בומרנג ההתבוללות: גל של פניות חדשות למוקד החירום של יד לאחים

אישי ציבור מכל קצוות הקשת מביעים כאב נוכח נגע ההתבוללות • שר האוצר לפיד בתגובה לחתונה האומללה שנערכה השבוע: "אם הבן שלי היה מתחתן עם גויה, זה היה מאוד מפריע לי". ח"כ יחימוביץ: מסכימה עם כל מילה של לפיד • מורת רוח קשה מהשתתפותה התמוהה של שרת הבריאות גרמן בחתונה • פניות רבות להצלה מבנות ישראל הנמצאות בקשרים עם בני מעוטים, הגיעו בימים האחרונים ליד לאחים • במאמר מיוחד שהתפרסם בעיתון 'ישראל היום' שכותרתו 'מנהרה תחת יסוד הקיום שלנו' מתריע הרב שמואל ליפשיץ מראשי יד לאחים על הסכנה המאיימת על עצם קיומנו כעם יהודי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

החתונה האומללה שהתקיימה ביום ראשון השבוע בראשון לציון של בת ישראל וערבי מיפו ממשיכה להסעיר את השיח הציבורי בישראל.

יד לאחים עשה מאמצים רבים לביטול החתונה ופנה לכלה בדרכים שונות, גם באמצעות אחת מניצולות הארגון שחוותה מקרה דומה ולאחר תקופת נישואין קצרה סבלה מאלימות קשה וחולצה בידי יד לאחים. נוסף לכך, במסגרת הניסיונות למניעת החתונה, נפגשו אנשי יד לאחים עם אבי הכלה וצילמו סרטון בו הוא פונה לביתו ברגע האחרון ומתחנן אליה כי תשוב הביתה ותבטל את החתונה. למגינת לב כל הפניות נפלו על אוזניים ערלות וחתונת ההתבוללות התקיימה.

בראיונות אמר מחמוד מנסור, אבי החתן הערבי כי "ברור שהילדים של הזוג יגדלו כמוסלמים לכל דבר", ואילו אמו אמרה "אם זה יהיה בן נקרא לו מוחמד, ואם זו תהיה בת נקרא לה פאתווא". למרות חשיבותם של מסרים מזעזעים אלו, הם לא תפסו כותרות, כמתבקש.

בראיון שנערך עם שר האוצר יאיר לפיד ב'גלי ישראל', ענה לפיד לשאלת המראיין, קלמן ליבסקינד כי "אני אומר שאם הבן שלי מחר היה בא ואומר 'אבא אני רוצה להתחתן עם פרבוסלבית או קתולית, והילדים לא יהיו יהודים', זה היה מאוד מפריע לי. אני חושב שהעם היהודי הוא קטן, אני חושב שיש לנו מורשת וצריך לשמור עליה". ח"כ יחימוביץ שעלתה לשידור אחריו אמרה כי "לשם שינוי אני מסכימה עם כל מילה של שר האוצר".

למרות זאת, חברת מפלגתו של לפיד – שרת הבריאות גרמן טרחה להגיע ולהשתתף בחתונת ההתבוללות. שעות ספורות קודם לכן היא אף הגדילה לעשות ושגרה מכתב מיוחד הנושא את סמלו של משרד הבריאות בו היא מברכת את הזוג לרגל נישואיו. התנהלותה של השרה עוררה ביקורת נוקבת וגרמה לסערה ציבורית קשה.

מכתב השרה גרמן

ובתוך כך, בשל ההד התקשורתי הרחב סביב בעיית ההתבוללות, גל של פניות הגיע השבוע למוקד החירום של יד לאחים להצלה מטמיעה והתבוללות. פניות אלו הגיעו מבנות ישראל הנמצאות בקשרים כאלו ואחרים עם בני מיעוטים הפונות לעזרה כדי להיחלץ מהם. יד לאחים החל בטיפול הולם ומיידי בפניות אלו.

במאמר מיוחד שהתפרסם השבוע בעיתון 'ישראל היום' שכותרתו 'מנהרה תחת יסוד הקיום שלנו' מתריע הרב שמואל ליפשיץ מראשי יד לאחים כי מדובר בתופעה. "מידי שנה מאות רבות של בנות ישראל נישאות לבני מיעוטים. בכל שנה נולדים אלפי ילדים שזיקתם לעם ישראל נעלמת במקרה הטוב ועוינת במקרה הגרוע והשכיח יותר".

הרב ליפשיץ הוסיף עוד כי "אלו מנהרות שנחפרות תחת יסודות הקיום שלנו. גם במנהרות אלו תזדעק השאלה איך לא טיפלו בנושא בזמן בשעה שמדובר בנושא אקוטי המאיים על עצם קיומנו כעם יהודי, הן מבחינה דמוגרפית והן מבחינת הצביון והעתיד של המדינה. רבות מושקע במניעת התבוללות בקהילות היהודיות בחו"ל, אך בארץ אף לא שקל אחד. זהו מצב אבסורדי".

בסיום מאמרו פונה הרב ליפשיץ לקובעי המדיניות בארץ: "חייבים להתעשת כדי שלא נמצא את עצמנו חשופים בלי כיפת ברזל הולמת. הרקטות כבר נורו, המנהרות נחפרו. זה בידיים שלנו".

בתמונה הראשית: אחד המפגינים שנעצר בהפגנה נגד חתונת ההתבוללות. צילום: דרור עינב

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture