יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ברוורמן: הרב קו הפך לדל שימוש ורב טרחה

משרד התחבורה: בעולם זה לקח 15 שנה להכניס מערכת כמו הרב קו ולהתגבר על הבעיות • ח"כ מקלב: "יש אולי רושם שהתקלות ברב קו הן קשיי ילדות – אבל הוא כבר בזקנתו" • ח"כ אייכלר: "אם נחכה לממשלה הכשלים לא יטופלו גם עוד 20 שנה" • היו"ר ברוורמן דרש ממשרד התחבורה לוח זמנים ברור לטיפול בכל הכשלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, התכנסה אתמול לדיון מיוחד במצב שירותי התחבורה הציבורית ובשימוש בכרטיס הרב קו. בפתח הישיבה אמר היו"ר ברוורמן כי החליט לקיים את הדיון לנוכח פניות שמגיעות לוועדה, ולעקוב אחר הנעשה בתחבורה הציבורית ופעולות משרד התחבורה בנושא הטיפול בבעיות שמתגלות עם כרטיס הרב קו. בעקבות התלונות שעלו במהלך הדיון אף כינה יו"ר הוועדה ברוורמן את הרב קו ככרטיס שהוא "מעשה חלם, דל שימוש ורב טרחה שהציבור יוצא נפסד ממנו".

ח"כ אורי מקלב אמר כי הרב קו הוא הכלי המרכזי בו משתמשים בתחבורה הציבורית וכי קיימים כשני מיליון כרטיסים כאלה. "יש אולי רושם שהתקלות והבעיות הן חבלי לידה, אבל הרב קו הוא כבר בזקנתו". לדבריו, השימוש בכרטיס מסורבל, מעכב את הנוסעים, לא מאפשר לדעת מה ערכו ולא מאפשר להיות רב שימוש, אלא רב מעללים וטרחה.

ח"כ ישראל אייכלר הוסיף כי לפני שנה הגיש הצעת חוק בנושא הרב קו, אך נאמר לו שהצעתו קשורה להצעת חוק ממשלתית ולכן עליו להמתין לאישורה, הוא ביקש לדעת מה קורה עם אותה הצעת חוק ממשלתית. כמו כן הוא ביקש לברר מה עושים עם מיליוני השקלים שנותרו בכרטיסים האבודים ולאן הולך הכסף. "אם נחכה שהממשלה תטפל בדברים זה לא יקרה גם ב-20 השנים הקרובות", אמר.

ח"כ הגב' זנדברג אמרה כי מי שלא משתמש בתחבורה הציבורית לא יודע באיזה תלאות כרוך הדבר. היא ציינה כי אתמול נפתחה שנת הלימודים האקדמית וכינתה את מה שקורה בתחנות ההטענה בשבוע האחרון כ"קרב קו". "מי שרוצה לקבל כרטיס עם הנחת סטודנט צריך להגיש טפסים כאילו הוא צריך משכנתה", אמרה. היא ביקשה לברר מתי ניתן יהיה לבצע הנפקה והטענה של הכרטיס באינטרנט ומתי תתאפשר סליקה אחידה.

ח"כ יעקב אשר אמר בציניות כי "צריך להעביר את הדיון לוועדת המדע והחלל – לא יכול להיות שאנחנו מעצמת סייבר וטכנולוגיה שלא מצליחה לעשות דבר כל כך פשוט של לחבר מאגר נתונים אחד עם אחר".

קרא עוד:

[postim]

היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, סקרה את ההיסטוריה של הרב קו ואמרה כי בעוד מספר ימים ימלאו 4 שנים מאז אושרה בקריאה ראשונה (ב-1 בנובמבר 2010) הצעת חוק ממשלתית לטיפול בנושא רישיון מפעיל וכרטיס חכם. היא הזכירה כי בכנסת ה-18 החלו דיונים בהצעה בוועדה משותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת הכנסת בהובלת ח"כ יריב לוין, ובדיונים הסתבר שיש בעיות רבות שההצעה לא נותן להן מענה. הכנסת ה-18 התפזרה ובכנסת ה-19 הממשלה החליטה להחיל דין רציפות רק על ההצעה בנושא רישיונות המפעילים, ולהביא הצעת חוק חדשה לטיפול ברב קו. היו"ר ברוורמן ביקש לדעת מדוע עד היום לא הוגשה הצעת חוק אחרת, ומתי תונח הצעת חוק שתטפל בכל הבעיות ברב קו. הוא אף ביקש לדעת מדוע לא ניתן לייצר כרטיס רב שימושי פשוט, שניתן להטעין ברשת. במהלך הדיון עלו התייחסויות לבעיות אחרות בהן נתקלים משתמשי התחבורה הציבורית, על עומסים רבים ועל אוטובוסים רבים שלא עוצרים בתחנות ומשאירים נוסעים להמתין זמן רב.

מנהל אגף הפיקוח הפיננסי במשרד התחבורה, אריה זדה, אמר כי כבר יצאה הנחייה להטענה ברשת, אך לא מדובר בדבר פשוט. לדבריו, הרב קו זו פלטפורמה שנקבעה לפני 10 שנים, אך תפסה תאוצה רק ב-3 השנים האחרונות. הוא הוסיף כי בעולם זה לקח 15 שנה להכניס מערכת כזו ולהתגבר על כל התקלות. מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, אמר כי הטכנולוגיה של הרב קו היא אותה טכנולוגיה שנהוגה באירופה. לדבריו, צריך ליישר קו בין המפעילים באשר לשימוש בטכנולוגיה, מאחר וכל אחד מהם הצטרף לרב קו בשלב אחר. הוא הוסיף כי אגד ודן צריכות להחליף את מערכות הכרטוס, בתהליך של מכרז מורכב, והעריך כי בשנה הבאה הדבר יצא לפועל. עו"ד חוה ראובני ממשרד התחבורה התייחסה לנושא החקיקה, ואמרה כי המשרד נמצא בישורת האחרונה של ניסוח הצעת חוק חדשה, ואמרה כי היא מקווה שההצעה תוגש לאישור ועדת השרים לחקיקה עד סוף שנת 2014.

היו"ר ברוורמן מתח ביקורת על תשובות נציגי המשרד ואמר כי הן לא ברורות. הוא דרש להגיש לוועדה תוך שבועיים לוח זמנים ברור לביצוע שיפורים. הוא סיכם את הדיון ואמר כי "הציבור בישראל לא מקבל את רמת השירות שמתאימה למאה ה-21". הוא פנה למשרד התחבורה בדרישה לטפל במהירות בשורת נושאים, בהם טעינת הרב קו, אפשרות לשימוש בכרטיס אחד בכל המפעילים, שמירת ערך צבור בכרטיס, מתן הנחות אישיות בכרטיס, טיפול בתשלומי החיילים ואפשרות בירור בקלות מה היתרה בכרטיס ועוד. הוא ביקש לקבל התייחסות לדברים בתוך כשבועיים, ואמר כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר הנושא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture