משרדי האוצר והבריאות הגיעו להבנות עם נשות הדסה

עיקרי התכנית: פיטורי רופאים ושינוי נהלים ביחס למתן שירותי רפואה פרטית בבתי החולים של הדסה • ההחלטה בנושא אישור תכנית ההבראה לארגון הדסה צפויה להתקבל בפגישת הנושים ביום שלישי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרדי האוצר והבריאות הגיעו להבנות עם נשות הדסה שיבטיחו את המשך פעילותו התקינה והסדירה לאורך זמן, לטובת ציבור המטופלים.

בראש ובראשונה, ההסכם מטפל בממשל התאגידי ובמבנה הניהולי של בית החולים. ההסדר נועד להבטיח את שינוי התשתית הניהולית של בית החולים ולהביא להבראתו לאורך זמן, תוך הגברת הפיקוח ומעורבות המדינה בניהול בית החולים.

על פי עיקרי תכנית ההבראה שתאפשר את המשך הפעלת בתי החולים של הארגון: פיטורי רופאים ושינוי נהלים ביחס למתן שירותי רפואה פרטית בבתי החולים של הדסה.

ההסכם קובע כי יבוצע שינוי משמעותי בממשל התאגידי שהיה נהוג עד כה בהדסה. יו"ר הדירקטוריון, המנכ"ל ומנהל הכספים ימונו, וכהונתם תוארך רק באישור הממשלה. הרכב הדירקטוריון ישונה כך ששבעה מתוך תשעה, לרבות היו"ר, יהיו ישראלים, כאשר ארבעה יהיו מן הציבור, וכאמור יו"ר ימונה בהסכמת הממשלה. פגישות דירקטוריון יתקיימו אחת לחודש בישראל. בנוסף, לדירקטוריון תהיינה סמכויות ממשיות, וכל ההחלטות המשמעותיות של בית החולים – יחויבו באישור הדירקטוריון.

כהונת הדירקטורים תוגבל לשתי קדנציות. כהונות יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל תוגבלנה לשתי קדנציות של 4 שנים כל אחת, כאשר כהונה שנייה מצריכה את אישור נציגי המדינה. מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות רשאים יהיו ליזום דיון בדירקטוריון, במקרה של חריגה מתכנית ההבראה, או בשל צורך להפסיק את כהונת מנכ"ל בית החולים טרם סיומה.

ההסכם יטפל באחד מהעיוותים העיקריים שמצאה המדינה בהתנהלות הדסה והוא: הפעילות הפרטית ואופן חלוקת ההכנסות הפרטיות, תוך פגיעה בשירות שמקבל הציבור. לפיכך, הוחלט לבטל את האפשרות לביצוע שר"פ בשעות הבוקר שמשמעותו: תשלום כפול לרופאים; לבטל את האפשרות לביצוע שר"פ באמצעות מיון בית החולים; ולהגדיל את נתח בית החולים ל – 30% נטו מפעילות השר"פ.

כמו כן, יטופלו עיוותי השכר שהובילו להוצאות שכר מופרזות. במסגרת זו, יופחת שכר לרופאי הסגל האקדמי; יבוטלו עודפי כוננויות ותורניות; יצומצם עודף כוח האדם על ידי הפרשת מאות עובדים. הוצאות השכר יפוקחו על ידי הממונה על השכר וכך כל הסכם שכר עתידי יחייב את אישורו.

בנוסף, יוענקו למתמחים תוספות השכר של הסכם הרופאים משנת 2011 שטרם שולמו להם. ההסכם מבטיח כי היקף ההכשרה בבתי הספר ובמקצועות הבריאות יישאר על כנו ולא ישתנה.

קרא עוד:

[postim]

כזכור, בשבוע שעבר הודיע ארגון נשות הדסה על הגעה להסכמה עם המדינה על נוסח הסכם ההבראה, אך ועדי הרופאים בבתי החולים של הדסה טרם החליטו אם לאשר את ההסכם המוצע, שההחלטה על אישורו צפויה להתקבל באמצע השבוע. בשל כך משרד האוצר פרסם הודעה בה הובהרה התנגדותו להסכם ההבראה לארגון הדסה.

מאות מרופאי בית החולים "הדסה" הודיעו כי הם אינם מקבלים את מתווה תכנית ההבראה שהגישו בשבוע שעבר הנאמנים לבית המשפט המחוזי בירושלים, ואילו ארגון נאמני המרכז הרפואי "הדסה" הזהירו כי אם לא תאושר תכנית ההבראה, מצבו של בית החולים עלול להידרדר קשות, עד כדי סגירה כבר בימים הקרובים.

הבוקר ידונו הרופאים בהסדר ההבראה ובערב הם צפויים להודיע על המשך צעדיהם.

ההחלטה בנושא אישור תכנית ההבראה לארגון הדסה צפויה להתקבל בפגישת הנושים ביום שלישי השבוע.

צעדי פיקוח וסיוע

המדינה תגביר את הפיקוח והמעקב על יישום ההסכם ועל הוצאות בית החולים בכדי להבטיח את יציבותו הפיננסית של הארגון ועל מנת למנוע מצב בו הוא נקלע לקשיים חוזרים ונשנים.

בית החולים יוכרז כגוף נתמך. בנוסף, תמונה וועדה מטעם המדינה, שתכלול את נציגי משרדי האוצר הבריאות, אשר תעקוב אחר יישום ההסכם וביצוע הצעדים לתיקון הבעיות המבניות של בית החולים. בנוסף, כל החלטה לה השפעה על מערך השירותים הרפואיים בבית החולים תדרוש את אישור משרד הבריאות. בית החולים יידרש להעביר דיווחים שוטפים אודות פעילותו למשרדי האוצר והבריאות. עם העברת הכספים ימונה חשב מלווה לבית החולים.

כמו כן, דורשת המדינה כי בית החולים יציג תכנית לשיפור וחיזוק פעילותו של אגף הכספים שאמון על הניהול התקציבי. תכנית זו צריכה לכלול, בין היתר, הפרדה בין פעילותו השוטפת של בית החולים לבין פעילות הקרנות הייעודיות וחיזוק מערך הבקרה הפנימית.

משך הסדר ההבראה הוא לתקופה של 7 שנים עד לשנת 2020.
.
כנגד נקיטת צעדים אלו, מתחייבת המדינה לסייע להדסה על ידי העמדת תקציב המורכב באופן הבא:
1. 50 מלש״ח יועברו באמצעות הות"ת במשך תקופת ההסכם;
2. 190 מלש"ח למימון הפרשת העובדים;
3. 75 מלש"ח עבור פיתוח תשתיות, בין היתר לשיפוץ חדרי לידה, להקמת מרכז שיקום ולהקמת מרכז אנרגיה אשר צפויים להביא להתייעלות בית החולים;
4. 75 מלש״ח כקרן צמיתה לבית החולים במטרה להגביר את יציבותו הפיננסית בשנת 2017;
5. 100 מלש"ח הלוואה לבית החולים הדסה בתנאים מועדפים;
6. כ- 145 מלש"ח תוספת לחיזוק איתנותו הפיננסית של בית החולים;

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture