יש לנו את הכח

יש לנו את הכח והיכולת לשתק את המדינה, אם רק נקבל הוראה כזו ואם רק נפעל בצורה מלוכדת | זה אפשרי, לו רק יוחלט על כך | טור דעה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"יש לכם כח אדיר ביד, אם רק תחליטו לעשות בו שימוש תוכלו לשתק את המדינה", את המילים הללו אמר לי לאחרונה אחד מבכירי המשק, בעלים של קונצרן ידוע שמכיר היטב את כח הקניה החרדי כפי שהוא בא היטב לידי ביטוי בקופות הרושמות – ולא דרך גרפי המספרים והדיאגרמות מהם שואבים פלוג & לפיד את נתוניהם אודות 'הבעיה החרדית'. "הציבור החרדי הוא כח צרכני אדיר, הוא מלוכד והוא יודע לציית. כשהוא מקבל הוראה אין מה שעומד מולו ומרתיע אותו. כח כזה יכול לשתק – או לזעזע – מערכות".

את המילים הללו אמר האיש, חילוני דווקא, והוא יודע היטב את אשר הוא אומר. אמנם, הציבור החרדי לא הכריז על עיצומים בתקופה האחרונה, גם כאשר הוא חש פעם אחר פעם כיצד הוא ניצב 'עם הגב לקיר', אך אין ספק שהכח נמצא בידיו. אם רק תתקבל הוראה כזו ואם רק נשכיל לפעול בצורה מלוכדת ולנצל את הכח שעומד בידינו, נוכל לגרום לכך שאלו שאחראיים על ההחלטות האחרונות יתחרטו עליהן היטב. ואם לא הם – אזי הציבור הרחב ידאג להסביר להם את הדברים בצורה ברורה ומובנת.

וכדי להמחיש את הדברים, אין צורך להיגרר לתיאוריות תלושות. די אם נזכיר את 'מחאת הקוטג' שהצליחה לזעזע את המדינה, וזה כאשר מי שהניע את המערכה הזו היה ציבור לא ממושמע, לא מאורגן, ציבור שבו כל אחד אדון לעצמו ולכל אחד דעה לכשעצמו. אין ספק כי אם הציבור החרדי יתבקש לוותר על מוצר אחד, התוצאות תהיינה דרמטיות והן יורגשו גם יורגשו.

אם נחליט, למשל ולדוגמא, שבמשך יום או שבוע איננו רוכשים לחם, אפשר להתחייב כבר כעת שלא תימכר כיכר לחם אחת בכל הריכוזים החרדיים, והם אלו שנחשבים היום לצרכני הלחם הגדולים שקווי ייצור ענקיים במאפיות מתבססים רק עליהם. מה נעשה? נאכל לחמים שהוקפאו מראש, נאפה לחמים בבתים, ואפשר להניח שתוך יום יתארגנו גמ"חים של מכשירי אופי לחם ונקודות מכירה של קמח בכל בניין. מה שברור שמשאיות הלחם הגדולות שיגיעו את החנויות והרשתות, יחזרו אל המאפיות כפי שהגיעו.

ולמהלך כזה יש השלכות בשטח. בימי 'מחאת הקוטג' קמה צעקה מצד המחלבות שם נתקעו עם כמויות ענק של קוטג', והדבר פגע בהן קשות כאשר הצעקות הופנו אל הממשלה. כעת תארו רק מה יקרה אם נחליט שאנו מתנזרים מגבינה 5% ועוברים למשך שבוע לגבינת 9%, או שאנו מוותרים על הגבינה לחלוטין.

אך הצעדים לא אמורים להצטמצם רק לרכישות. הפסקה חד פעמית, בעת ובעונה אחת, של אספקת החשמל בכל הבתים, פשוט לחיצה אחת על השלטר הראשי – תגרום לכך שמערכות ענק בתחנות הכח יקרסו ואספקת החשמל תנותק, מה שישפיע מיד על הרמזורים ועל שטחים ברדיוס נרחב בהרבה מזה של השכונות החרדיות. שלא לדבר על כך שאם נוריד את השלטר במקום אחר, בבנקים למשל, ונמשוך בבת אחת כספי השקעות או נתערב בבת אחת בשוק המניות – שתהיה לכך השפעה לא פחותה מרעידת אדמה במערכת הפיננסית, או שהתקשרות המונית לכל משרד ממשלתי או מוסד פיננסי שיבחר – תגרום לכך שמערכותיו יושתקו לשעות ארוכות.

רעיונות לא חסרים, הם ישנם לרוב וניתן להפעיל אותם במגוון של תחומים. די אם תתקבל הוראה על כך שבשעה מסויימת, ב5 אחר הצהריים נניח, 'תורד' מהירות הנסיעה באוטוסטרדות ל60 קמ"ש, והתנועה ברחבי הארץ תיעצר ויווצרו קטסטרופות. פשוט כך. ולא העזנו עדיין ללכת צעד אחד קדימה ולשקול את אי העברת כספי המע"מ והמסים ולו לחודש אחד, רק בכדי להעביר את המסר שהציבור אולי 'אינו עובד ואינו ייצרני', אך הוא דווקא מתפרנס ומפרנס ויתכן שהוא דווקא נושא מגזרים אחרים על גבו.

לא חסרות דרכים, ואפשר להניח שאם רק נידרש – תשבור היצירתיות שיאים ומה שברור שהתוצאה הסופית תהיה הרסנית וכואבת. במקרה זה, הפעולות שינוחו בארסנל יצליחו לגרום לכאבי ראש רבים ודווקא לקודקודים. גם הדרכים להעברת המידע לא יהיו הדרכים המקובלות, כשברור לכולנו שכל הוראה תוכל לעבור במהירות האור, מפה לאוזן, כשכל מה שנדרש הן דקות בודדות מרגע ההוראה ועד לרגע הביצוע, שיקיף את המגזר החרדי כולו, לעדותיו ולחוגיו ולמקומותיו. מה שנדרש לשם כך הוא ליכוד השורות, וכמובן שההוראה לפעול, אם תתקבל, תגיע מהמקום ששם נקבעות עבורנו ההחלטות. ולא, לא מדובר בשולחן של 'ועדת שקד', ממש לא.

את הכח יש לנו, וגם את הנכונות לפעול ברגע שרק נידרש לכך. אם רק יהיה צורך ואם רק תתקבל החלטה – מי שיחוש בעוצמתה יהיו דווקא אלו שמשום מה רצו להעמיד אותנו במבחן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרי אנחנו פרזיטים לא עובדים לכן נגמר לי הכסף ולא יכול לשלם לכמה חודשים את ה משכנתה ואגב לא לשכוח למשוך את החסכונות שחסכו מכסף השנור

הראשון שמדבר לעניין, ולא צריכים להגיע להפסקת השלטרים, רק בוא נחליט על החרמת אלעל או חברה סלולרית בודדת וזה לא אמור להיות בצורת חרם מספיק אם נכריז על מכרז כי מי שתורם אחוז מסויים לקרן הישיבות הרי שתהיה הוראה חד משמעית לעבור לחברה הזוכה וכפי שכתב הכותב רעייונות לא חסרות, ומזמן אני מתפלא למה באמת לא לבצע את התוכניות כבר עכשיו על מה אנחנו מחכים, שחברת תנובה תפעיל את השפעתה בכנסת הרי החברות הללו יש להם יותר השפעה על מקבלי החלטות מכל יהדות החרדית בכל הגלובוס אומר ועושה

וככה זה יעבוד:
רבני 'קהילות ישראל' יודיעו שמחרימים את חברת 'חטיפוניאדה' אבל קהילת 'ערקולס' תתנגד כי הם לוקחים את ההכשר של הבי"ד שלהם.
בתמורה הם יציעו להחרים את חברת 'גלובלפרעסן' אבל תלמידי ראש החשיבה ירימו קול זעקה שהרי החברה נתנה להם פס שחיטה במשחטת 'עוף מפה!' שבבעלותה.
וכן הלאה…

כתבה ילדותית.
איציק אהבתי את משחטת עוף מפה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture