משרד החינוך מפלה לרעה סטודנטים חרדים

סטודנטים חרדיים הלומדים במכללות אקדמיות לחינוך הופלו לרעה ולא קבלו שיפוי עבור לימודיהם ממשרד החינוך, אך חבריהם לכתה חובשי כפות סרוגות כן קבלו מימון ללימודים ממשרד החינוך | יוסף ויטמן סטודנט לתואר ראשון בחינוך טוען כי האפליה מפרה כל שוויון ומקשה על חרדים בשילובם באקדמיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הבון-טון העכשווי בחברה הישראלית הוא יחסי חרדים-חילונים, המכונה שוויון בנטל, על פי סעיפי החוק הגיוס שנחקק לאחרונה, כל הצעירים החרדים מגיל 22 ומעלה יקבלו פטור מלא מגיוס כדי שיוכלו להשתלב בשוק העבודה.

הבעיה התעסוקתית של החרדים ברורה: בוגרי הישיבות, העוסקים מבוקר עד ערב בלימוד תורה בלבד, נותרים בבגרותם מחוסרי השכלה בסיסית פורמאלית, בהיעדר תואר אקדמי, האפשרות למצוא תעסוקה מתגמלת אפסית. בשוק העבודה הישראלי תואר ראשון הוא תנאי סף כמעט לכל משרה בעלת פוטנציאל השתכרות נאה ואפשרות קידום. אם מדובר במשרות במשכורת מינימום וללא יכולת קידום – היחידות שמתאפשרות בהיעדר תואר אקדמי – יעדיפו האברכים להישאר בכולל.

ואכן אחד השינויים המשמעותיים העוברים בשנים האחרונות על החברה החרדית הוא התנופה האקדמית, כאשר בוגרי ישיבות חרדיות לומדים במכללות ואוניברסיטאות ועמלים על לימודי מקצוע ואקדמיה. כיום ישנם כ-5,000 סטודנטים חרדים במוסדות הלימוד.

אך הממשלה במקום לעודד תעסוקת חרדים כפי שעשתה בשנים האחרונות שינתה את הגישה ועצרה כמעט לחלוטין את הסיוע לסטודנטים חרדיים להשתלב באקדמיה. החלטה שערורתית של משרד החינוך היא הפליה בין סטודנט חרדי לאחרים, לסטודנטים הלומדים במכללות אקדמיות לחינוך, סטודנט שאינו חרדי אלא מהזרם הממלכתי ואף מהממלכתי דתי זוכה לתקצוב של כ 3,500 ₪ בשנה החזר שיפוי ממשרד החינוך, אך משום הוחלט במשרד החינוך בשנה זו להפלות את הסטודנטים החרדיים ולא להעניק להם שיפוי.

יוסף ויטמן סטודנט חרדי שלמד בשנה החולפת במכללת מבחר בבני ברק במסגרת לימודים של מכללת תלפיות טוען כי הפגיעה בתלמידים החרדיים היא רטרואקטיבית, ואכן קבוצה של סטודנטים למעלה ממאה חרדיים שסיימו לפני כשלשה חודשים את לימודיהם לתואר ראשון בחינוך במכללת תלפיות קבלו הודעה כי עליהם לשלם למכללה סכום כסף נוסף עקב ביטול השיפוי בהשתתפות משרד החינוך וזאת עקב היותם חרדיים, לעומת זאת תלמידים דתיים לאומיים הלומדים יחד באותה מכללה כן קבלו את השתתפות משרד החינוך בשכר לימוד עבורם.

יש להדגיש כי מדובר במאות ואולי אלפי סטודנטים חרדים אשר ביטול השיפוי לסטודנטים אלו מונע מאיתם השתתפות של משרד החינוך בסך כולל של כ 15,000 ₪ למשך כל תקופת לימודי התואר וזאת רק משום היותם חרדיים, כשלאומתם הסטודנטים מהמגזר הממלכתי והממלכתי דתי כן מקבלים תקציב זה.

ממשרד החינוך נמסר, כי כל הסטודנטים, לרבות הסטודנטים החרדיים, הלומדים במכללות האקדמיות לחינוך לתואר אקדמי B.Ed. הכולל תעודת הוראה, זכאים לשיפוי שכר לימוד.

כמו כן, גם מורים בפועל שעובדים במערכת החינוך הרשמית (הממלכתית והממלכתית-דתית), בעלי תעודת הוראה בדרגת "מורה מוסמך בכיר", המשלימים לימודיהם לתואר אקדמי, זכאים לשיפוי שכ"ל, שכן על פי הסכמי "אופק חדש" ו"עוז לתמורה", הם מחויבים בתואר אקדמי.

יודגש, כי המשרד נערך לשינוי משמעותי בחינוך החרדי. במסגרת הערכות זו יועמקו לימודי הליבה ויוכשרו מורים מהמגזר להוראת מקצועות אלה. במסגרת תכנית זו יעודד המשרד מורים בפועל, בעלי תעודת "מורה מוסמך בכיר", להשלים לימודים אקדמיים לתואר B.Ed. . התכנית תכלול גם תקציב לשיפוי שכר הלימוד של המשתתפים בתכנית. עד כאן תגובת משרד החינוך.

במילים אחרות: משרד החינוך מודה כי הוא שוב מפלה חרדים לרעה, הממשלה מדברת גבוה גבוה על שווין בנטל בשילוב חרדים בשוק התעסוקה אך בפועל מתנכלת לחרדים בגלל השתייכותם המגזרית ומפלה אוכלוסיה שלימה שכה זקוקה לסיוע בהשתלבות בשוק התעסוקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יוסף ויטמן חזק ואמץ!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture