גרמן: המדינה לא תפרק את 'הדסה'

שרת הבריאות בדיון על הדסה: אין לנו כסף על העצים! הכספים שאנחנו עומדים לתת להדסה הם על חשבון מערכת הבריאות הציבורית • סגן שר הבריאות לשעבר, ח"כ ליצמן: למה משרד הבריאות מתעלם מזה שקופת חולים מאוחדת מחרימה את הדסה בגלל פוליטיקה פנימית? אז איך רוצים שככה בית החולים יתקיים?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שרת הבריאות יעל גרמן הבהירה כי אין למדינה כוונה להלאים או לפרק את בתי החולים של ארגון הדסה.

בנאומה בועידת ההסתדרות הרפואית הצהירה השרה גרמן כי בכוונת המדינה לסייע להדסה בהעברת מאות מיליוני שקלים כי גם בית חולים בבעלות פרטית הוא ציבורי, כלשונה.

קרא עוד:

[postim]

בדיון פגרה מיוחד בעניין בת החולים אמרה השרה גרמן "אני נמצאת בנבכי המשא ומתן לא יום יום אלא מספר פעמים ביום. ראש הממשלה נמצא בסוד העניינים מתעניין ויודע ובוודאי שגם שר האוצר. אך כאשר נותנים לצוות לנהל את המשא ומתן צריך לתת לצוות את הסמכות על מנת למצות את המשא ומתן.

ישנה תכנית הבראה מסודרת שגיבשנו מתוך מטרה לייצב את הדסה ולא לחזור לאותו מצב בעוד שנתיים או שלוש, ואנחנו מתוך אחריות ציבורית רוצים שזה יהיה המשבר האחרון. זה לא סיפור של עוד חמישים מיליון או פחות חמישים מיליון. הממשלה מתכוונת להשקיע מאות מיליוני שקלים, שהיו מיועדים למערכת הבריאות הציבורית שכולכם דיברתם עליה שצמאה לתקציבים. הכספים שאנחנו עומדים לתת להדסה שיהיה ברור שהם על חשבון מערכת הבריאות הציבורית. אין לנו כסף על העצים.

ח"כ ליצמן סגן שר הבריאות לשעבר עמד לצד בית החולים "בעיר הבירה והעיר הכי גדולה בארץ אין בית חולים אחר ולכן הדסה הוא בית חולים מעיין ממשלתי. כל בתי החולים בארץ עוברים תכנית הבראה כי הם לא יכולים לעמוד לבד ללא עזרת הממשלה"

ליצמן התלונן בפני חברי הכנסת על חלקה של קופ"ח מאוחדת -שהדירה את חברי ההנהלה החרדים- בקריסת הדסה: "למה משרד הבריאות מתעלם מזה שקופת חולים מאוחדת מחרימה את הדסה בגלל פוליטיקה פנימית? אז איך רוצים שככה בית החולים יתקיים? כל חודש שעובר ללא פתרון מעלה את הגרעון בעוד עשרות מיליוני שקלים. החמישים מיליון שלא עברו עד עכשיו זה פשע. יש אנשים שמחכים לניתוחים והם נדחים כי אין אחיות ואסור היה להגיע למצב כזה."

ח"כ יצחק כהן מש"ס תקף את הממשלה: "הבית היהודי נהנה מ450 מיליון שקל במסגרת ההסכמים הקואליציוניים . זה מספיק לתשע שנים של ביטחון להדסה"

שרת הבריאות הוסיפה בדיון: אנחנו מוכנים לעשות זאת ומבינים שחייבים לעשות זאת מפני שברור לממשלה ולי כשרת בריאות שאסור לפרק את הדסה ושצריך להעמיד אותה על הרגליים. אבל כדי לעשות זאת לא מספיק רק לבוא ולתת כספים אלא צריך לבנות תכנית לטווח ארוך כשכל הגורמים צריכים להיות מעורבים. הפתרון צריך להיות חכם שבו המדינה תיתן את מה שהיא צריכה אבל הפעם היא אכן תוכל לפקח. אין לנו כרגע את הסמכות לדרוש לראות את הדוחות הכספיים או למשל לדרוש לפטר מנהלים, למנות דירקטוריון או לפזרו ואת זה צריך לשנות. ברור שהממשלה צריכה לקחת אחריות על הדסה אבל אחריות באה יחד עם סמכות.

עם כל זאת אנחנו נמצאים בהליך הקפאת הליכים בבית משפט ואם לא מגיעים להסכמה, עלול לקרות מצב שבו בית המשפט יגיד לנו שאם לא הצלחנו להגיע להסכמות אז העסק הולך לפירוק. אנחנו נעשה הכל כדי שלא נגיע לשם."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture