הצפון הקרוב ● מערך תח"צ חדש יקצר את זמני הנסיעה לצפון

מקרבים את הצפון למרכז • מיום שישי: מערך תחבורה ציבורית חדש בצפון שיקצר את זמני הנסיעה וישפר משמעותית את השירות • שר התחבורה, כץ: אין לי ספק כי השיפורים הצפויים, בקווי האוטובוסים בצפון, יביאו לשינוי המציאות התחבורתית בצפון ויעודדו מעבר לתחבורה ציבורית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשורה טובה לתושבי הצפון. משרד התחבורה, ישיק ביום שישי הקרוב (4 באפריל), מערך תחבורה ציבורית חדש בקווי האוטובוסים העירונים והבינעירוניים בצפון, שיקצר את זמני הנסיעה בין ערי הצפון למרכז הארץ וישפר משמעותית את השירות. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

במסגרת התוכנית של משרד התחבורה, יבוצעו שינויים ושיפורים בקווי האוטובוסים, העירוניים והבינעירוניים, במטרופולין חיפה, בעפולה ובגליל. כמו כן, יתוגברו קווים קיימים ותשופר התדירות באזורים רבים תוך ייעול משמעותי של קווי השירות בכל המטרופולין.

השר כץ ציין כי השינויים והשיפורים בקווי האוטובוסים בצפון, הינם חלק מתוכנית משרדו לשפר את הנגישות של תושבי חיפה והצפון. "מדובר במהפכה של ממש המקרבת את הצפון למרכז. אין לי ספק כי ההפעלה המוצלחת של המטרונית במטרופולין חיפה והשיפורים הצפויים, בקווי האוטובוסים בצפון, יביאו לשינוי המציאות התחבורתית בצפון ויעודדו מעבר לתחבורה ציבורית", אמר כץ.

שר התחבורה הוסיף, כי מדובר במערך נרחב של שיפורים משמעותיים ושינויים במערך התחבורה הציבורית בחיפה, עפולה והגליל, המבוצע בעקבות סקרים מקיפים שנערכו בקרב משתמשי התחבורה הציבורית. לדבריו, השינוי נועד להיטיב עם התושבים באזור ולספק להם שירות באיכות ואמינות גבוהה ביותר.

מדובר בתוספת של למעלה מ-2,000 נסיעות שבועיות, תגבור קווים ישירים ומהירים, קיצור והתייעלות של קווים מאספים, שיפור תדירות של קווים, במטרה לתת מענה הולם גם בשעות השיא, שיפור מערך הקווים הבינעירוניים, המשמשים חיילים ומשרתים בצפון והרחבת מגוון היעדים של הקווים הבינעירוניים.

במסגרת הרפורמה, יחולו שיפורים ושינויים בקווים של אגד בצפון הארץ. חלק מהקווים לצפון ישודרגו. התחנה המרכזית בעפולה תשמש כתחנת מעבר ממנה יצאו קווים בתדירות גבוהה למגוון יעדים ברחבי הארץ. במערך החדש של אגד בצפון, יתווספו שלושה קווים חדשים, ישונו מסלולים של שישה קווים, תוגבר התדירות של שישה קווים נוספים ויבוטלו תשעה קווים ישנים.

במערך החדש של קווי אגד הבינעירוניים, ניתן יהיה לנסוע בנסיעה ישירה ליעד הסופי בקו אוטובוס אחד תוך שימוש בכרטיסי הנייר או בכרטיסיית 'רב קו' כנהוג כיום. בנוסף, ניתן יהיה לבצע נסיעת המשך בקו נוסף, מהתחנה המרכזית בעפולה.

שינויים בקווי חיפה והקריות: בחודש אוגוסט האחרון הופעל בהצלחה מערך התחבורה הציבורית החדש במטרופולין חיפה ובמרכזו המטרונית. במהלך התקופה, התבצע ניתוח של המערך ונאספו פניות מהציבור. ביום שישי הקרוב, יבוצעו שיפורים ושינויים ב-14 קווי אוטובוס בחיפה, בנשר ובטירת כרמל ובשלושה קווי אוטובוס בקריות, במטרה להתאים את השירות באופן מיטבי לצרכי הנוסעים. המערך החדש מחזק את הקשר בין הערים במטרופולין חיפה ומשפר את איכות החיים של חצי מיליון תושבים במעגל המידי. תכנון המערך החדש הינו פרי שיתוף פעולה בין משרד התחבורה, העיריות, נציגי התושבים, מפעילי התחבורה הציבורית וחברת יפה נוף.

שינויים בקווי אוטובוס בגליל: ביום שישי תחול הפעימה השנייה (מתוך שלוש) והעיקרית, של שינויי קווי אוטובוס בגליל. במסגרת הפעימה יועברו קווים של אגד באשכול שפרעם וצפת להפעלה של חברת "נתיב אקספרס". 40 קווי אוטובוס, מתוכם 28 קווים רגילים ו-12 קווי תלמידים יועברו בפעימה זו להפעלה של 'נתיב אקספרס'. חמישה קווים במרחב צפת, תשעה קווים במרחב שפרעם ו-13 קווים ארוכים המחברים בין צפת ומרכז הארץ. בפעימה הראשונה שבוצעה בחודש ינואר תוגברו והתווספו קווי אוטובוס חדשים של 'נתיב אקספרס' בשלומי, מעלות ונהריה. בחודש יוני תבוצע הפעימה השלישית והאחרונה, במסגרתה יועברו ל'נתיב אקספרס' קווי אוטובוס בעכו, נהריה וקווי כפרים בגליל.

מנהל תנועה צפון באגד, יקי כהן, ציין כי חברת אגד נערכה באופן נרחב ומקצועי לכלל השינויים בקווי האוטובוס במטרופולין חיפה ובצפון הארץ. "השינויים בקווים תוכננו בתיאום מלא מול חברת אגד, שתרמה מניסיונה הרב באזור. אנו שואפים לספק את רמת השירות הגבוהה ביותר לנוסעינו." הוסיף כהן.

מידע זמין לכולם: השיפורים והשינויים בקווים אלה ילוו במערך הסברה מקיף לקראת ובמהלך השינוי, שיכלול דיילי הסברה בתחנות המוצא והיעד הבינעירוניים, עלונים שישלחו לבתי התושבים בדיוור ישיר ושיחולקו על גבי האוטובוסים ובתחנות, מודעות בעיתונות המקומית ועדכונים במוקד כל-קו 8787*. מידע מפורט ניתן לקבל גם במרכז המידע של אגד 2800*

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture