סיפורים ישועות מדהימים אצל ר' ישעי'לע

אלפי סיפורי ישועות מגיעים לשולחנם של רבני 'רב להושיע'. הניסים הגלויים, מעניקים לנו הצצה מרתקת ועכשוית לדמותו הקדושה של הצדיק מקערעסטיר זי"ע, ומספרים לנו יותר מכל, כי בהמשכת דרכו הקדושה ע"י נכדיו רבני 'רב להושיע' יש לנו על מי לסמוך בעז"ה. JDN מגישים לכם צרור קטן של סיפורי ישועות, מתוך ספר הניסים המיוחד הנמצא בשלבי עריכה מתקדמים, רק כדי לקבל מושג קטן וכדי שתדעו שגם אתם יכולים למצוא כאן את הישועה שאתם מייחלים לה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משממה לשמחה
אף אחד לא יודע איך נראה הבית שלהם מבפנים, בשעות הארוכות-הארוכות האלה, של השממה. ברוב שעות היום, הבית דווקא לא שומם, שניהם עסוקים, כל אחד והתפקידים היומיומיים שלו, במסגרות השונות, בעבודה ובתעסוקה.

מה שעוזר כדי לשכוח קצת… עד שהיום מגיע לסיומו. ואז, כשחוזרים הביתה, השממה מקדמת אותם, בטעם חמוץ, מר וזועף פנים, שמחמיץ והולך עם כל שנה שעוברת בלוח השנה.

אין להם ילדים.

הטיפולים מתישים את הנפש, הציפיה מורטת עצבים והתקווה שוקעת עם כל יום שחולף. ובנתיים, החברים, מזמינים לעוד שלום זכר, וואכט נאכט וברית או קידושא רבא. המקדימים כבר נוסעים למירון לחאלקה והזמן אינו עוצר לרגע.

ב'רב להושיע' ליוו בשנה האחרונה כמה וכמה משפחות עם הצער והשממון הנורא, של הציפיה לזש"ק. כל אחת מהמשפחות מצפה למעלה מ-5 שנה, כשהבוגרת ביניהן, כבר קרובה ל-10 שנות ציפיה.

לפני שנה חל המפנה.

בתאריך ג' אייר, קיבלה כל אחת מהן על עצמה לתרום לזכות הצדיק מקרסטיר זי"ע עבור המשפחות הנזקקות ולמען התינוקות שלא טעמו טעם חטא. בתמורה הן זכו לקבל מ'רב להושיע' את הקמיע המיוחד שהועתק מהקמיע המקורי בכתב ידו הקדושה של הצדיק מקרסטיר זי"ע אשר שרד את השואה.
ו…הנס לא איחר לבוא.

כן, קראתם נכון. כל המשפחות כבר נושעו! מאז, השממה הפכה לששון גדול…

שחזור הצעה
ענף המשכנתאות בארה"ב, איננו כפי שאנו מכירים אותו בארץ ישראל בשנים האחרונות. בעוד בארץ מדובר בענף מתעורר, אשר קיבץ אליו גם 'מאכערים' ברמות שונות, בארה"ב מדובר בענף ממוסד ומכובד, אשר העוסקים בתחום זה מתמחים ברזי המקצוע ומגלגלים סכומים אדירים בעסקאות משכנתה אלה.

זהו תחום מקצועו של ר' הערשי מ. כיועץ משכנאות בארה"ב ובו הוא מתמחה מזה שנים ארוכות, במקצועיות ויושרה רבה.

אחת העסקאות המוצלחות שנזדמנה לידיו בשנים האחרונות, היתה של מיסיס ריצ'רדסון. היתה זו אשת עסקים נכרית שיזמה רכישת קומפלקס בניינים באזור יוקרתי, אשר לשם השלמת הרכישה היתה זקוקה למשכנתה משולבת ממספר גורמים ובעלי טווחים שונים שנגעו לטיב והיקף העסקה.

כדי לספק שירות יעיל, השקיע ר' הערשי מכספו שלו סכום כסף נכבד לשם רכישת מידע מקצועי הנוגע לאותה עסקה, בין היתר אף שכר מתמחה בתחום החקירה העסקית ויועץ מס, אשר יחדיו העניקו לו את הכלים המתאימים לבניית משכנתה מיטבית עבור מיסיס ריצ'רדסטון.

העסקה התקדמה בקצב משביע רצון ור' הערשי כבר התחיל לחשב את גודל הקופון המכובד שהוא יגזור מהמעורבות שלו בכל העיסקה המדוברת.

אלא שאז, משהו לא ברור השתבש.

מיסיס ריצ'רדסטון החליטה לסגת מהתכנית שבנה עבורה ר' הערשי והיא הודיעה באופן פתאומי על ביטול השייכות העסקית ביניהם. ר' הערשי היה הלום רעם. מלבד המאמץ הקדחתני שהשקיע לתכנון העסקה וייעוץ המשכנתא המורכבת, הוא גם הוציא מכיסו הפרטי סכומי כסף עצומים, אשר כעת יצטרך לספוג באופן אישי. הוא סירב להתייאש והפנה אליה הודעה מנומקת היטב בה הוא מביע את אכזבתו ומבקש להתגבר על המכשולים האחרונים ולהמשיך בקידום העסקה על פי התכניות, אבל לא.

מיסיס ריצ'רדסטון, כאילו התהפך טעמה נגדו, לא רצתה לשמוע ממנו מכל וכל. "הקשר העסקי ביננו הסתיים, אני לא מעוניינת לשמוע ממך יותר. נקודה", זו היתה ההודעה האחרונה והנחרצת שלה.

במשך מספר ימים הסתובב ר' הערשי המום ומבולבל. הוא מיאן לעכל כי הכוחות, המאמצים והכספים שהשקיע בעסקה הגדולה, היו לשווא. ואז עלה במוחו הרעיון:

הוא הרי עושה רבות משך כל השנה עבור ארגון החסד 'רב להושיע', ורק בשנה האחרונה הוא ארגן כמה אירועי התרמה למען המשכת דרכו של הצדיק מקרעסטיער, ולמען הילדים הרעבים מארץ ישראל. הוא נזכר בהבטחתו של הצדיק שהבטיח מפורשות "יוכלו לפעול ישועות כבחיים חיותו". ואז כמוצא אחרון, אחרי שאבדו כל הסיכויים, הוא שלח אל מיסיס ריצ'רדסטון את ההודעה הבאה – "רבי ישעיה בן רבי משה".

הא ותו לא. הוא רצה רק להעלות את זכרו של הצדיק, ולהזכיר את פועלו הגדול למען ארגון "רב להושיע". בליבו פנימה התחוללה סערה. הוא התפלל, קיווה וייחל. ההפסד והכוחות הרבים שירדו לטמיון היו גדולים מדי שימשיך בשגרת חייו, כאילו מאום לא קרה.

בעוד אחוז שרעפים, ממלמל תפילה חרישית ומבקש רחמים בזכות הצדיק מקרסטיר זי"ע, הוא מקבל הודעה חוזרת ומפתיעה ממיסיס ר'יצ'רדסטון – "האם העסקא ביננו, עדיין ניתנת לשחזור? החלטתי כי אני כן מעוניינת להיעזר בשירותי ייעוץ המשכנתאות שלך".

ר' הערשי פקפק לרגע ברצינות כוונותיה, אבל היא נחרצת והוסיפה – "אני רוצה שתשכח מכל מה שקרה בימים האחרונים, אני רוצה להתקדם בדיוק מהמקום שעצרנו, אפשר?"
רק רבע שעה חלפה מעת שליחת ההודעה הקודמת אשר נשאה את שמו של רבינו הצדיק מקרסטיר, זי"ע.

על סף שבירה
להתגלגל בין מקום עבודה אחד לשני, בלי בסיס יציב, יכול לערער גם את הטיפוסים הנחושים והשאפתנים ביותר.

זה מה שקרה לר' יצחק מוזס, אשר מזה כשנה נתון במעין מרדף אחרי מקום עבודה מתאים, אשר כל פעם חומק ממנו ברגע האחרון, עד לסיבוב הבא. ואז, כשהוא מרגיש שהוא מתקרב אליה שוב כדי מרחק צעד, ההצעה שוב חומקת ממנו עד לאכזבה הבאה.

למרדף הזה יש עוד חלק: המרדף אחרי הבית. ר' יצחק התמקם לאחרונה בשכונה אשר מצאה חן בעיניו וגילה כי אכן הסביבה קרובה לליבו, מתאימה לאורח חייו ולסגנון החיים המקובל עליו. הוא החליט כי כאן המקום האידיאלי להקמת הבית. אלא שלהפתעתו, כאילו הפסיקו למכור דירות באותה שכונה.

אף לא דירה אחת לא מצא לקניה מזה תקופה ארוכה, כאשר בנתיים הוא נאלץ להוציא סכומי כסף יקרים על שכירת דירה. הוא היה על סף שבירה, כשהזדמן למגבית למען ארגון 'רב להושיע' ושמע את הסיפורים המופלאים בזכותו של הצדיק מקרסטיר.

הוא לא חשב פעמיים ובאותו מעמד קיבל על עצמו מימון מזון לתינוק אחד במשך השנה הקרובה, תוך שבליבו הוא רוחש תפילה כי כשם שהוא מרחם על תינוק רעב ומממן את מזונו, ירחמו גם עליו משמיים וימציאו לפניו דירה נאה ומקום עבודה מתאים.

למרות שעדיין לא מצא מקום עבודה משביע רצון, הקפיד ר' יצחק מוזס לקום מדי יום באותה שעה מוקדמת, כדי לשמור על שגרת יום מסודרת, כי סדר יום מאורגן הוא דבר חשוב מאד. כאשר היום הופך ללילה ולהיפך, דבר המצוי אצל אותם מחפשי עבודה במשך תקופה ארוכה מדי, גם כשכבר מוצאים הצעת עבודה מתאימה, כבר קשה להמנע מהרגל שיבוש הזמנים.

למחרת, כמו בכל יום, הוא שוב קם בשעה 7 בבוקר. בדרך לתפילת שחרית, עוצר אותו מכר ברחוב אשר מספר לו על חבר שיש לו מפעל באזור והוא זקוק לאיש נמרץ שייכנס לנעלי מנהל עבודה שלאחרונה עזב את המפעל.

"מה זאת אומרת?", שואל ר' יצחק, "אני בעצמי פנוי!". המכר אינו מאמין, "באמת? אני לא חושב שאפשר למצוא מישהו מתאים יותר ממך לעבודה המדוברת!".

תפילת שחרית עברה עליו בתחנונים מעומק הלב, שלא תתהפך שוב הצעת העבודה לאכזבה גדולה. אבל לא. אחרי התפילה, כבר ציפה לו רכב שהסיע אותו למפעל. שעה קלה לאחר מכן הוא כבר עשה את ההסבה למנהל הרכש של אותו מפעל.

מקום העבודה החדש היה מתאים לכשרונותיו, ככפפה ליד. עד מהרה התיידד על הצוות ועל הבעלים וכולם התעניינו לשלומו. כפועל יוצא, התחיל לשתף את העובדים על חיפושיו הנואשים אחרי דירה באזור הקרוב.

רק שבועיים חלפו מאז שקיבל על עצמו את התרומה למען התינוק הרעב בארגון 'רב להושיע' והוא מצא דירה שעליה חלם כל השנים. כמה ימים לאחר מכן הוא עבר אליה עם משפחתו העולצת משמחה על חסדי ה' כי לא תמנו.

וכתודה והוקרה לה', התקשרו למוקד הישועות של רב להושיע וקבלו על עצמם להחזיק משפחה שלמה למשך שנה!

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture