תם המשבר? • המדינה תעביר ל'הדסה' יותר ממליארד ש"ח

משרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכם עם כלל הגופים בבית החולים הדסה שיוצא לדרך חדשה • המדינה תגביר את את הפיקוח והמעקב אחר יציבותו הפיננסית של בית החולים • שרת הבריאות, גרמן: "מברכת על ההסכם ומודה לכל הצדדים שלקחו בו חלק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אמש משרדי האוצר והבריאות הגיעו להסכמות עם נשות הדסה, נציגי הרופאים, האחיות, עובדי המנהל והמשק על מתווה מוסכם להבראת בית החולים. כעת ייצא בית החולים לדרך חדשה, שתבטיח את יציבותו הכלכלית והמשך פעילותו הסדירה.

לאחר שכבר היה נראה כי ההסדר מקובל על הכל, הפתיעו הרופאים בבתי החולים הדסה בהודעתם כי הם מאיימים לפתוח בשביתה ולבטל את הצבעה על תכנית ההבראה לאחר שגילו כי על פי התכנית החדשה הדירקטוריון הוא זה שיאשר מינויים של מנהלי מחלקות בזמן שעד כה הנהלת בית החולים החליטה על מינויים אלו.

לעת עתה נראה כי מדובר בעיכוב קל לחתימה על ההסכמים, והצדדים כבר מחלקים מחמאות לעצמם. מי שעמד בראש צוות המשא ומתן וזכה למחמאות רבות מכל הצדדים הוא: משה בר סימן טוב, המשנה לממונה על התקציבים באוצר. צוות המשא ומתן כלל גם את ראש מינהל רפואה והמנכ"ל הבא של משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, סגן החשבת הכללית, יאיר טל, המשנה ליועמ"ש משרד האוצר, עו"ד נטע דורפמן ואת סמנכ"ל התקצוב והתכנון, יאיר אסרף..

שרת הבריאות, גרמן, אמרה כי היא מברכת על ההסדר ומודה לכל הצדדים שלקחו בו חלק. לנשות הדסה, שימשיכו להיות בעלים של בית החולים ולתרום למדינת ישראל, למנכ"ל בית החולים, אביגדור קפלן, שהעמיד את ניסיונו הרב ואת חכמתו לטובת פתרון המשבר, לעובדים, שהיו מוכנים ללכת לוויתורים, והמשיכו תוך כדי המשבר לתת שירות רפואי ראוי ומיטבי למטופלים, וכמובן גם לצוות המשא ומתן מטעם משרדי האוצר והבריאות, אשר הקדיש מאות שעות לנושא. כל הצדדים התגייסו, שילבו ידיים והתפשרו, וללא ספק זהו ההסכם המיטבי שיכולנו לשאוף אליו.

לדבריה: "עכשיו מגיעה 'שעת האמת' וצריך יהיה לדאוג שתוכנית ההבראה תמומש, כדי שלא נקלע למשבר דומה בעתיד. זו הסיבה שעמדנו על כך שההסכם יכלול כלי בקרה מוסדרים, שיקנו למדינה סמכויות בפועל בניהול השוטף ויגבירו את הפיקוח והמעקב אחר יציבותו הפיננסית של בית החולים. בין העקרונות שהיו חשובים לנו, ואשר עמדנו עליהם בכל התוקף: שינוי משמעותי במבנה התאגידי, לרבות שינוי הרכב הדירקטריון, העמדת חשב מלווה בבית החולים מטעם המדינה, ושינוי עקרונות השר"פ, כך שלא יתבצע בשעות הבוקר ולא מתוך חדר המיון, למעט במקרים יוצאי דופן, שיצטרכו לקבל את אישור ממשרד הבריאות".

קרא עוד:

[postim]

מנכ"לית משרד האוצר, הגב' אנדורן, התייחסה למתווה ההסדר שהושג וציינה: ״לצד סיום מהיר של המשבר, חשוב היה לנו לטפל בנושא מהשורש, תוך קביעת המנגנונים שיבטיחו את המשך פעילותו התקינה של בית החולים לאורך זמן לטובת המטופלים״.

במסגרת ההסכם, עמדה המדינה על כך שלא ייפגעו בעלי המשכורות הנמוכות, כך שהקיצוצים לא יחולו עליהם. עוד נקבע כי הרכב הדירקטוריון ישונה, כך ששבעה מתוך תשעה חברי דירקטוריון, לרבות היו"ר, יהיו ישראלים, כאשר ארבעה יהיו נציגי הציבור וימונו על ידי וועדה ציבורית. ההסכם אף קובע כי פגישות דירקטוריון יתקיימו אחת לחודש בישראל, וכי לדירקטוריון תהיינה סמכויות ממשיות יותר מהעבר, כך שכל ההחלטות המשמעותיות של בית החולים יחויבו באישורו.

ההסכם מגדיר באופן מפורט כי כהונת היו"ר והמנכ"ל תוגבל לשתי קדנציות של ארבע שנים. כאשר לכהונה שנייה יידרש אישור מטעם המדינה. זאת ועוד, מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות יהיו רשאים ליזום דיון בדירקטוריון, במקרה של חריגה מתכנית ההבראה, או בשל צורך להפסיק את כהונת מנכ"ל בית החולים, טרם סיומה.

כמו כן, בית החולים יוכרז כגוף נתמך. יפוקחו הסכמי השכר בבית החולים על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר, ויטופלו עיוותי השכר, תוך התמקדות במקבלי השכר הגבוה בבית החולים, בין היתר באמצעות: ביטול תוספות שכר כפולות; ביטול עודפי כוננויות; השוואת דמי ההבראה למקובל במגזר הציבורי וצמצום כוח אדם עודף.

ההסכם קובע גם כי תמונה וועדה מטעם המדינה, שתכלול את נציגי משרדי האוצר הבריאות, אשר תעקוב אחר יישום ההסכם וביצוע צעדים לתיקון הבעיות המבניות של בית החולים. כמו כן, כל החלטה, שיש לה השפעה על מערך השירותים הרפואיים, תדרוש את אישור משרד הבריאות, אשר יוכל לדרוש קבלת דיווחים שוטפים אודות פעילות בית החולים.
בנוסף, מבטיח ההסכם כי היקף ההכשרה בבתי הספר ובמקצועות הבריאות יישאר על כנו.

בעניין השר"פ, נקבע בהסכם כי חל איסור מוחלט לבצע שר"פ דרך המיון. כמו כן, עוד נקבע כי לא יתבצע שר"פ בשעות הבוקר למעט באישור מנכ"ל משרד הבריאות עקב סיבות רפואיות בלבד. בנוסף, יוכפל חלקו של בית החולים ל- 30% נטו מהכנסות השר"פ.

משך הסדר ההבראה הוא לתקופה של 7 שנים עד לשנת 2020. ותמורתו, המדינה התחייבה להעביר להדסה למעלה ממיליארד ₪.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עד לפעם הבא……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture