אוקראינה: הוקם מוקד חירום ייעודי ליהודים

מוקד 910 מטרתו להגיש עזרה מיידית ליהודי אוקראינה במקרי חירום והוא פועל בכל רחבי אוקראינה ללא הפסקה 24 שעות ביממה • מיכאיל טקץ', מנהל הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה: "אנחנו במו"מ עם גופי ביטחון ורפואה ע"מ לשפר את השירות לחברי הקהילות היהודיות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה הקימה את השירות האחיד "שירות 910" שמטרתו להגיש עזרה מיידית ליהודי אוקראינה במקרי חירום. השירות פועל בכל רחבי אוקראינה ללא הפסקה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע במהלך כל השנה.

לשירותי ההצלה יש לפנות באופן מיידי במקרים הבאים: כאשר נשקפת סכנה לחיי אדם, כאשר נשקפת סכנה לבריאות, כאשר נשקפת סכנה לכבוד האדם (ביטויי האנטישמיות). השיחות לטלפון מס' 910 הן בחינם מכל הרשתות הסלולריות.

מהטלפון הקווי מומלץ להתקשר למוקדן השירות למספר 0 800 600 910 . השיחות למספר זה הן בחינם מהטלפונים הקוויים הרגילים, ואם להתקשר למספר זה מטלפון נייד, התשלום יהיה בהתאם לתעריפים של חברת התקשורת הסלולרית.

השירות 910 אורגן במסגרת מרכז "שלום", המרכז הרב-תפקידי הנועד להגיש עזרה. זהו הפרויקט החדש של הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה שמטרתו להגיש סיוע ממשי במקרים דחופים לחברי הקהילות היהודיות בכל רחבי אוקראינה − הן בערים הגדולות והן ביישובים וכפרים קטנים.

"שירות זה של שירותי הצלה אחידים למען היהודים הינו הפרויקט הייחודי שלנו", ציין מיכאיל טקץ', מנהל הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה. "הקמנו מוקד מיוחד שאליו יכול לפנות כל יהודי במקרה חירום, אשר יכולים להתרחש, חס וחלילה, איתו או עם קרוביו. נכון להיום הפרויקט של שירותי ההצלה נמצא בשלב ההקמה. אנו משכללים את ההבטים הטכניים, מנהלים משאים ומתנים פעילים עם ארגונים וגורמים שונים באזורים שונים של אוקראינה: עם מוסדות אכיפת החוק, עם השירותים הרפואיים ועם שירותי הרווחה. השירות 910 כבר פועל, ובקרוב מאוד הוא כבר יפעל במאת האחוזים כדי שנוכל להגיש סיוע מרבי בזמן הקצר ביותר לאנשים הזקוקים לסיוע דחוף, בכל מקום שבו נמצאים החברים שלנו".

אנטישמיות אוקראינה 2כתובות אנטישמיות באוקראינה.

שיטת העבודה של המוקד היא כזאת:

– במקרה של איום יש להתקשר למספר הקצר 910 או למספר הקווי 0 800 600 910.
– המידע מעובד על-ידי המוקדן בהתאם לקטגוריות (על הפונה לתאר את המצב בקצרה ולספק את המידע הדרוש).
– לאחר מכן המוקדן העובד במוקד יספק סיוע דחוף באופן מיידי (יזמין שירותי הצלה) או יפתח שאילתא בנוגע לשאלה המעניינת את הלקוח ויעביר אותה לגורמים המוסמכים הרלוונטיים ולקהילות המקומיות.
– כל הפניות יהיו תחת מעקב מיוחד של הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה, והתגובה לפניות אלה של גורמים רשמיים וארגונים ציבוריים מתועדת בכל המקרים.

כמו כן הפניה מועברת לאדם האחראי באיזור שבו נמצא הפונה.

24 שעות, 24 מחוזות

בכל אחד מ-24 המרכזים המחוזיים היהודיים של אוקראינה ישנם 24 עובדים של הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה. עובדים אלה אחראיים על קבלת הפניות ועל הטיפול בהן, והפיקוח על כך מבוצע על-ידי מוקדן העובד במוקד זה אשר מספק משוב לכל אחד מהפונים.

המטלות של הריכוז הכללי של עבודת השירות 910 והטיפול בכל הסוגיות הקשורות לשיתוף הפעולה עם אנשי אכיפת החוק וכוחות הביטחון, עם שלטונות המדינה והשלטון המקומי ועם שירותי החירום ושירותי הרווחה הוטלו על-ידי הנהלת הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה על איגור רומנוב, מנהל התאחדות הקהילות האיזוריות באיזור דנפרופטרובסק.

קרא עוד:

[postim]

שירות 910 פועל 24 שעות ביממה במהלך כל השנה, כולל שבתות וחגים יהודיים, שכן פעילות השירות נחשבת לפיקוח נפש.

בארגון מדגישים ליהודי המדינה כי למרות שבשבת אסור להשתמש בטלפונים ובכל מכשירי החשמל האחרים, אבל אפשר וצריך להפר את האיסורים החלים בשבת במקרה של סכנת נפשות − כאשר נשקפת סכנה לחיי אדם.

העבודה של שירות 910 מקיימת את מצוות פיקוח נפש (הצלת החיים, הדאגה לשמירה על החיים) אשר מבוססת על הפסוק מהתורה "לא תעמוד על דם רעך" (ספר ויקרא, פרק י"ט פסוק ט"ז) והיא מנוסחת גם בגמ' (מסכת סנהדרין, ע"ג, א ומסכת יומא פ"ה, א), שם נאמר כי פיקוח נפש חשוב יותר מקיום הוראות וחוקים רבים, כולל שבת וחגים: "פיקוח נפש דוחה את השבת". בהתאם לכך בישראל פועלים בשבת שירותי מד"א ושירותי חירום אחרים, ובהתאם לכך לחמו החיילים ואנשי העורף במלחמת יום הכיפורים, שבה פתחו מדינות ערב בכוונה ביום הקדוש ביותר בשנה − יום כיפור.

הייעוד הכללי של מרכז הסיוע "שלום" שבמסגרתו מסופק שירות 910, מוגדר באופן הבא: "לסייע לגיבוש חברי הקהילה היהודית הכלל-אוקראינית באמצעות אספקת האפשרות להגיש סיוע ותמיכה לכל חבר בקהילה, אשר נקלע למצב קשה בחיים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלום אשמח לקבל פרטיםמספר טלפון למתקשרים מישראל סקייפ,דואר אלאקטרוני של מרכז עזרה חירום לחבריי קהילה יהודית באוקראינה נא לשלוח בבקשה פרטים למייל[email protected]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture