האם היישובים הדרוזיים יחוברו לחשמל בקרוב?

​ייתכן שיישובי הדרוזים יחוברו לחשמל בקרוב • 13.8 מיליארד ₪ הושקעו בתכניות מתאר ליישובים הדרוזים • ראש מועצת עוספייה: "איפה הייתם 50 שנה? למה לא תכננתם? תכננתם אותנו כעבריינים עתידיים!"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ הגב' רגב, אמר שר הפנים, ח"כ גדעון סער, כי הוא מקווה שבתוך זמן קצר תסתיים הידברות עם משרדי הממשלה השונים ותסתיים עבודה של וועדה שמינה בראשות השופט בדימוס אורי גורן, לבחינת הסדרה כוללת של המצב התכנוני של יישובי הדרוזים.

ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה ציינה בתחילת הדיון כי המצב ביישובי הדרוזים הינו בלתי אפשרי. יישובים רבים מצויים ללא תכניות מתאר או תכניות מפורטות, משוחררי צבא בונים את בתיהם בסמוך להורים ונאלצים לחבר את ביתם לחשמל באופן בלתי חוקי מכיוון שאינם מקבלים טופס 4.

ח"כ רגב והשר גדעון סער, מתכוונים שניהם לבחון את הפעלת סעיף 157א בחוק התכנון והבניה המאפשר במקרים מורכבים וחריגים לשר לאשר טופס 4 למבנה שנבנה כל עוד ישנה סבירות תכנונית שהמבנה יאושר.

שר הפנים אמר גם בדיון כי השנה השקיע משרדו 13.8 מיליארד ₪ בתכניות מתאר. עוד אמר כי אישור תכניות המתאר ביישובים הדרוזים מתקדם, גם אם בקצב איטי.

חלק ניכר מחברי הכנסת שנכחו בדיון התרעמו על סגנונו של המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד ארז קמיניץ, שניסה להציג את הבעייתיות התכנונית אך זכה לתגובות חריפות.

ח"כ חמד עמאר, יו"ר ועדת המשנה לבעיות התכנון ביישובים הדרוזיים, אמר בחריפות: "מבקר המדינה כתב שהממשלה פישלה". הוא ציין כי קיימות שתי בעיות עיקריות בהתייחסות התכנונית של המדינה ליישובי הדרוזים. הראשונה היא חוסר ידע בתכנון קרקע פרטית. השנייה נובעת מכך שלמעשה משתלם לוועדות התכנון לא לאשר תכניות שכן כך היא גורפת כספים רבים מקנסות המוטלים על אלו שבנו ללא היתר.

מר ג'אבר חמוד, יו"ר מועצת סאג'ור, אמר כי "העבריין האמתי זו המדינה. היא זו שמביאה את המתכננים. שליטתנו בוועדות התכנון שואפת לאפס". הוא ציין שדרוזים רבים נקנסים במיליונים על עבירות תכנון ובניה ובימים אלו מאיים צו הריסה על רס"ן בצה"ל.

מר רפיק חלבי, ראש מועצת דלית אל כרמל, ציין כי כבר היום אנשים נפגעים מחיבור פיראטי לחשמל וכי מדובר בסכנת נפשות. ח"כ חנא סוויד האשים את וועדות התכנון ליישובים הדרוזים ואמר כי אלו וועדות שמונו על ידי שר הפנים ו"נוצרה עצלנות תכנונית של וועדות התכנון והבניה".

מר וג'יה כיוף, ראש מועצת עוספייה, שאל את נציגי הממשלה: "איפה הייתם 50 שנה? למה לא תכננתם? תכננתם אותנו כעבריינים עתידיים!". הוא סיפר כי בשנת 2010 האחיין של אשתו וביתו הקטנה נספו כתוצאה מתאונה בגנרטור חשמלי שחובר באופן בלתי חוקי.

שר הפנים, ח"כ גדעון סער, תירץ את עצמו בסוף הדיון ואמר כי "קשה לפתור ביום אחד בעיות של עשרות שנים אך צריך כעת לנסות לשנות את העתיד".

ח"כ מירי רגב ביקשה בסיכום הדיון כי וועדת השופט בדימוס גורן, תציג את עבודתם עם סיום העבודה. כמו כן אמרה כי תשגר מכתב לראש הממשלה בבקשה כי תתקבל החלטת ממשלה לתמיכה בהכנת תכניות מפורטות עבור יישובי הדרוזים. במכתב זה גם תהיה פניה להעברת תקציב עבור תכניות מפורטות ממשרד הבינוי למשרד הפנים. כמו כן אמרה יו"ר הוועדה כי תבקש לבחון מה ניתן לעשות עם קנסות שכבר נגבו והאם ניתן להעבירם לטובת תכנון מפורט. היא הודתה לשר הפנים בחום על מעורבותו האישית בבעיות התכנון הקשות של הדרוזים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture