מספר הנוסעים ברכבת יגיע ל- 70 מיליון בתוך חמש שנים

נוכח שינוי מגמה חיובי של הרכבת, ועדת הכספים אישרה העברת 11.7 מיליארד ₪ למימון הסכם ההפעלה החדש • מנכ"ל משרד התחבורה: מטרת הסובסידיה לשפר את חברת הרכבת • בתוך חמש שנים יוכפל מספר הרכבות היומיות ואורך המסילות יגדל ב-50%

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכספים אישרה היום (ג') העברת תוספת תקציבית של 11.7 מיליארד ₪ לרכבת ישראל, לצורך מימון הסכם ההפעלה החדש.

האישור ניתן היום בתום שתי ישיבות מיוחדות שהקדישה הוועדה על-מנת לברר האם וכיצד מבצעת הרכבת התייעלות בשורה של נושאים.

בישיבה היום, חשפו מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל הרכבת, כי חל שינוי מגמה חיובי ברכבת ישראל, החל מצמצום חברי ההנהלה, שיפור השירות לאזרח, שיפור ניכר ברמת הדיוק, בבטיחות, בהגדלת מספר רכבות הנוסעים ביממה, בהרחבת המסילות הקיימות והקמת חדשות ועוד. שיעור העמידה בזמנים השתפר משמעותית מ- 82.5% ב- 2005 ל- 93% ב- 2013.

נוכח הנתונים ושינוי המגמה החיובי שניכר ברכבת, החליט יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) יחד עם יתר חברי הוועדה, להיעתר הפעם לבקשת המדינה ולאפשר תוספת תקציבית משמעותית לרכבת למימון הסכם ההפעלה, סובסידיה לרכבת.

קרא עוד:

[postim]

סלומינסקי: "ועדת הכספים רואה חשיבות רבה בחיזוק ותגבור הרכבת, אך זו חייבת לעמוד ביעדים שהוצבו לה ולהגדיל בצורה משמעותית מאוד את מספרי הנוסעים ואת מספר רכבות המטענים, על-מנת להפחית עומסים בכבישים ולתרום למאבק בתאונות בדרכים. רכבת יעילה ונגישה היא אינטרס ציבורי ואזרחי מן המעלה הראשונה וסמל למדינה ומשק מתקדמים. ועדת הכספים תמשיך לעקוב אחר התקדמות העבודות להרחבת המסילות הקיימות והקמת קווים חדשים".

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי: "הרכבת כיום היא כלי תחבורה אמין, יעיל, זול ונגיש. בשנים הקרובות נחבר את הגליל, מסילת חיפה-כרמיאל, מסילת העמק שהולכת ונבנית, קו הבשור אשקלון-באר-שבע ועוד. קיימים שיפורים בכל ההיבטים. רמת הדיוק עלתה בצורה ניכרת ומגמת השיפור אף נמשכת, כשכיום אנחנו עומדים על שיעור דיוק של 93% בשעות השיא ו- 93.1% בכללי (ב- 2013) לעומת 82.5% בשעות השיא בשנת 2005 ו- 83.77% בכללי באותה שנה.

המנכ"ל הסביר כי מטרת הסכם ההפעלה, מה שהיה פעם הסכם הסובסידיה, שהרכבת תידרש להיות טובה יותר. ככל שתהיה טובה ויעילה יותר אזי התחייבויות הממשלה יגדלו בהתאם. הכוונה להגדיל את המטענים, להוריד כמה שיותר את המשאיות וההסכם הזה מעודד את הרכבת להיות טובה יותר. הקמנו אגף בכיר רגולציה לרכבת, שיסייע לרכבת לקדם את כל הנושאים הדורשים שיפור. ההסכם הוא עד 2020 ויביא את הרכבת למקום אחר לחלוטין.

"הביקוש של הציבור לרכבת גדל בצורה משמעותית. בכל מקום שאנחנו פותחים תחנת רכבת החניונים מתמלאים מיידית" אמר יצחקי בציינו בסיפוק את התייעלות החברה שהובילה לכך.

רכבת ישראל 3מנכ"ל הרכבת בועז צפריר חשף בדיון המיוחד את תכניות רכבת ישראל לחמש השנים הקרובות "אנחנו שואפים להגיע ל- 70 מיליון נוסעים בשנת 2020 ולהגדיל את אורך המסילות הכולל מ- 1,100 ק"מ כיום ל- 1,700 ק"מ ב- 2020.

אנחנו עומדים על 402 רכבות ביום והחל מאמצע יוני 450 רכבות ביום וב- 2020 נפעיל 860 רכבות ביום. אנחנו שוקדים על תרבות ארגונית חדשה, מבצעים שינויים מבניים, מעצימים את המנהלים, משפרים את איכות המוצר.

הגישה החדשה היא ניהולית-עסקית ומצבעים רפורמה בכל שדרות הניהול של הרכבת. בנושא הובלת המטענים היעד שלנו הוא להגדיל את היקף ההובלות מ- 6.2 מיליון טון בשנה ב- 2013 ל- 14.3 מיליון טון ב- 2020 ועקב כך הגדלת ההכנסות ממטענים מ- 146 מיליון ₪ ב- 2013 ל- 256 מיליון ₪ ב- 2020.

ב- 2014 תגיע הרכבת לשיא הביצוע ביזום וניהול פרויקטים עם תחזית השקעות בעלות של כ- 3.3 מיליארד ₪. כעת אנחנו עומדים לקראת סיום הכפלת המסילה לבאר-שבע, הגדלת תדירות הרכבות וקיצור משך הנסיעה, סיום הכפלת המסילה לכפר-סבא, הגדלת מספר הרכבות באיילון, הפעלת הקו לשדרות כחלק מפרויקט אשקלון-באר-שבע, סיום הכפלת התוואי בין עכו לנהריה, המשך ביצוע מואץ של מקטעי הקו המהיר לירושלים והמשך קידום תכנית ההסבה לרכבות חשמליות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture