סילבן שלום: תאגידי המים צמחו למימדים שמעבר לכל פרופורציה

"מי שירצה להישאר בתאגיד – יישאר, מי שירצה שהטיפול במים יוחזר לעירייה – יוכל להחזיר. אחד הדברים שנבחנים הוא הקמת תאגיד מים אחד גדול, חברת מים ארצית שתרכז את כל התאגידים. אנחנו בוחנים את כל הדרכים על מנת להוזיל את המחיר לצרכן" אמר השר, בנוסף אמר "מחירי החשמל עתידים לרדת במספר דו ספרתי של אחוזים כבר בתחילת השנה הקרובה. תעריפי המים יוזלו גם כן וזאת, לאחר שהוזלנו את המים ב-5% בתחילת השנה, לראשונה מזה שנים רבות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר התשתיות הלאומית, האנרגיה והמים, סילבן שלום, נאם הבוקר בפני פורום סגנים ומ"מ ראשי הרשויות המקומיות באילת. השר דיבר על מספר נושאים העומדים בליבת העשייה של המשרד, ונוגעים לכל עירייה ולכל תושב.

השר התייחס לנושא תאגידי המים הדורש טיפול נרחב: "אין ספק כי תאגידי המים צמחו למימדים שמעבר לכל פרופורציה. ויש לבחון את ביטולם או ביטול משמעותם. לא ייתכן שיש צורך ב – 55 תאגידים עירוניים אשר בעבר תפקדו תחת כנפיה של הרשות המקומית ועשו זאת בכשליש מכוח האדם שיש כיום. אומנם הייתה החמרה בדרישות הרגולציה אך נושא המבנה, כוח האדם והבירוקרטיה נוחתים על ראשו של האזרח הקטן שעומד חסר אונים מולם. בזמנו, כשהייתי יו"ר חברת החשמל, הקמתי את מוקד 103 ועכשיו נעשה את אותו הדבר בתחום המים".

השר הדגיש כי "אם נושא המים יועבר לטיפול העיריה, המע"מ יבוטל, דבר שהינו נכון, אך מכיוון שהעירייה אינה יכולה להזדכות על המע"מ, התעריף שיגבה למ"ק יעלה ב-18%. זה אומנם יוריד את מחיר המים באחוזים בודדים, אך ודאי לא ב- 18%. יש להדגיש יחד עם זאת כי לזכותם של התאגידים ייאמר כי הם אחראים ביחד עם גורמים נוספים לעובדה שמשק המים של ישראל הוא מן המפותחים בעולם ובזכותם גם השתפר משמעותית נושא הטיפול בביוב ושופרו תשתיות המים העירוניות. מי שירצה להישאר בתאגיד – יישאר, מי שירצה שהטיפול במים יוחזר לעירייה – יוכל להחזיר. אחד הדברים שנבחנים הוא הקמת תאגיד מים אחד גדול, חברת מים ארצית שתרכז את כל התאגידים. אנחנו בוחנים את כל הדרכים על מנת להוזיל את המחיר לצרכן."

השר התייחס להקמת הועדה לייעול משק המים ביחד עם שר האוצר לפני מספר חודשים ולתפקידיה השונים: "תפקידה המרכזי של הוועדה הוא בדיקת תעריפי המים הנהוגים כיום ומציאת דרך להוזילם, בנוסף, בוחנת הוועדה את כל נושא תאגידי המים והביוב. הסיבות העיקריות למחיר הגבוה של המים הוא מחיר ההתפלה והעובדה כי ממשלת ישראל החליטה בעבר כי תקציב המדינה לא יסבסד את משק המים.

נדבך נוסף בו הוועדה צפויה לטפל ושמהווה חלק מתעריף המים הוא תאגידי המים ולשם כך בין היתר מיניתי את הוועדה. בקרוב תגיש הוועדה המלצותיה ונקבל את ההחלטות לגבי הדברים".

"מחירי החשמל עתידים לרדת במספר דו ספרתי של אחוזים כבר בתחילת השנה הקרובה. תעריפי המים יוזלו גם כן וזאת, לאחר שהוזלנו את המים ב-5% בתחילת השנה, לראשונה מזה שנים רבות. הפחתות התעריפים צפויות להוביל להוזלות נוספות בחלקים נוספים של המשק, בין אם מדובר במילקי, קוטג' או כל מוצר אחר שייצורו דורש תשומות חשמל ומים. כשאלו יוזלו, גם כל השאר יוזלו".

לסיכום אמר שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים: "נקבע את כללי הרגולציה כדי לתת אפשרות לגמישות ניהולית, תפעולית, כלכלית ואסטרטגית של הגורמים השונים במשק המים. זה יאפשר לנו לפעול לטובת הצרכן בצורה יעילה ואפקטיבית הרבה יותר. כל הפעולות הללו יביאו את משק המים לא רק למצב טוב מבחינת המים אלא גם למצב טוב מבחינת הצרכן. אבן הבוחן שלי במהלך הקדנציה הקרובה תהיה הוזלת המחירים ושיפור השירות לצרכן, בכל חלקי מדינת ישראל. העזרה שלכם, ברשויות המקומיות ובתאגידי המים המקומיים, תעזור לנו להגיע למטרות אלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture