משרד התחבורה: כרטיס המנוי החדש מגלם הנחה משמעותית בנסיעה בתחבורה ציבורית והוא אמצעי נוסף שמנהיג משרדנו, במטרה לעודד את האזרחים להעדיף את השימוש בתחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי

בשורה טובה לנוסעים בתחבורה הציבורית. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מנהיג מהיום (א') כרטיס מנוי "חופשי חודשי" משולב חדש, המאפשר לנסוע בכל קווי רכבת ישראל ובקווי השירות של חברות האוטובוסים בתחבורה הציבורית, כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

כרטיס המנוי המשולב "טריפל", מונהג במסגרת תכניתו של השר כץ לשפר את האינטגרציה בין קווי האוטובוסים בתחבורה הציבורית לרכבת ישראל, במטרה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית. מנוי הטריפל מגלם בתוכו הנחה של עד 20% ממחיר כלל כרטיסי הנסיעה והוא מאפשר נסיעה חופשית ללא הגבלה, במשך 30 יום.

בשלב הראשון ניתן יהיה לנסוע בכרטיס המשולב בכל קווי רכבת ישראל ובחברות האוטובוסים הפועלות בגוש דן, חיפה, באר שבע, מודיעין ובית שמש ובהמשך יורחב ההסדר לאזורים נוספים בארץ. כך למשל, מהיום יוכלו תושבי בית שמש לנסוע באוטובוס של חברת "סופרבוס" מביתם לתחנת הרכבת בבית שמש ומשם להמשיך בכרטיס המנוי המשולב לתל אביב ברכבת ולאחר מכן להמשיך באותו כרטיס ליעדם, באוטובוס של חברת דן.

לנוסעים ממודיעין תינתן אפשרות לרכישת כרטיס נסיעה משולב עם חברת "קווים", אוטובוס- רכבת-אוטובוס, המאפשר לנוסעים לעלות במודיעין על אוטובוס של חברת "קווים" בתחנה הסמוכה לביתם, להמשיך ברכבת ולאחר מכן להגיע ליעד באמצעות אוטובוס של חברת דן.

במקביל, תמשיך רכבת ישראל למכור מנויים משולבים "דו צדדיים" גם במטרופולינים בהם נמכרים היום מנויים משולבים, אוטובוס- רכבת, בשילוב מנוי בקווי האוטובוסים במרחב גוש דן. בחיפה יונהג מנוי משולב "דו צדדי" באוטובוסים בקווי השירות של אגד ושל המטרונית וכן בקווי השירות בגוש דן. בבאר שבע יונהג מנוי משולב "דו צדדי" בקווי השירות של חברת "מטרודן" וכן בקווי השירות בגוש דן.

קרא עוד:

[postim]

המנוי המשולב יאפשר לנסוע בקווי הרכבת והאוטובוסים ללא כל הגבלה, במשך 30 ימים רצופים מיום רכישת הכרטיס (מנוי גמיש). לנוסע תינתן אפשרות לרכוש את המנוי בכל אחד מימות השנה ובכך לנצל באופן מקסימלי את ההנחות הגלומות בכרטיס.

השר כץ ציין כי כרטיס הטריפל מציע פתרון תחבורתי זול ומהיר לנוסעים הבוחרים להשאיר את רכבם הפרטי בבית ומאפשר פתרון תחבורתי מלא לנוסע מדלת לדלת, באמצעות מנויים משולבים מתחנות הרכבת לתחנות האוטובוסים ואליהן. "כרטיס המנוי החדש המגלם הנחה משמעותית בנסיעה בתחבורה ציבורית, הוא אמצעי נוסף שמנהיג משרדנו, במטרה לעודד את האזרחים להעדיף את השימוש בתחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי", הוסיף כץ.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, ציין כי הכרטיס החדש מונהג במסגרת פרויקט "שילובים" שמקדמת הרשות, בשיתוף רכבת ישראל, במטרה לשפר את האינטגרציה בין שירותי התחבורה הציבורית לשירותי רכבת ישראל. לדבריו, בכוונת משרד התחבורה להרחיב את השימוש בכרטיס לאזורים נוספים בארץ.

דוגמאות למחירי המנוי המשולב: אוטובוס-רכבת בית שמש תל אביב 542 ₪, אוטובוס-רכבת-אוטובוס בית שמש תל אביב 708.5 ₪, אוטובוס-רכבת ממודיעין לתל אביב 425 ₪, אוטובוס-רכבת-אוטובוס מודיעין תל אביב 611 ₪.

אילוסטרציה: ויקיפדיה