שועלים הילכו בו

מחלוקת עזה ניטשת בין הרבנים שהתבקשו לחוות את דעתם אודות הביקור הכפוי, קטונו מלחוות דעה לרבנים הנוהגים על פי המסורת משנים עברו • אך את מנהיגי המדינה נשאל: התפקיד מחייב. נכון, אבל למה החיוך?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לצלילי עוגבים וחלילים, לקול הלחן המכושף שליווה את אבותנו בדרך ל"אוטו דה פה" בעודו מרעיד את ליבותיהם של הילדים הקטנים המסתתרים במרתפים, לקול דנדוני הפעמונים שבישרו על עוד יהודי שנשבר בעינויי התופת והמיר את דתו היל"ת- צעדו להם מעדנות מנהיגיה הפוליטיים של מדינת ישראל לצידו של איש הכמורה הבכיר בעולם הגויי.

למה לחייך?

מחלוקת עזה ניטשת בין הרבנים שהתבקשו לחוות את דעתם אודות הביקור הכפוי, יש שיאמרו שאל לה לממשלת ישראל להפציר בשליחים ולבקש את קיומו של מסע הצלב המודרני אך משנעשה הדבר עלינו לגרום להרגשה טובה ונוחה, אחרים חולקים על כך וסוברים כי יש לעודד את התיירות הנוצרית ח"ו.

טרם שנעורר כמה נקודות למחשבה, נדגיש כי קטונו מלחוות דעה לרבנים הראשיים המחזיקים במסורת אשר גבלו ראשונים בנחלתם והורו להם את המעשה אשר יעשון.

ברם, תמיהה רבתי מונחת לרגליהם של ראש הממשלה והנשיא שנצפו מחייכים בכל פה במהלך הביקור האפיפיורי. התפקיד מחייב. נכון, אבל למה החיוך? ראש הממשלה המפמפם מעל לכל במה כי אויבותינו הן אנטי-ישראליות, וכי אינו מכיר במושג אנטי-יהודי?! ומה לנו יותר אנטי-יהודי מאשר ביקור של אישיות נוצרית במהותה ובתפקידה.

מי מדבר על כל מלחכי הפנכה ושוליות השררה שרדפו אחר ההזדמנות להיפגש עמו או ללחוץ את ידו, מי ביקש זאת מידכם, רמוס חצרי?

אולי שכחו במי המדובר, אולי אינם זוכרים את תפקידה של הכנסייה במסעות הצלב או בגירוש יהודי ספרד, ועוד מאות אלפי כמרים וגלחים שהסיתו את ההמון ושלהבו את פראי האדם למראה דם יהודי הניגר כמים.

יאמרו המסנגרים כי בשנים האחרונות נשתנה הטון ממרתפי הוותיקן והעשן היוצא מארובתם כבר אינו דומה לעשן הקרמטוריום, והם צודקים. אך אין זו סיבה לסליחה או מחילה כלשהי, אין לנו אומדן כמה "שישיות-מליון" נרצחו ונטבחו על ידי המוסד שונא היהודים במשך הדורות, וכל עוד לא תכסה הארץ דמם- אין לנו באמת סיבה לשמוח.

האח הבכור

נתניהו ופרס הרבו לדבר ביומיים האחרונים, מן הסתם מדובר בנאומים שהושחזו ולוטשו מזה שבועות. נאומים אלו היו יוצאי דופן ממקביליהם, משהו היה בהם שונה, מילים נאצלות כמו "ארץ הקודש" "אלוקי השמים והארץ" חזרו ונשנו הדק היטב, אנשים שבכל השנה אין שם שמים מורגל בפיהם ידעו לצטט פסוקים ומובאות מן המקורות. מושגים כמו "עבודה רוחנית" "מקומות קדושים" [ולא במובן תיירותי], הודגשו שוב שוב.

מעניין האם רק עכשיו נסעה צמרת הממשל לסיני לקבל את התורה, והרי רגליהם עמדו על הר סיני לפני אלפי שנים, שנות דור ודור טרם הומצא השקר הנוצרי על שלל סילופיו הרצחניים והאנטישמיים.

מנגינה נוספת נשמעת בעשרות השנים האחרונות מהכנסייה הנוצרית, שוב איננו "העם שסרח" עפ"ל, גדוליהם ובכיריהם הודו כי העם היהודי הוא העם הנבחר וכי הבכורה שייכת ליעקב. אבל לתינוקות שגדלו בשביים זה לא מספיק, הם מתעקשים להתכופף אל השתי וערב כביכול ומגלב פורטוגלי מונף עליהם או נעל ספרדית דוקרת את כפות רגליהם.

בל"ג בעומר האחרון לא זכינו לשמוע מילה יהודית מהמנהיגים הפוליטיים, בקושי בחג הפסח הם הצטלמו עם מצת מכונה פשוטה [אה.. שכחתי, היה גם מצה בעבודת יד…], תורת ישראל אינם זוכה לכבוד הראוי לה ורבני היהדות מושפלים וסובלים מהתערבות בפסקי ההלכה. ופתאום, ליד הפופ'ס הם נזכרים שגם להם יש משהו מבית אבא… מזוזה, כיפה, שמע ישראל.

שתיקת הכבשה

עם ישראל שהיה נתון לרדיפות הגויים הזאביים קם על רגליו ופתח מדינה עצמאית בכדי להציק לשומרי התורה. ראש הממשלה וחבר מרעיו מתעקשים להכתיב לנו כיצד לשמור על דתנו, אך האם שמעתם קול קורא נגד הוותיקן או העומד בראשו על כי אין בתפקידיהם הבכירים נשים? או שרק "רבניות" רפורמיות ו"נשות כותל" עושות ככל העולה על רוחן?

והחשש הגדול: וואי וואי וואי, מה יאמר האפיפיור על גדר ההפרדה. וראש הממשלה ממהר להצטדק ומחווה בידו על אנדרטת נרצחי הטרור, ובפני מי? בפני אדם המנהל את המוסד ששרף הורים וילדים יחדיו כי לא כרעו ברך לאמונתו. מיהם שיבואו ויטיף לנו על גדר הפרדה או על רחמים?

ועל סגירת הכותל לא דיברנו…

[כן, חלקית, מלמעלה, במקורה, מאחורה, די… שבענו תירוצים.]

הכותל בביקור האפיפיור 2

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מילה פנינה

זמן רב שלא ראיתי כאן שטיות כאלו!
אנו חיים כהיום ולא בתקופת מסע הצלב ! , אף אחד לא דיבר אודות מחילה על רציחת שהיו בעבר, האפיפיור כהיום אינו אנטי- יהודי ואינו אנטי שמי, גם רוב הנוצרים אינם אנטי שמי, הוא אדם מכובד ומן הראוי לכבדו כמו שמכבדים כל ראש ממשלה הבא לביקור
מדינת ישראל יש לה קשר אם מדינת גרמניה, שזה בעבר הקרוב עשו מה שעשו והראש ממשלה חייך הרבה בקבלת פנים של ראש ממשלת גרמניה ואין פוצה פה, וכך ראוי להיות!
חיים בהוה ועושים מה שתועלת לנו כהיום ותו לא מידי!!

ראש עובדי העבודה זרה סיטרא אחרא דקושת ירושלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture