שוב פגיעה במסורת: הכנסת אישרה רב ראשי אחד בלבד

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק "רב ראשי אחד" המעמיד בסכנה את מוסד הראשון לציון. הרבנות הראשית בהודעה חריפה: "הכנסת עסוקה בחקיקה חסרת תכלית הפוגעת במסורת ישראל." הח"כים החרדיים מחו ורמזו: החוק - בגלל הכישלון של הבית היהודי בבחירות לרבנות.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מכה למוסד הרבנות הראשית: מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני) בקריאה ראשונה את חוק הרבנות הראשית הקובע כי במדינת ישראל יכהן רב ראשי אחד בלבד, מה שמסכן את משרת הראשון לציון והרב הראשי. על פי החוק החדש שאושר הערב בקריאה ראשונה, דיין מדייני בית הדין הרבני הגדול ייבחר בידי הוועדה לבחירת דיינים, וימונה על ידי נשיא המדינה בהתאם להוראות החוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "אין ספק שתפקיד רב ראשי לישראל הוא בעל משמעות ציבורית רחבה ביותר. יכולתו של נשיא בית הדין הרבני הגדול, שמכהן כרב ראשי לישראל, להקדיש את זמנו למערכת בתי הדין הרבניים שהוא עומד בראשה עשויה להיות מושפעת מכך. זאת ועוד, בשל כהונתו כרב ראשי לישראל הוא מעורב לעתים בנושאים ציבוריים בעלי משמעות פוליטית ושאינם קשורים לתפקידו כנשיא בית הדין הרבני הגדול.

"נראה כי המצב הקיים, שבו נשיא בית הדין הרבני הגדול ממלא תפקיד ציבורי רחב יריעה, אינו עולה בקנה אחד עם התפיסה של ייחוד הכהונה של נושא משרה שיפוטית. על כן, מוצע לקבוע כי את תפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול ימלא דיין מדייני בית הדין הרבני הגדול שייבחר בידי הוועדה לבחירת דיינים, בהתאם להוראות חוק הדיינים, נכתב.

ברבנות הראשית אמרו בתגובה להחלטה לאשר את החוק בקריאה ראשונה: "הרבנים הראשיים לישראל ומועצת הרבנות הראשית מתנגדים נחרצות לחוק רב ראשי אחד שעבר היום בקריאה ראשונה בכנסת. תפקיד הרבנים הראשיים כיום נותן מענה לציבורים רחבים במדינת ישראל והוא איננו כפול כפי שמשתמע לכאורה מהגדרת התפקיד".

"הראשון לציון ממשיך מסורת מפוארת של 380 שנים בהם כיהנו גדולי הדורות פארי גדוליה של יהדות ספרד, ואילו הרב הראשי מחזיק במסורת מפוארת של למעלה ממאה שנה של שושלת רבנים. הנסיון לחוקק חוק שיקטע מסורת מפוארת זו וימנע מציבורים רבים את שירותי הדת אותם הם צורכים הוא המשכו הישיר של גל החקיקה האנטי דתית אליו אנחנו נחשפים בחודשים האחרונים, הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות קוראים לראש הממשלה ולחברי הכנסת להתעשת ולמנוע את העברת החוק". המשיכו בתגובה.

"מצער מאוד שבימים בהם העם מתאחד סביב דאגה לגורל החטופים, הכנסת עסוקה בחקיקה חסרת תכלית הפוגעת במסורת ישראל ובציבור המסורתי בישראל אשר רואה ברבנים הראשיים את מנהיגיו הרוחניים" הוסיפו ברבנות הראשית.

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בדיון בכנסת בו אושר החוק: "אחדות ישראל זה לא מה שעומד מאחורי הצעת החוק הזו. רוב חברי הבית שתומכים בהצעה הזו, היו תומכים באותה מידה בהצעה לבטל את הרבנות הראשית. רוב אזרחי מדינת ישראל רוצים רבנות ראשית, רוצים מסורת, רוצים יהדות אורתודוקסית. אבל הם הרוב הדומם ואנחנו שומעים בעיקר את המיעוט הצעקני. כל כך הרבה אנחנו מבזבזים המדינה ופתאום עכשיו רוצים לחסוך. יש תחושה שאם ההצעות לבחירות לרבנות הראשית לפני שנה היו שונות, הבית היהודי לא היו תומכים בחוק הזה. אתם לא יודעים להפסיד בכבוד?"

ח"כ יעקב אשר אמר: "כואב על אותם אנשים שמצד אחד משתמשים בתורת ישראל לצורך הוכחה על זכות הקיום היהודי שלנו, אך מהצד השני משליכים לאשפה את כל ההיסטוריה היהודית שלנו כעם. ההפסד כולו שלכם, ילדכם לא יכירו מה היא צורת רב, בושה למדינת ישראל וממשלת ישראל ,שמנסה להפוך אותנו להיות עם ככל העמים".

ח"כ אורי מקלב זעק במליאה: "מדוע החוק הזה חוקק? האם יש הפרעה ששני רבנים מכהנים? זה מפריע רק למי שלא מבין ולא יודע מה תפקידו של הרב".

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה בהתייחסה להצעה כי "היא מבקשת לעשות את המובן מאליו שהיה צריך להיות מובן מאליו כבר לפני הרבה מאוד שנים. יש לישראל נשיא אחד, יו"ר כנסת אחד רמטכ"ל אחד והגיע הזמן שיהיה לה רב ראשי אחד, לא חשוב מאיזו עדה. ההפרדה הזאת של שני רבנים התחילה לפני כמעט מאה שנה ואין לה היום כל הצדקה. ההצעה תמומש לאחר סיום כהונתם של הרבנים הראשיים הנוכחיים".

22 ח"כים תמכו בהצעה ו – 14 התנגדו. כעת, ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן תוכן לקריאה שנייה ושלישית.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קצת פחות משכורות לבעלי פרוטקציה למי זה מפריע ??

הם רוצים מחלוקת בתוך החרדים הנה קטע

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה בהתייחסה להצעה כי “היא מבקשת לעשות את המובן מאליו שהיה צריך להיות מובן מאליו כבר לפני הרבה מאוד שנים. יש לישראל נשיא אחד, יו”ר כנסת אחד רמטכ”ל אחד והגיע הזמן שיהיה לה רב ראשי אחד, לא חשוב מאיזו עדה. ההפרדה הזאת של שני רבנים התחילה לפני כמעט מאה שנה ואין לה היום כל הצדקה. ההצעה תמומש לאחר סיום כהונתם של הרבנים הראשיים הנוכחיים

ומי שיודע שאף פעם לא היה מזרחי נשיא!!!!!!!!!

בס"ד
היה נשיא מזרחי רק שהוא בכלא עכשיו.
זו לא הבעיה השאלה איך אפשר להשוות נשיא לרב?
ומי בכלל צריך נשיא שעולה למדינה כמו כמה רבנים ראשיים ביחד?????

תכל'ס מי צריך שתי רבנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture