המתפללים נכנסו לעוורתא והזדעזעו: הלל ושבח לרוצח משפחת פוגל

למעלה מ-500 מתפללים הגיעו במהלך הלילה (ד') לתפילה על קברי אלעזר, איתמר ושבעים הזקנים בכפר עוורתא בשומרון.

מאות המתפללים הגיעו למקום לרגל הילולת שבעים הזקנים שחל היום, והזדעזעו לגלות כי פלסטינים חיללו את  קבר אלעזר בן אהרן הכהן בגרפיטי וכתובות נאצה בשפה הערבית, המהללות את הרוצח חכים עוואד, מבצע הטבח בחמשת בני משפחת פוגל שנידון לחמישה מאסרי עולם.

המתפללים וכוחות צה"ל הביאו למקום צבע לבן וניסו לצבוע את המקום.

יצוין כי בעבר, הפלסטינים חיללו מספר פעמים את הקבר, ורק לפני כשבוע וחצי פרסמו גורמים רשמיים שונים הודעה לתקשורת, בה הדגישו שהרשות הפלסטינית תשמור ותמנע את חילול הקברים.

רבה של איתמר: הרוצחים הפכו לסמל, יבקשו לחקותו

הרב נתן חי רבה של איתמר אומר היום כי העובדה שכתובות שבח לרוצח משפחת פוגל נמצאו על קבר אלעזר הכהן היא אות ואזהרה לכולנו שההסתה נמשכת וכי הרוצחים הפכו לסמל שיבקשו לחקותו.

הרב חי קורא לכוחות הביטחון לעצור את המסיתים והמשבחים את הרצח. "מי שלא יפעל היום לא יוכל לנקות את ידיו ולומר כי עשה הכול למנוע מעשים דומים".

הרב חי הוסיף כי באיתמר מזועזעים מהעובדה שדברי השבח לרוצח רוססו על קבר אלעזר בן אהרון הכהן שעל קברו עולים יהודים מזה מאות שנים. "אין לתומכי הרצח הנתעב שום גבול, מדובר ברשע שעל כוחות הביטחון למגר".

תמונות: נחמן וייס וארכיון JDN

עוורתא, קבר שבעים הזקנים עוורתא, קבר שבעים הזקנים (1) עוורתא, קבר שבעים הזקנים (2) עוורתא, קבר שבעים הזקנים (3) עוורתא, קבר שבעים הזקנים (4) עוורתא, קבר שבעים הזקנים (5) עוורתא, קבר שבעים הזקנים (6)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו