שורת הקלות לתעשיית הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית בתחום המו"פ

לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה מפרסמת שורת הטבות משמעותיות לחברות העוסקות במחקר ופיתוח • המטרה - לעודד את תעשיית החדשנות והטכנולוגיה בישראל • בין ההטבות וההקלות: פרישת החזר תמלוגים לחברות בקשיים | קיצור הליכים לתוכניות בהיקף של עד מיליון₪ | העלאת תקרת הוצאות לפטנט | שירותי הדרכה וליווי ללא עלות ועוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "דווקא כשיש סימני האטה צריך להזרים דלק למנועי הצמיחה הטובים של המשק. המדען הראשי הוא אחד הכלים היעילים שיש למדינה לעודד צמיחה עתידית. למרות הקיצוץ התקציבי אנחנו יוצאים במהלך של הגדלת התמיכה במחקר ופיתוח. יוצאים בהקלות על הביורוקרטיה, הגדלת תמיכות ותמיכה מקצועית. הבטחתי להוריד ביורוקרטיה ולהגדיל יעילות ואני עושה זאת"

אבי חסון, המדען הראשי: "חובתנו, כגוף האמון על החדשנות במשק הישראלי, לבצע מהלכים של איזון ותמיכה בתעשייה המקומית נוכח סימני ההאטה המאפיינים את התקופה האחרונה. חדשנות ויזמות היא התכנית העסקית היחידה של מדינת ישראל. אנו מחוברים וקשובים לשטח ובוחרים לעודד חדשנות במעשים. לאחר בחינה מעמיקה של צרכי השוק, האתגרים הניצבים בפניו בתקופה הקרובה ואינספור פגישות עם חברות תעשייתיות, אנו מפרסמים רשימת בשורות והטבות שנותנת מענה אמיתי לנושאים אשר נמצאו כנדרשים ולקידום מו"פ איכותי בחברות". עוד מוסיף המדען הראשי: "לאחרונה התבשרנו על קיצוץ כואב של עשרות מיליוני שקלים בתקציב המדען הראשי – כיום קיימת הבנה חוצת גבולות ומשותפת לכל הממשלות בעולם המתפתח והמפותח שחדשנות ומחקר ופיתוח הינם בעלי השפעה מכרעת על הכלכלה והחברה. חדשנות ומו"פ הם מנוע צמיחה המייצר מקומות תעסוקה, מסייע לפתור אתגרים חברתיים, תורם לחוסן לאומי, מעודד תחרותיות ומסייע במגוון תחומים. שורת הצעדים אותם בחרנו ליישם תאפשר לחברות בישראל לבצע את התאמות שיסייעו להן בטווח המיידי – אבל אנחנו מתמודדים מול מציאות תקציבית לא פשוטה: התקציב רחוק מלהתאים לביקושים ואנחנו נאלצים לסרב להרבה פרויקטים טובים בעלי פוטנציאל אמיתי. באמצעות גמישות רגולטיבית ויצירת כלים ייחודיים לתמיכה בצמיחה אנו מנסים להתגבר על השחיקה והקיצוץ בתקציב המדען הראשי אל מול הגידול בהיקף פעילות המו"פ בתעשייה – אולם ברור כי תהיה פגיעה"

להלן הרשימה המלאה של ההקלות:

עדכון תקרות שכר לעובדי מו"פ – (עלות כוללת למעביד) לעובדי מו"פ המתוקצבות בתוכניות המו"פ המאושרות במסלולי התמיכה השונים בלשכת המדען הראשי. בהמשך לעבודת מטה לבחינת תקרת השכר המוכרת לעובדי מו"פ בתוכניות המו"פ המאושרות, ובמענה לפניות מצד החברות הנתמכות בבקשה לעדכון תקרות השכר, המדען הראשי חתם על חוזר זה, לפיו החל מחודש ינואר 2015 תקרת השכר לעובדי מו"פ תעמוד של 30,000 ₪ עלות כוללת למעביד ל-100% משרה. התקרות החדשות יחולו על תכניות מו"פ שביצוען יחל מינואר 2015 ואשר הבקשות בגינן הוגשו החל מחודש אוקטובר 2014.

בעת הגשת תכניות המו"פ יש לקחת בחשבון את התקרות העדכניות. נהלי ההכרה בהוצאות מו"פ יעודכנו בהתאם. המשמעות היא העלאת תקרת השכר מ-25,000 ₪ ל-30,000 ₪ לחודש עלות כוללת למעביר ל- 100% משרה. מדובר בתוספת של 72,000 ₪ בשנה בגין כל עובד מו"פ. סה"כ שכר שנתי כולל תקורה החל מה-1.1.2015 יעמוד על 432,000 ₪ וזאת במקום 360,000 ₪.

מקדמה שוטפת בשיעור של 35% (במקום 25%) עם חתימה על כתב האישור – המשמעות של ההחלטה הזאת תביא להקלה תזרימית מידית לחברות אשר תכנית המו"פ אשר הגישו אושרה.

אישור לדיווח חודשי בגין הוצאות המו"פ בהתאם לתוכנית העבודה ואישור תשלום בגין הוצאות אלו וזאת במקום דיווח ותשלום רבעוני (במקרים מיוחדים) – גם במקרה זה נושא זה יאפשר גמישות תזרימית גדולה יותר לחברה המפתחת ויכולת לממש תכניות בלוח זמנים קצר יותר.

מתן אורכה בלו"ז בנושאים שונים – כמענה לפניות של התעשייה בדרום ותעשייה שעובדיה שגויסו למבצע האחרון.

מתן אישור לפריסת החזר תמלוגים לחברות בקשיים.

טופס בקשה מקוצר – לתוכניות עם תקציב מבוקש של עד 1 מיליון ₪ לחברות בתעשייה המסורתית.

העלאת תקרת הוצאות לפטנט– 140,000 ₪ במקום 120,000 ₪ ₪ לפטנט (ניתן להכיר בהוצאות של עד 5 פטנטים בתוכנית מו"פ).

מתן שירותי הדרכה ללא עלות (חינם) לתעשייה – בכל הקשור לנהלי לשכת המדען הראשי וניהול ספרים נדרש מהתעשייה הנתמכת.

מוקד פניות ציבור – המאפשר לחברות לפנות במייל או בטלפון לנקודת מענה מרכזית בלשכת המדען הראשי שתרכז עבור הפונים את מכלול התשובות הנדרשות בכל נושא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture