ה במוצ"ש פר' כי תשא ט"ו באדר א' תשע"ד במרכז האירועים "כתר הרימון" בב"ב | תכנית מרגשת ומרתקת סביב שולחנות ערוכים | הרבנית מויזניץ תליט"א והרבנית קולדצקי תליט"א יביאו את ברכת מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א ומרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אומרים תודה: כבר ח"י שנים שאמבולנסים ורכבים מיוחדים המכילים עשרות ילדים חולים ומוגבלים בעלי תסמונות קשות, נוסעים לבתי מלון לקראת שבתות הנופש של רפואה וחיים. בבית נותרים הורים שצונחים בעייפות אל ימי המרגוע שנחתו עליהם משמיים. בבתי המלון – ועוד הרבה קודם לכן – מתחילה העבודה הקשה והמתישה והמייגעת של אנשי 'רפואה וחיים' הממלאים את מקום ההורים והמטפלים והצוות הרפואי והמשמחים והסועדים. החל מדרגי הניהול ועד לאחרון המתנדבים והמתנדבות.

קרא עוד:

[postim]

הקמת ותפעול המערך הלוגיסטי המקיף הסעתו של ילד חולה אחד הוא מבצע רב קצוות ועתיר מכשולים. על אחת כמה וכמה תפעול מבצע המבצעים, הכולל בתוכו מעל למאה ילדים חולים, על צרכיהם הייחודיים, מתנדביהם הצמודים, אנשי צוות ולוגיסטיקה, צרכיהם הרפואיים, אביזרי עזר והמעטפת הארגונית הלא נגמרת.

הזרוע הלוגיסטית המיומנת של 'רפואה וחיים' המניפה במיומנות של ניסיון את מערך הנופשונים וקייטנות השבת לילדים חולים ומוגבלים הנערכות בקביעות כל שבת שלישית במשך ח"י שנים היא זאת שהביאה לכך כי "רפואה וחיים" נמצאת כיום בראש הפירמידה של ארגון שבתות הנופש לילדים המיוחדים.

צבא שלם של חיילים ממושמעים לנדיבות הלב היהודית הפועמת בתוכם, שהניחו הצדה את חישוביהם, זמניהם, משפחותיהם וצרכיהם והתגייסו להצלחת המבצע המסובך תחת ניצוחו של הרב נפתלי ורחל וינברגר המארגנים את סופי השבוע והקייטנות במסירות אבהית ואימהית שאין לה אח ובקביעות מעוררת השתאות של אחת לשלושה שבועות.

שבת שכזאת, מלבד שהיא מרוממת את רוחו של הילד המיוחד ומשמחת את ליבו, היא גם שבת של מרגוע להורים ולבני המשפחה. באה שבת באה מנוחה.

בכל ערב-שבת בה אנו מארחים את הילדים המיוחדים במחנות נופש מיוחדים אומר הרב נפתלי ויינברגר אבי הילדים המיוחדים, אנו רואים את ההורים הנרגשים נפרדים בדמעות מילדם המיוחד, בעל הפנים הטהורות והמלאכיות, ומנופפים לו לשלום מתוך ידיעה ברורה כי הוא נמצא בידיים נאמנות שיעשו הכל למענו, במסירות ובאהבה. והם גם יודעים כי שבת זו תהיה בעבורם אתנחתא לאסוף כוחות ולתת את תשומת-לב גם לשאר בני הבית הצמאים לכך.

בכל מוצאי שבת, כשאנו מארגנים את הילדים המרוצים לנסוע חזרה לבתים, רחוצים ושבעים, אנו רואים את הדמעות מנצנצות בזויות העיניים וכל כך מבקשות: מתי כבר תהיה שבת נוספת, בה ידאגו לנו להכול, לתכניות מרתקות, להפעלות מעניינות ולשמחה- פורצת-גבולות. ואז נהפכות הדמעות להיות דמעות של אושר.

קייטנת החיים, כשמה כן היא. פעמים ומוסיפה חיים לילד החולה הנאבק לעתים על כל נשימה ונשימה, או לילד המוגבל הנאבק מרות בייסוריו הקשים. פעמים והיא מוסיפה חיים להורי הילד שעומדים בפני קריסה טוטאלית כי כשל כוח סבלם.

זרמי התודות המציפים את משרדי 'רפואה וחיים' המשבחים ומפארים את האגודה על היוזמה והנכונות, מכילים בקרבם מסרים של הצלת נפשות ממש.

מי כמו ההורים יודעים להעריך את ערכם של קייטנות השבת. מי כמוהם מודע לקושי האדיר. הורים מתוודים בפה מלא שירה כי לולא קייטנות השבת היו בתיהם מתפרקים מכובד המשא ואורך המסע. ילדים כותבים כי לולא היו לוקחים מהבית את האח או את האחות להפסקה של רוגע בבית – לא היו מסוגלים לשאת את הסבל הרב הכרוך בהימצאותו של ילד חריג או מוגבל בבית.

מנכ"ל האגודה הרב ברוך הימל אומר כי היום כבר יודעים כולם את הסוד, כי בזכות הגישה האנושית – יותר נכון: המלאכית – של 'רפואה וחיים' התחולל המהפך בציבור החרדי ביחס לילד המיוחד והחולה. בזכות היחס שלהם הפך העיסוק עם ילד כזה לזכות נכספת. בזכותם חשים עצמם בני ובנות ישראל כזכאים כשהם מציעים את עצמם להתנדב עם ילד מיוחד בקייטנת-שבת או בקייטנת-חיים.

צבא המתנדבות המסורות נותן את המקסימום שהוא יכול ומספק למשפחות את הכוחות והאנרגיות להמשיך ולהתמודד בכל הכוח. וזה הזמן לעשות אתנחתא לאחר ח"י שנות פעילות ולומר להן מלב אל לב "תודה"!
ערב ההוקרה שיתקיים במוצ"ש פר' כי תשא ב"כתר הרימון" תהיה מסיבה של הצדעה וציון דרך של 18 שנות פעילות קבועה ושוטפת והערכה לכבודם של אלפי המתנדבות באגף החניך המיוחד מכל הזמנים בעבר ובהווה.

אמהות לילדי משפחת רפואה וחיים מוזמנות ליטול חלק בערב ולפגוש את המלאכיות של קייטנות השבת, אלו שנוטלות /נטלו את ילדן על כפיים תרתי משמע, במהלך השבתות הקסומות.

מטרת הערב בין השאר להוות מפגש גיבוש בין קבוצות המתנדבות לפי שנות התנדבותן וכן מפגש עם האמהות כשהמכנה המשותף ביניהם הוא חוט של חסד פנימי ועמוק.

על מנת לייקר את החסד העצום, תשתף אמא לילד מיוחד את כולן בתחושות, בהרגשות, בקשיים ובעזרה העצומה כשהילד יוצא לשבת של נופש ותקווה.

כמו"כ תביע ילדה מיוחדת את תחושותיה וחוויותיה העוצמתיות בעקבות השתתפותה בקייטנות השבת.
על מנת שהמתנדבות ואמהות החניך המיוחדים יצאו כולם מחוזקים עם אנרגיות ומוטיבציה להמשיך בהתמודדות ובגבורה במפעל עצום זה, יביאו הרבנית מויזניץ תליט"א ובתו של הגר"ח קנייבסקי את ברכתם של מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א והרבנית קולדצקי את ברכת אביה מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א,

מצגת מיוחדת רבת תוכן ועשירה ברגש מופקת בימים אלו לכבוד הערב, כן הולחן שיר מרגש ומיוחד לכבודן של מתנדבות בחיל החסד.

במהלך הערב ולכבוד פורים קטן, יעלו חיוך על פני הנוכחות שלישיית "תלת מימד" אשר בהומור ידברו על חלומות מציאות ומה שביניהן.

יחולק שי אישי לכל המשתתפות, בר ומזנון עשיר ימתין למשתתפות שתסבנה סביב שולחנות ערוכים.

חבר ההנהלה הרב יחזקאל כהן מציין בסיפוק כי קבוצת בעלי עסקים העומדים נדהמים ונפעמים לנוכח גל העשייה הברוכה, נרתמים לסייע להמשך מפעל השבתות הנשגב ולמען הצלחת ערב ההצדעה המיוחד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture