מעשה ברבותינו שהיו מסובין בבני ברק

כינוס יסוד לאיגוד מנהלים רוחניים בישיבות לצעירים בבני ברק התקיים במסגרת מרכז "הקשיבה" -ייעוץ והכוונה לבני ישיבות , הכולל אנשי חינוך מיומנים ומוכשרים, שהוקם לא מכבר ע"י עיריית בני ברק, ביזמתו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר ובאמצעות התכנית הארצית לילדים ולנוער.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

איגוד המנהלים הרוחניים בישיבות לנערים מקיים סדרה של דיונים חינוכיים והדרכה לצוותות הישיבות הקטנות, בהכוונת מרנן ורבנן שליט"א, ואת אסיפת היסוד קיים האיגוד בביתו של הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי שליט"א, המנהל הרוחני שלל הישיבה הגדולה "אורחות תורה", שפתח את הכינוס בדברים נרגשים, באמרו כי רבות אנו שומעים ממרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שליט"א, שדורנו אינו דומה לדורות הקודמים, וכל שאלה בעניין בחור מצריכה משקל של זהב, וביחוד בדור זה, ובד בבד, מכיוון שישנם התמודדויות ואתגרים רבים גובר הצורך לקבלת סיוע, ובין היתר, ניתן להגיע לכך באמצעות כינוסים כאלו, כשדנים יחדיו, חושבים על הדברים בכובד ראש ומתוך ניסיון ומוצאים פיתרונות רבים בדרך של "תשועה ברוב יועץ".

קרא עוד:

[postim]

הגר"ח מישקובסקי שיבח את עיריית בני ברק על פעילותה הרבה בנושאי החינוך והצלת דור העתיד, עם נכונות לסיוע ממשי, בהשכל ובתבונה, כדי להתמודד כראוי עם אתגרי התקופה עוד בטרם נוצרות הבעיות, ולכן חשוב להשתמש בסיוע העירוני, הניתן במרכזים חינוכיים בעיר.

הגאון רבי שלמה פאליי שליט"א, המנהל הרוחני של ישיבת חברון הדגיש את חשיבותם של כינוסים אלו, וכשמתכנסים יחדיו "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק", וכך נוצרת תועלת מירבית לכל אחד. כמו-כן העלה שורה של נקודות בדרכי ההתמודדות של הצורבים הצעירים, העולים מהת"תים לישיבות, כשהמעבר בין המסגרות גורם לעיתים קשיים לצעירים, ופירט עצות מעשיות להתמודדות עם בעיות אלו.

שורה של פיתרונות מעשיים לבעיות הדור הצעיר והדרך להגיע אליהם העלה הרה"ג רבי שלמה שטרן שליט"א, ראש ישיבת "אורחות חיים" ומראשי מרכז "הקשיבה", בציינו את קו החשיבה של עיריית בני ברק שיש לסייע לישיבות הקדושות, כדי לתת מענים בהדרכה מיומנת לנערים ובהתאמת בחורים לישיבות, וכאשר כינוסים מעין אלו יכולים לתת חומר רב ללמוד ולדעת על אפשרויות העזרה לכל בחור במקום בו הוא נמצא ולמה הוא נצרך.

כמו"כ ישנם קשיים רבים שאין מודעות אליהם ואין, איפוא, הבנה לסיבת קשייו של התלמיד, ואת כל הנקודות הללו יש צורך בלמידתם הנכונה. הרב שטרן הוסיף, כי פעם אמר למרן ראש הישיבה שליט"א, כי "איש מקצוע זה יראת שמים" והוא שאל: הוא ירא שמים או ירא ד'? וכאשר הוא שאל לכוונת ראש הישיבה, הוא אמר לו "שמים יש הרבה, ד' יש רק אחד… כל חולה צריך לפנות לרופא, ולכן יש ללמוד, תחילה, קושי מהו ומהו, חלילה, חולי כדי לדעת להפנות.

הרב יוסף גרליץ, יועץ ראש עיריית בני ברק הודה לארגון "מאירים" המפעיל את התכנית ועל הסיוע להמשך הכינוסים. במהלך הכינוס התקיים דיון פורה בין המנהלים בדרכי החינוך לבני הנעורים כגיל

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture