הגראי"ל שטיינמן: אם לא תהיה קנאה בין אדם לחברו, לא יהיה עיכוב בזש"ק

בסיום שיחת התעוררות וחיזוק שנמסרה לרגל סיום מסכתות בכוללי 'ארחות תורה' עורר מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א על נושא הקנאה בחומריות • ראש הישיבה בירך שיתבטלו שונאי וגזירות הדחק של עולם התורה

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א מסר שיחת חיזוק והתעוררות לבוגרי ישיבת ארחות תורה.

השיחה נמסרה לרגל סיום מסכתות ביצה ומגילה במסגרת כוללי 'ניצול הזמן' בערב ובימי שישי ושב"ק.

בסיום השיחה נגשו קבוצה מחשובי האברכים וביקשו ממרן ראש הישיבה ברכה לזרע של קיימא עבור כמה מחבריהם שעדיין לא נושעו.

פניו של ראש הישיבה הרצינו והוא אמר לאברכים בקול בטוח: "היום ישנה בעיה גדולה של קנאה בין אדם לחברו, הן מצד האנשים המקנאים בחבריהם על שיש להם דירות יפות ומרווחות והן מצד האנשים המשקיעים בבתים שלהם מדי הרבה. אם אנשים לא יקנאו אחד בחברו, לא יהיו עיכובים בזש"ק"

האברכים הלומדים ציינו לדבריו את מעשה חנה ופנינה שהקניאה את צרתה על שלא היו לה ילדים, ולכן בכבישת הקנאה פועלים ישועות לחשוכי בנים.

קרא עוד:

[postim]

בדרכו לרכבו ביקשו ממנו אברכים מן הכולל ברכה בעניין גזירות הקיצוצים הנוחתות השכם והערב על היכלי התורה ע"י רודפי הדת, ראש הישיבה בירכם שיתבטלו שונאיהם וגזירותיהם.

 

 

6 תגובות

מישהו מבין את הקשר בין המעשה דפנינה וחנה לדברי הגראי"ל?

יש קשר. שם רואים ההיפך…

אין צורך שתוכיחו את טפשותכם בתגובות כ"כ מטופשות.
א. לא הגראי"ל אמר את הקשר ולכן אתם לא כ"כ מוצלחים גם אם אתם לא מבינים את הקשר , זה לא הופך אותכם ליותר חכמים מהגראי"ל כמו שאתם חושבים על עצמכם, אלא רק יותר חכמים מאיזה אברך שהתלווה אליו.
ב. הקשר מאוד פשוט וברור ואם לא למדתם נ"ך בחיידר זה לא אומר שאחרים לא למדו.
ג. הקשר הוא שבמפרשים מבואר שבגלל שחנה קנאה בפנינה לכן לא התפללה לבורא ולכן לא נושעה.

חזק ואמץ! יישר כוחך!

ראשית כל, תפסיק להיות נחיתי בהתקשרותך לגדול הדור, מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, שעיני כל ישראל נשואות אליו ולמוצא פיו.
ולטענותיך:
א. אף אחד לא אמר שהגראי"ל קישר את זה למעשה חנה ופנינה. אמרנו, שהאברכים שאמרו את הקשר, פשוט בלבלו את השכל.
ב. למדנו נ"ך בחיידר.
ג. בנ"ך ש'אנחנו' למדנו בחיידר כתוב, שכשהקניאה את צרתה, החלה להתפלל ואז נולד בנה. מעניין באמת לדעת אם בנ"ך שלך כתוב אחרת.

ומשום 'והייתם נקיים', אני חוזר ומדגיש: לא הייתה כל כוונה בתגובתי ליוסי, לזלזל חלילה במאור עיני הדור הגראי"ל שליט"א, אלא באברכים שקישרו לדבריו מעשה מהנ"ך שלא קשור ולא מידי.

לא היה ולא נברא וגם האברכים לא קשרו אפשר לשמוע בקו מידע של אורחות

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *