בימים ההם בזמן הזה | 'פורים תוירה'

עוצו ועצה ותופר ● כולנו מקווים לנס שיאיר לנו בתוך ההסתר ● מבט מקורי אל האירועים הסובבים ועל תכליתם ● 'פורים תוירה' מיוחד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אחד האדמו"רים תיאר לחסידיו: בזמן סיפור המגילה, נכנס א' לבית המדרש וסיפר שאחשורוש עורך משתה, שאחשורוש הרג את ושתי, שאחשורוש גידל את המן וכדו', מיד צעקו אליו הלומדים: מה אתה מכניס פוליטיקה וחדשות לבית המדרש?! רק לאחר שאירע הנס, הבינו כולם כי כל פרט היה מכוון מאת ה' לטובת עם ישראל. אמר להם האדמו"ר 'כך יהיה לעתיד לבוא בביאת המשיח, עת יוודע ויתברר כי כל האירועים נועדו לקירוב הגאולה והבאת הישועה.

בהסתמכות קלה על היתר זה, נבדוק בזהירות המתבקשת את ההשוואה בין האירועים המתפתחים בימינו אל הנס המסתתר מאחוריהם.

אז מה יש לנו?

מלך יש? יש. [לא המצאה שלי, ה'טיים מגזין' הכתיר אותו כ'קינג ביבי'] רק שבנידון דידן לכו"ע מלך שוטה היה. אמנם, אין לו עדיין 127 מדינות, אך הסירו דאגה מליבכם, מיד אחרי פרוייקט "שתי מדינות לשני עמים" יהיו גם 127, מה יש, למה לא?

קינג ביבי עיבוד: Ruby Telefus "מלך הליצנים" עיבוד: Ruby Telefus

בשנת שלוש למלכו כבר עשה משתה לציון הממשלה שהאריכה ימיה יותר מקודמותיה, עם מצב הפנים הוא לא כ"כ מסתדר אבל בהסברה באנגלית אוקספורדית הוא עשר! ולכן תמיד "שרי המדינות לפניו"

המשתאות נמשכים על פני יותר מ180 יום ומגישים בהם גלידות פיסטוק בכלים מכלים שונים ונרות ריחניים כיד המלך. המלך משתרע על מיטות זהב גם בשחקים, מה שעולה לנו הרבה כסף ודר וסחרחורת.

"מלך הפכפך היה" אין צורך להסביר את ההקשר למלך דנן המעסיק בממשלותיו גם את מרדכי וגם את המן [אם כי מרדכי שימש בעיקר כסגן שר…]. על ההשוואה לקטע עם ושתי כדאי לדלג מפאת הנפש היפה, רק זאת נאמר כי כאשר צעקה ושתי לאחשורוש: "שומר סוסי אבי אתה" וביישתו לעיני כל השרים וכל העמים, היה דבר זה נחשב בימינו כהתנהגות עדינה.

"והקרוב אליו", אל האיש שהמציא מחדש את המושג "מקורבים ל…", שבעת היועצים "יודעי דת", כן כן, הם מומחים רבניים לא קטנים בענייני ההלכה, "יודעי דת ודין" גם בסוגיות המשפטיות יש להם תקדימים שעוד ילמדו במיטב שיעורי הטבע.
בנימין נתניהו בביקור במוזיאן היהודי (12)

אז את המלך הכרנו, עכשיו הגיע הזמן לערוך היכרות/ התנכרות עם שרו.

אחר הדברים האלה

המלך מגדל את אחד משריו, על 19 קולותיו החוזרים אחריו כהד, וישם את כיסאו במשרד האוצר [איש (האו)צר] מעל כל השרים אשר אתו. ויצווה המלך על כל העם לכרוע ולהשתחוות לאביר הפופוליזם והדמגוגיה, ח"ו לא להרגיזו או לפגוע בזרתו, פן ירים אצבעו וילך אל האופוזיציה.

לפיד

השר המגודל [אשר גדלו המלך…] נקרא: 'המן, בן המדתא, צורר היהודים' עפ"י מאפייניו העיקריים: שמו, שם אביו- הוא אשר ייסד את מפלגת 'עד אגג', ותוארו, אותו קיבל בירושה מאת "זולל חרדים לתיאבון".

שר זה פנה אל המלך ואל שריו בנאום מליאה שאינו מוקצב בזמן, ואמר: בואו נדבר על חיים ואשר מיהודה, "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד" – הם מתכננים להשתלט על הערים החילוניות, "ואת דתי המלך אינם עושים" – הם משתמטים!, "ולמלך אין שווה להניחם!" – הם אינם יצרניים, הם יושבים על קצבאות בלה בלה בלה… כך דיבר כל הלילה, ובבוקר הניח הצעה: "עשרת אלפים כיכר כסף אשקול" במקום המסים מהחרדים שעלולים לברוח לחו"ל, אני אביא לך מס על אלכוהול, העלאת מע"מ, ועוד. [למעשה, עם מרדכי מניע את הכלכלה היצרנית בכל יום בשווי כפול מהצעתו זו של המן, אך אין לצפות ממי שגנב את אישורי לימודיו שידע באמת איך עושים חשבון…]

בעל התל הסיר את טבעתו מעל ידו, ונתנה לבעל החריץ "והעם, לעשות בו כטוב בעיניך", סופרי המלך נקראו, והתאספו, והתוועדו, והתוועדו משנה, וניסחו, וקראו קריאה ראשונה, וקראו קריאה שניה ושלישית, ויאשרו את החוק, ויקרעו קריעה שאינה מתאחה.

וישלחו ספרים אל כל עיר ועיר ואל כל מדינה ומדינה "להיות עתידים ליום ההוא". ואת היהודים הרגיעו: אין תחולה מיידית, זה 2017, זה לא עכשיו! אבל מרדכי הצדיק כינס יותר מארבעים ושמונה נביאים וכולם נתנבאו בסגנון אחד ויצאו ברחוב העיר ויזעקו זעקה גדולה ומרה…

קהל הרבבות בעצרת המיליון  (85)

הפי-אנד

כאן אנחנו אוחזים, איננו רואים עדיין את הסוף הטוב, השגחת ה' מוסתרת מעמנו, אך מידי פעם זוכים אנו להבלחת אור קטנה דוגמת היום בו נאלצו שונאנו להודות: "מלוא קומץ האנשים שלכם, דחו עשרת אלפי כיכרות הכסף ששילמנו ללבלרים נוטפי שנאה ובוז בתדלוק מסע השיסוי"

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המגזרים השכנים, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם המגזר החרדי העצמאי בארצו. המגזר החרדי מוכן לתרום חלקו במאמץ המשותף לקידום המדינה כולה.
אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב היישוב הישן בעלייה ובבניין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות עד לגאולת ישראל.

עלינו לשוב אל שקנו ואל תעניתנו, ולהתפלל שיקויים בצרינו "…אשר החלות לנפול לפניו לא תוכל לו, כי נפול תיפול לפניו!" במהרה בימינו, אמן.

פורים שמייח

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture