הוראה בסלונים: לא להתייצב לצו ראשון בלשכת הגיוס!

האדמו"ר מסלונים הורה לחסידיו שלא להתייצב בלשכות הגיוס

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האדמו"ר מסלונים הורה לחסידיו להפסיק באופן מוחלט את שיתוף הפעולה עם שלטונות הצבא, ולא להתייצב לפי שעה לַצַו הראשון בלשכות הגיוס

בִּישיבות החסידוּת פורסמה מודעה ובה הוראתו החדשה של האדמו"ר, על פי ההוראה, כל בחורי החסידות המקבלים צו התייצבות מצווים להתעלם ממנו ולא להגיע כלל ללשכת הגיוס.

הוראה זו תהיה בתוקף זמני עד שתתקבל הכרעה במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, האדמו"ר מויז'ניץ שאף הוא חבר מועצגה"ת כבר הורה לחסידיו שלא להתייצב בלשכות הגיוס, וכעת מצטרף לדעתו האדמו"ר מסלונים.

קרא עוד:

[postim]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
20 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מקובל לנו כבר מדוד דור שעם עמלק לא מסתדרים רק לוחמים

להוי ידוע לכם שההוראה של האדמו"ר מסלונים נעשתה בתיאום מלא עם הגראי"ל

האדמו"ר מסלונים, מבהיר את דעתו בצורה הכי ברורה שיכולה להיות, הוא מסביר – תשאל את הסלונימאים – שעכשיו זה תקופה של בירור בין טוב לרע. ולכן, הוא החליט שלא יתייצבו בכלל גם לא לצו ראשון, כמו שהורה האדמו"ר מויז'ניץ לפני למעלה מחצי שנה.

הכל לאחר תיאום מוחלט עם מרן הגראי"ל ולאחר פגישה בין הדרגים הבכירים בבית מרן ובחצר החסידות

מדוע אין עדיין החלטת מועצת בענין הזה?

אגב, הבחורים הודרכו לפנות למשגיח הישיבה, הם לא קיבלו הוראה להתעלם.

אני לא מבין כלל את השיח הטפשי הזה, האדמו"ר מסלונים שליט"א אינו כפוף לאף אחד והוא שאי בהחלט להורות לצאן מרעיתו את דעתו גם בלא הסכמה של אף אחד אחר, וכפי שאמר מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בשעתו להגרב"ש סלומון רב פ"ת "אתה מרא דאתרא ואינך מחויב להחלטות של רבנים אחרים", וזה היה בנושא שעמד בניגוד לדעת הגראי"ל שליט"א.

ליהודה

ואני לא מבין כלל אותך. מה אכפת לך שאנשים שיודעים אומרים שאין כאן עוד מחלוקת (כמו שניכר מדבריך שאתה רוצה בה)? בסך הכל לפני שיפרשו זאת כנקיטת צד במחלוקת שקיימת כבר באים ומדגישים שזה לא כך. אף אחד לא אמר שמישהו מחוייב לשני או לא, רק אמרו שבפועל היה תיאום מלא. מה כואב לך? שיהיה שלום???

אני במקומך כשהייתי בא להטיף 'השקפה הטהורה' הייתי מנסה להסתיר את האינטרס שלי…

עשו טובה והתרכזו נא בעיקר.
מה כוונתו של "תיקון" בניסוחו המפולפל : "הבחורים הונחו שלא להתעלם", אלא כן להופיע, או ש"הבחורים לא הונחו להתעלם" ?
ישנם הורים לבנים בגיל זה, שכבר קבלו פעם ופעמים צווים להגיע שמה ולהביא מסמכים רפואיים, וכבר הובאו, והוברר להם שהם בני ישיבה, ויש כאלה שכבר קיבלו "צו חיול" לסתיו תשע"ה או לאביב תשע"ה, אבל קיבלו גם צוים להתייצב עתה (כאילו לא היו) עוד פעם למסמכים, במרץ או באפריל, בטענה (כך ענו להם בטלפון) כי לא השלימו את הבדיקות/המסמכים. ההורים אינם יודעים מה לעשות.
שמענו מאחורי הפרגוד שישנם גדולי תורה וחסידות, הסבורים כי רק "פטור" יפטור/יפתור את בעייתו הפרטית של כל מתלבט, שנמצא "על המים". לכן אינם רוצים/מעוניינים להחליט בצורה גורפת "להתעלם".
ה' א-ל-קים צב-קות השיבנו. האר פניך ונוושעה. הבה לנו עזרת מצר, ושוא תשועת אדם. בא-לקים נעשה חיל, והוא, ורק הוא, והוא ואין זולתו, יבוס צרינו.

שועל קטן מחבל בכרם בית ישראל!

מתוך תגובתך צץ הזלזול בגדו"י. אם לא מוצאת חן בעיניך, ההגדרה של אחד מקברניטי הדור, הלא הוא כ"ק אדמו"ר מסלונים שליט"א, אין זה אומר שמותר לך לזלזל.

הוא אומר במפורש: לא הפכנו להיות 'קנאים' שאיננו מכירים במדינה הציונית. אנחנו לא מנחים באופן גורף את בני ישיבתנו להתעלם מהצבא. ההנחיה שאנחנו מעבירים לבני הישיבה היא, ליצור קשר עם המשגיח ולדון איתו בנושא. המשגיח כבר ידע להנחות את הבחורים את המעשה אשר יעשון.

מי שאומר שהדבר נעשה בתיאום עם הגראי"ל שטיינמן שליט"א, הוא שקרן ופרצצן כפשוטו. החסידים משתדלים בגדול לא לנקוט צד במחלוקת של הליטאים. וההוראות שיוצאות מבית מדרשם של האדמורי"ם, נהרא נהרא ופשטיה, נשקלות לגופו של ענין, ואינה בכפיפות לאף אחד מגדולי התורה הליטאים.

אל "לשועלי"!!!!!!!!!!
אני מאד מקווה שלא נכנסת ולא תיכנס בכלל "החושד בכשרים" וכו', ואני מקוה שלא נפגעת כלל עד כה, ולא לקית לא בגופך ולא בממונך, ואני מאחל לך באמת חיים מאושרים, נוחים ומתוקים.
קרא בבקשה שנית את מה שכתבתי. בסך הכל רציתי לדעת מה ההורים עושים למעשה ? ובשפתך: אדרבה, כתבו בבקשה כאן להורות לנו את מה שהמשגיח אמור להנחות… כתבו בבקשה כאן דברים ברורים מה ההורים אמורים לעשות.
הורים רבים נמצאים פשוט בפאניקה.
ה’ א-ל-קים צב-קות השיבנו. האר פניך ונוושעה. הבה לנו עזרת מצר, ושוא תשועת אדם. בא-לקים נעשה חיל, והוא, ורק הוא, והוא ואין זולתו, יבוס צרינו

חייבים להתיצב

לחסיד
הכל מתואם עם מנהיג הדור הגראי"ל
אם לא כן למה שלח האדמו"ר את בנו רבי משה להיפגש עם רבי חזקיהו מישקובסקי?
תבדוק טוב טוב ותראה שכך היה ולא פחות

הכל מתואם עם כל הצדדים.
ראש ישיבת בית אברהם נפגש עם רבי חזקיהו מישקובסקי, לתאם את הצעד הזה.
בתחילת השבוע הזה, הגיעו ראשי ישיבת פוניבז' של הגר"ש מרקוביץ, לביקור במעונו של האדמו"ר מסלונים.

סלונים לא נוקטים צד. סלונים עושים מה שהאדמו"ר שלהם אומר להם.

למישהו שיודע.
אולי במקום לשאול למה שלח האדמו"ר את בנו ר' משה לר"ח מישקובסקי, תשאל ותנסה לברר למה בנו של ר"ח מישקובסקי מגיע לאחרונה כל הזמן לטישים בסלונים, ואף עשה מנוי לשיחותיו של האדמו"ר שליט"א.
בקיצור, פגישת ר"מ עם ר"ח לא קשור לסיפור הגיוס.

הגישה של רוב בניין ומניין של גדולי ישראל בעת הזו וביניהם האדמו"ר מסלונים ומגור וכן הגראי"ל שטיינמן ושאר חברי מועצות התורה, למעט האדמו"ר מויזניץ והגר"ש אוירבאך שליט"א, היא, שהמאבק מול שלטונות הצבא והדרג הפוליטי צריך להיות טקטי ולא אידאולוגי, משמעות הדבר שיש לעשות הכל ע"מ לחזור לימי חוק טל אז כל בחור היה מתייצב מחתים והולך, ולא מתעכב ונחשף לכל מיני מרעין בישין, ובשו"א אין דעתם לאסור התייצבות לשם התייצבות, משום העניין שאין מקדימים פורענות, וב"ה עד עכשיו כל מי שפעל לפי הוראותיהם של רוב גדולי ישראל, לא אונה לו כל רע, וכל הבעייתיות בחוק הגיוס החדש הוא רק בעוד שלוש שנים, ועד אז כולנו מקווים או שהפריץ ימות או שהכלב ימות, וגם אם לא, חזקה על גדולי ישראל שידעו להשיב מלחמה שערה בזמן הנכון וברגע הנכון.
זו האמת ואין בלתה השאר ספקולציות ורסיסי שמועות.

לאריה,
מה שהנך עושה זו קצת יומרה. יש והיו חילוקי דעות לאורך הדורות בין הגדולים, אבל המצב הזה שכל דרדק מסביר לך את הבנתו הקלישאה בקיטוב שבין גדולי ישראל, עוד לא היה בתולדות ההיסטוריה היהודית. ברור שלא רק הטקטיקה או האידאולוגיה כאן בתמונה, אלא הרבה מעבר לכך. מי שיאמר שזה ההבדל, הוא גס רוח ורשע. ואני מתכוון למלוא מובן המילה. יש כאן ענין מרושע לצייר את הגרש"א והויז'ניצע'ר כאילו שהולכים באידאולוגיה עיוורת. וזה רחוק מלהיות כך, הטקטיקה שלהם אומרת שיש כאן משחק כיפופי ידיים בין החרדים למדינה, ומי שמתחיל לכופף הוא המנצח. כמוהם סובר גם האדמו"ר מסלונים, ועוד גדולי ישראל שבינתיים מושתקים ולא רוצים לצאת בפרהסיא כנגד הגראיל"ש שליט"א.

מי אמר לך אריה את דעתו של האדמור מסלונים בענין ומאיפה האומץ לכתוב בשמו דמיונות בעלמא אם הוא אמר לא להתיצב אז דעתו שאין להתיצב אפי' לשם התיצבות ואם לא די בכך אז תברר אצל הסלונימער'ס ותשמע מהם שדעתו היא שקיימת מלחמה בין הקדושה לסט"א ובמלחמה צריך להלחם ולא להתרפס ויעיד ע"כ כל אופי החתונה שהתקיימה לפני כחודש שההמנון המרכזי היה "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" שמשמעותו כפשוטו ללכת עד הסוף
הגיע הזמן שנפנים שאם נבוא עם הידברות זה לא ילך ורק יחמיר צריך להלחם להלחם ולהלחם מזה שונאינו מפחדים וכשהם יראו את העיקשות שלנו הם יחזרו בהם
נ.ב.תחשבו ע"ז פעמיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture