התעוררות ציבורית נרחבת להצטרף ולצרף לתוכנית "ערבים" בכ-37 ₪ לחודש

גדולי הדור שליט"א מורים כי ראוי להיות מנויים אך ורק ב'ערבים' שע"י קופת העיר בשיתוף קופות הצדקה בא"י • בימים אלו מתעוררים רבים לעורר ולצרף את בני משפחתם גם הם ל"ערבים" שע"י גדולי הדור • רק ב"ערבים" סכום הגביה הממוצע נמוך מאוד, ובנוסף אין פיגור אלא התוכנית נותנת מענה מיידי לכל מקרה • לאור מקרי פטירה ל"ע בהם לא היה הנפטר חבר ב"ערבים", קוראים ב"ערבים" לציבור בני התורה לגלות ערבות הדדית ולעורר את בני המשפחה והמכרים להצטרף לתוכנית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר 8 שנות פעילותו של פרוייקט "ערבים", שנוסד ומופעל ע"י קופות הצדקה בארץ ישראל, ובניהולו המקצועי והנאמן של "קופת העיר", ולאחר הקמתם של קרנות בדרך כבוד ל-392 יתומים, בסך כולל של 78,400,000 ₪, קיימת בימים אלו התעוררות ציבורית נרחבת, להצטרף לפרוייקט "ערבים" שהוקם בבקשתם של גדולי הדור שליט"א ומנוהל ע"י קופות הצדקה בארץ ישראל.

כידוע, בעת הקמתו של פרוייקט "ערבים", הורו כל גדולי הדור שליט"א, "ודבר זה הוא מחובת אדם לעצמו ולמשפחתו". כמו כן הצטרפו בעצמם גדולי הדור לפרוייקט "ערבים", ושבחו את מעלת הצדקה המיוחדת שיש בזה בדרך כבוד, ואת המעלה הגדולה שיחסכו על ידי זה כל המאמץ ואי הנעימות שהיו בהקמת הקרנות.

בתקופה האחרונה, מורים גדולי הדור שליט"א כי ראוי להיות מנויים אך ורק ב'ערבים' שע"י קופת העיר בשיתוף קופות הצדקה בא"י, זאת בעקבות הניהול הישר והסיעתא דשמיא שבאה בעקבות כך. כידוע, בפרוייקט 'ערבים' שע"י קופת העיר, קיימות מעלות ייחודיות שאין בשום תחליף אחר, בעיקר האמינות שבניהול כספי הקרן, והעובדה שאין 'סחבת' ופיגור בהקמת הקרנות, אלא כל ניתן מענה מיידי ושקוף לכל מקרה אסון רח"ל.

בתקופה האחרונה, נתקלו רבני "קופת העיר" העוסקים בהקמת הקרנות לנפטרים ל"ע, בכמה מקרים קשים בהם נפטרו אברכים או בני ביתם לבית עולמם ל"ע, ולדאבון הלב לא היו חברים בפרוייקט "ערבים", וממילא מלאכת הקמת הקרן הפכה לקשה, מביישת, ובלתי מספיקה. ומאידך, במקרים כאשר נפטרו ל"ע אברכים אשר היו חברים ב"ערבים", הרי שלפחות בכל מה שנוגע לנושא הכלכלי, הרי שלא נדרשו יותר מדקות ספורות להקמת קרן של כבוד בסכומים של מאות אלפי שקלים.

אשר על כן, קוראים בימים אלו בפרוייקט "ערבים" שע"י קופות הצדקה בארץ הקודש, ואשר מתנהל בנאמנות ובישרות המקצועית של "קופת העיר", לעורר את בני התורה להצטרף בעצמם לפרוייקט "ערבים", ולנהוג בערבות הדדית ובדאגה לזולת, ולהעיר את ליבותיהם של בני המשפחה והמכרים להצטרף גם הם לפרוייקט.

בפרוייקט "ערבים" שע"י קופות הצדקה בארץ הקודש, אשר עומד בנשיאותם והדרכתם התמידית של גדולי הדור שליט"א, חברים כיום רבבות רבות של משפחות, ובכל מקרה של פטירה ל"ע משלם כל אחד סך של 7 ש"ח חד פעמי בלבד ליתום. מספר החברים גדל כל העת בקצב משמעותי, כאשר על ידי זה יורד סכום הגביה עבור כל יתום.

במקרה של פטירה רח"ל של אחד ההורים מאת המשפחות החברות ב"ערבים", תוקם קרן בדרך כבוד בסך 200,000 שקל לכל יתום שאינו נשוי, על פי החלטת רבני "ערבים", וכפי המפורט בתקנון "ערבים".
המקסימום לגביה בכל חודש הינו עד 18 דולר, אמנם בחודשים רבים מאוד לא מתקיימת שום גביה, כשבחסדי שמים אין מקרי פטירה בקרב החברים ב"ערבים". לשם דוגמא, בשלושת השנים האחרונות, כבמחצית מהחודשים לא התקיימה גביה כלל, כך שממוצע הגביה החודשי עומד על 37 ₪ בלבד.

בסיכום כללי של 91 חודשי הפעילות של 'ערבים' עולה, כי גביה מליאה התבצעה רק ב-43 חודשים שהם פחות מ-50%, ב-10 חודשים התבצעה גביה חלקית, וב-38 חודשים בחסדי שמים לא התבצעה גביה כלל.

הוראת גדולי הדור: רק ב'ערבים'

באסיפה נדירה ומיוחדת של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור זצוק"ל ויבדלחט"א שליט"א, שהתקיימה בתאריך כ"ג בשבט תשע"א במעונו של מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצוק"ל, בהשתתפותם של מרן הגראי"ל שטיינמן, ומרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הביעו גדולי ישראל את קורת רוחם והערכתם משנות פעילותו של 'ערבים', בהם הוקמו קרנות בדרך כבוד למאות יתומים בסכום של עשרות מליוני ₪, כאשר כל קרן הוקמה במהירות ובצנעה והועברה לחשבון בנק נפרד לכל משפחה. בעקבות פעילותו של פרוייקט 'ערבים' נחסכו מאות קרנות, ובעיקר, הגיעו לסכום הנצרך עבור כל יתום בקלות במהירות וללא העמל ואי הנעימות שהיו כרוכים בהקמת קרן.

המעלות היחודיות שבפרויקט "ערבים" שבנשיאותם של גדולי הדור שליט"א ומנוהל ע"י קופות הצדקה בארץ הקודש, שהקמת הקרנות הינה מיידית, ללא פיגור וללא חובות, והמענה בכל מקרה רח"ל, הוא מהיר מאוד.

בנוסף, הכספים עובדים מיידית לחשבון מיוחד עבור המשפחה, שבו המשפחה יכולה לעקוב אחר החשבון, ובמקביל הכספים מושקעים בבנק באופנים סולידיים לפי הוראות רבני "ערבים" ובהתאם להנחיות גדולי הדור.

הכספים מיועדים לצרכי הנישואים של היתומים, אם כי לפי הכרעות הרבנים האחראיים על הקרן, יכולים הכספים לשמש במקרה הצורך גם לחיים הסדירים של האלמנה והיתומים, וכנהוג בקרנות הצדקה שע"י "קופת העיר".

לצרכי מעקב ונוחות, מקבלים מידי חודש כל חברי הפרוייקט הודעה מוקלטת ישירות למספר הטלפון שלהם, הכוללת את כל פרטי הגביה לחודש הנוכחי, או במקרים רבים עדכון המבשר על כך שאין גביה בחודש זה.

ב"קופת העיר" ובכל קופות הצדקה בארץ הקודש, המנהלים את פרוייקט "ערבים" בנשיאותם של גדולי הדור שליט"א הדגישו את החשיבות הנחוצה שבהצטרפות ל'ערבים', כאשר במקרה פטירה ל"ע, נחסך הכאב והטירחה העצומים שבהקמת קרן רגילה, מה גם שברוב המקרים לא מצליחים להגיע ליעדי הקרן הנצרכים. בעוד שלחברים בתוכנית 'ערבים' מוקמת בצורה פשוטה ואוטומטית קרן מיידית בגובה הסכום הנצרך, וכפי שנקבע ע"י גדולי ומאורי הדור שליט"א.

בימים אלו מתעוררים רבים לעורר ולצרף את בני משפחתם גם הם ל"ערבים" שע"י גדולי הדור, כאשר הורים מצרפים את ילדיהם, ואחים ערבים זה לזה, ואפילו שכנים במקום המגורים או לספסל הלימודים, נרתמים לוודא שלא תשאר שום משפחה ללא המשענת הרוחנית של 'ערבים'.

קיימת אפשרות להצטרף לפרוייקט ללא קבלת זכויות אלא לשם מצוות צדקה והרננת לב אלמנות ויתומים בלבד, כמו כן ניתן לשלם עבור בתי אב אחרים כגון ילדים או הורים ולצרף אותם לחברות ב"ערבים".
ההצטרפות ל'ערבים' פשוטה, וכרוכה במילוי טופס בודד, לפרטים על פרוייקט "ערבים" או להצטרפות ניתן לפנות למוקד "ערבים" שע"י קופות הצדקה בארץ הקודש 03-6716911, או ל"קופת העיר" במוקד 1800-39-47-47 או במוקדים שברחבי הערים.

ארבעת הסיבות המחייבות להצטרף ל"ערבים"

ב"קופת העיר" מצטטים בשם גדולי הדור, כי ההצטרפות ל"ערבים" הכרחית ונחוצה מחמת ארבעה טעמים עיקריים, הראשון שבהם הוא הוראתם הברורה של כל גדולי הדור שליט"א במכתבם בעת הקמת "ערבים" ע"י קופות הצדקה בארץ ישראל ובניהולה של "קופת העיר", "ודבר זה הוא מחובת אדם לעצמו ולמשפחתו". כמו כן הצטרפו גדולי הדור בעצמם לפרוייקט "ערבים".

הסיבה השניה היא, מצוות צדקה מהודרת לאלמנות ויתומים במעלה העליונה כאשר המקבל אינו יודע מי הנותן, והנותן אינו יודע מי המקבל, וכבר ידוע שזוהי מעלת הצדקה הגבוהה. מלבד זה אין הוצאות עלונים ופרסום, וכל כספי הקרן מגיעים בשלימות ליתומים ומקיימים את ייעודם.

החובה השלישית, ערבות הדדית בהצטרפות לפרוייקט אשר התועלת בו הצטרפותם של רבים ככל האפשר מבני היהדות החרדית, כאשר ככל שבתי אב נוספים מצטרפים לחברות ב"ערבים", יורד סכום הגביה מכל אחד עבור כל יתום.

וכן התועלת האישית במקרי אסון חלילה כאשר מוקמת קרן בדרך כבוד ובקלות עצומה, אם כי כבר אמרו גדולי הדור שליט"א בכמה הזדמנויות, כי עצם ההצטרפות ל"ערבים" הרי הוא סגולה ברורה לאריכות ימים ושנים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעוניין להצטרף לערבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture