סערת הצהרונים: כינוס חירום של ראשי הערים החרדיות

בדיון חירום של ראשי הערים החרדיות שהתכנסו בלשכת ראש העיר בני ברק נדונה התכנית הזדונית, של משרדי החינוך והאוצר, לקצץ בתקציב הצהרונים של ילדי החינוך החרדי בכל רחבי הארץ • ח"כ אייכלר: "במלחמה נגד החינוך החרדי אין הפסקת אש"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במסגרת מימון המלחמה בעזה, נדרשו משרדי הממשלה לבצע קיצוץ רוחבי של מליארד וחצי שקלים. כל משרד רשאי לקבוע מהיכן יקוצץ הסכום הנדרש ממנו. לראשי הערים נודע כי תקציב הצהרונים שבהם מזינים ארוחת צהריים חמה, לילדי עניי ישראל יקוצץ ראשון. זאת במשרד החינוך החולש על קרוב לחמישים מליארד שקלים.

בהתראה קצרה התייצבו ראשי הערים החרדיות, בני ברק בית שמש, ביתר, אלעד ומודיעין עלית יחד עם ח"כ הרב ישראל אייכלר לדון בדרכים למנוע את רוע הגזירה שהיתה אמורה לעלות על שולחן הקיצוצים בממשלה.

ראשי הערים של הציבור החרדי יקבלו, תוך ימים אחדים, שורה של החלטות, ובהן ארגוניות ומשפטיות, לפעילות דחופה נגד החלטת משרד החינוך שנתקבלה בימים אלו להטלת תשלומים גבוהים על ההורים שילדיהם ימצאו בצהרונים בשנת הלימודים הקרובה.

על שורה של צעדים שינקטו בנושא רב- חיוניות זה הוחלט בישיבת חירום שהתכנסה בלשכתו של ר' חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק, ובהשתתפותם של אישי ציבור רבים ובהם ח"כ ר' ישראל אייכלר, חבר ועדת החינוך של כנסת; ר' משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש; ר' יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין-עילית; ר' מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר-עילית; ר' ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד; ר' ישראל גולומב, נציג המגזר החרדי בחברה למשק ולכלכה בשלטון המקומי; ר' שלמה ברילנט, איש הקשר בין מרכז השלטון המקומי לבין המגזר החרדי בתחום הצהרונים.

כפי שנמסר, במפגש שהתקיים בימים אלו בין נציגי משרד החינוך לבין הזכיינים של הצהרונים הודיעו נציגי המשרד כי בניגוד לשנה הקודמת בה היו הורים לילדים, בעלי ההכנסות הנמוכות, פטורים מתשלום בעבור הצהרונים, הרי שלקראת שנה זו בכוונת המשרד לדרוש מכל הורה לילד בצהרון סכום של 200- 300₪ לחודש.

במפגש הובהר כי הטלת סכום זה על הורים יגרום שלהורים לא תהיה כל אפשרות לשלוח את ילדיהם לצהרונים, ומשום כך, סוכם כי העיריות החרדיות תפעלנה למציאת דרכים לפעילות דחופה בנושא, אם במסגרת של חיפוש דרכים להעברת הצהרונים, כבעבר, לפעילות במשרד הכלכלה (בעבר משרד התמ"ת), או בדרכים משפטיות ושיתוף-פעולה עם ראשי הציבור החרדי במסגרות השונות לביטול גזירה חסרת אנושיות וחסרת אחריות זו.

"במלחמה נגד החינוך החרדי אין הפסקת אש"

ח"כ הרב אייכלר אמר בדיון: ""יש להציל את ילדי ישראל מצפרני הטורפים, בממשלת הזדון, שלא התייאשו ממלחמתם בחרדים. שליטי עזה כבר נאלצו להסכים להפסקת אש, נגד ילדי ישראל בדרום הארץ. אבל ממשלת לפיד ופירון ממשיכה במלחמה נגד הילד היהודי הלומד תורה והוריו החרדים, בלי רחמים. אנו חייבים להגן על ילדי ישראל העניים, בכל הכלים הדלים העומדים לרשותנו. אנחנו נפנה אל שרי הממשלה ולשכת ראש הממשלה, שלא יאמרו של ידעו מכך, שבטרם נסתיימה המלחמה בעזה, כבר נפתחה מלחמת הרעבה נגד ילדי ישראל העניים ביותר.

"אם משרד החינוך יפיק את זממו, לגזול את כבשת הרש בהוצאת המנה החמה היומית מילדי העניים, הזקוקים לכך ביותר, יש לדאוג להוצאת תקציבי כל הצהרונים ממשרד החינוך ולהחזירם למשרד התעסוקה, כבעבר. האינטרס של שר הכלכלה, לאפשר יציאת אמהות לעבודה, שקיים לגבי המעונות יהיה גם לגבי הצהרונים. הפסקת מנות הצהרונים, ימנע מרוב האמהות את היכולת לצאת לעבוד ולסייע לפרנסת הבית. כי התשלום עבור הילדים, יאכל את כל המשכורת הדלה שהאמא מביאה. מדובר במשפחות דלות, שגם כשהאמא תישאר בבית, לא יהיה לה ממה להכין ארוחה לילד" – אמר ח"כ הרב אייכלר.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו מה עושים אשתי יושבת בבית כבר כמה ימים ולא יכולה ללכת לעבודה כי אין לי סידור לילדים מ1:00 בצהרים כשחוזרים מהחידר
מה עושים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture