נוטים קו ● חדש: קו 987 יקשר בין בית שמש וערי הצפון

אחרי שלש שנות עבודה: קו 987 מבית שמש למירון והגליל העליון יחל לפעול בד' בניסן • יו"ר ועדת התנועה הרב שמואל גרינברג: הפעלת הקו החדש תביא גם לראשונה להפעלת קו מוזל בל"ג בעומר הקרוב למירון עם 40 אוטובוסים בכל כיוון • הקו ימשיך גם לצפת ולחצור הגלילית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעוד שבוע יצטרף לרשימת קווי התחבורה בבית שמש קו תחבורה חשוב וייחודי, קו 987 שיקשר בין בית שמש לערי הצפון, ובמיוחד למירון וצפת וחצור הגלילית, שלהם יש ביקוש רב מצד תושבי בית שמש המבקשים לעשות את השבת במירון או בצפת, ונאלצו עד היום להתארגן בנסיעות פרטיות, או לקחת כמה אוטובוסים עד הצפון.

מסלול הקו החדש אותו תפעיל חברת 'נתיב אקספרס': חצור הגלילית, צפת, מירון, צומת חנניה (עבור תושבי כרמיאל), צומת כדרים, צומת גולני (למעוניינים להגיע לטבריה) צומת יקנעם (לנוסעים לרכסים חיפה) כביש 6 עד בית שמש, וכך גם בסדר הפוך מבית שמש ועד לחצור הגלילית, דרך כל הצמתים שהוזכרו וכמובן בשערי מירון אליו יש ביקוש ער במיוחד מצד תושבי בית שמש.

"בכדי שהקו החדש יצא לפעול נדרשה עבודה של שלש שנים", אומר הרב שמואל גרינברג יו"ר ועדת התנועה של עיריית בית שמש שיזם את הקמת הקו החדש, "בתחילה היה עלינו לשכנע את משרד התחבורה בחשיבות הקו ונחיצותו עבור תושבי בית שמש, לאחר שכבר הוסכם כי מדובר בקו נחוץ, היה עלינו לעקוב שמשרד התחבורה יכניס את הקו החדש למכרז, וגם לאחר שהקו יצא למכרז ונמצאה החברה הזכיינית, היה עלינו לעמול מול משרד התחבורה שיקצו להם אוטובוסים עבור הפעלת הקו החדש".

"בתחילה שהקו יצא למכרז היעד היה צפת ומירון", אומר הרב גרינברג, "אבל בעקבות בקשות רבות שהגיעו מקרב קהילת גור להפעיל קו לחצור הגלילית, פניתי למשרד התחבורה וקיימנו ישיבה בנושא, שבסופה הוחלט להכניס את חצור הגלילית למסלול הקו החדש, כך שהתחנה הראשונה והתחנה הסופית של הקו יהיו בקריה החסידית בחצור הגלילת".

הקו החדש יחל לפעול בתחילה בימי חמישי, שישי ומוצאי שבת בשני הכיוונים, ורק לאחר שהקו יתבסס תערך בדיקה אם להרחיב את הקו גם לשאר ימות השבוע, וזאת כמובן בכפוף לדרישה של הציבור.

זאת ועוד הקו החדש גם יוזיל משמעותית את מחיר הנסיעה שנפוץ כיום בין בית שמש למירון, והמחיר שנקבע לנסיעה הוא 37.5 ₪ בלבד, עם הנחות לנוער ולוותיקים, וכן תינתן אפשרות לרכישת כרטיסי הלוך ושוב עם הנחה נוספת. זמני הנסיעות מבית שמש לצפון: יום ה' בשעה 18:00, יום ו' 10:30, 12:30 מוצ"ש 21:30 מהצפון לבית שמש: יום ה' 21:00, יום ו' 12:00, מוצ"ש 21:30, 22:00.

"הפעלת קו קבוע בין בית שמש לערי הגליל תביא רווח נוסף", אומר הרב שמואל גרינברג, "והוא הפעלת תחבורה ציבורית סדירה בל"ג בעומר מבית שמש למירון, דבר שבית שמש לא זכתה בו בשנים האחרונות בהעדר קו תחבורה מסודר, עתה בלא קשר לתאריך בו יחול ל"ג בעומר, החברה תפעיל את הקו במתכונת מוגברת בל"ג בעומר, כאשר מיותר לציין כי הדבר גם יקבל משמעות גם בתעריף הנסיעה שיהיה מוזל יותר מאשר בחברות הפרטיות".

בקשר לנסיעות לל"ג בעומר, מציין הרב גרינברג כי בפגישה שקיים השבוע עם מנהלי חברת 'נתיב אקספרס', סוכם על הערכות החברה לל"ג בעומר, וכי בדעתה להעמיד ארבעים אוטובוסים במהלך היום לשרות התושבים, כאשר תהיה מכירה מראש של הכרטיסים, וזאת בכדי שיוכלו להערך בצורה משוכלת לקליטת ציבור הנוסעים.

הרב גרינברג גם מוסיף שהקו החדש לצפת ומירון, יביא לכך שמעתה בית שמש מתחברת גם לצפון הארץ, זאת לאחר שחוברה לדרום (באר שבע ירוחם דימונה), וניתן היום להגיע לצפת מירון בהגעה ישירה, לטבריה עד צומת גולני ומשם יש תחבורה נוחה ובתדירות, וכן לכרמיאל בתחבורה נוחה וזמינה מהתחנות.

בשולי הדברים מבקש הרב גרינברג להבהיר כי במקביל לקו לצפת ומירון, יצא בחודשים הקרובים להפעלה גם קו בין בית שמש לחיפה ורכסים, קו זה נמצא בעדיפות גבוהה ובעז"ה בקרוב ניתן יהיה לברך על המוגמר.

סגר"ע ויו"ר ועדת התנועה הרב שמואל גרינברג ביקש להודות לאנשי משרד התחבורה הרב שלמה רוזנשטיין שעשה עבודה מאומצת במיוחד להוצאת הקו אל הפועל יחד עם מר דרור גנון וגב' נעה אבירם ממשרד התחבורה שסייעו מאוד בהפעלת הקו כ"כ לראש העיר הרב משה אבוטבול על הסיוע מול משרד התחבורה.

תגובות חיוביות רבות הגיעו למשרדו של הרב גרינברג על היוזמה הברוכה ועל כך שלראשונה בית שמש מתחברת עם הצפון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם הקו היה יוצא שעה יותר מוקדם ביום חמישי מחצור היינו יכולים להספיק גם את ביתר עילית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture