מחסור במיטות אשפוז? ביד שרה כבר המציאו את הפתרון

ארגון יד שרה מפעיל מערך לפתרון מצוקת האשפוז: אשפוז בית- חסכוני יותר ונוח יותר • מנכ"ל הארגון קורא למערכת הבריאות לעשות מאמץ מוגבר לשחרר לבית כל חולה שיכול להחלים בבית, ולפתח תשתיות טכנולוגיות ואנושיות לפיתוח מערך האשפוז בית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נתוני משרד הבריאות שפורסמו השבוע המצביעים על ירידה נוספת של מספר מיטות בהשוואה לאוכלוסיה בישראל, מחייבים התגייסות מערכת הבריאות למציאת פתרונות דחופים. "המצב קטסטרופלי ומחמיר משנה לשנה. תיכף החורף יתחיל ונשמע על בתי חולים מלאים וחולים השוכבים במסדרונות. במקביל להוספת מיטות בבתי חולים יש חובה מיידית להשקיע ולהרחיב את פתרון 'אשפוז בית'", אומר משה כהן, מנכ"ל יד שרה.

יד שרה השיקה לפני כשנה את מערך "אשפוז הבית" בהשקעה של שבעה מיליון שקל לשנה ומאז הדרישה רק הולכת וגוברת. "יד שרה מורידה את העומס בבתי החולים ע"י 'אישפוז בית'. זהו פתרון מהיר יותר, זול יותר, ונוח יותר לחולה ולבני המשפחה", הוא מוסיף.

יחידות האשפוז הביתי של יד שרה כוללות השאלת ציוד רפואי גדול הכולל מיטות בית חולים, מנופים להרמת חולים, מחוללי חמצן ועוד. יחד עם שאר הציוד הרפואי שיד שרה משאילה ב-104 סניפים ברחבי הארץ, יד שרה יוצרת מעין 'יחידות אשפוז ביתיות' המאפשרות המשך החלמה בבית. בשנה האחרונה יד שרה השאילה כ-4,000 מיטות חשמליות וציוד רפואי-שיקומי נוסף המהווים "ערכה ביתית" לאשפוז בית. שווי הציוד מוערך ב-17 מיליון ₪. יד שרה היא בית החולים הביתי הגדול בישראל. לשם השוואה בבי"ח שיבא יש 1,066 מיטות, באיכילוב 1,045, בבילינסון 1,031 בסורוקה וברמב"ם 902.

"יד שרה קוראת למערכת הבריאות לעשות מאמץ מוגבר לשחרר לבית כל חולה שיכול להחלים בבית, ולפתח תשתיות טכנולוגיות ואנושיות לפיתוח מערך האשפוז בית", מפרט כהן, ומוסיף: "לו היה ניתן להעביר את המשך הטיפול לביתו של החולה עם ניטור מרחוק של צוות רפואי, הדבר היה חוסך כסף רב של בתי החולים ומערכת הבריאות, מיקל על החולה ובני משפחתו שלא היו צריכים לסעוד אותו בבתי החולים, וכמובן היה נוח יותר לחולה עצמו". הוא מזכיר כי הצפיפות בבתי החולים היא מהגדולות במדינות ה-OECD ומביאה איתה גם הידבקויות שלא קשורות לסיבת האשפוז של החולים. לפי דו"ח מבקר המדינה, בשנת 2012 בין 4,000-6,000 חולים מתו כתוצאה מזיהומים בבתי החולים. החולים בבתי החולים חשופים לזיהומים עקב תנאי אשפוז לא הולמים, מחסור בחדרי בידוד, מחסור בצוותים מטפלים, אי-שמירת היגיינת ידיים ועוד.

מלבד הציוד הרפואי המושאל, יד שרה מפעילה שבעה רכבי שירות להעברת הציוד ישירות לבית החולה, מוקד פניות ומוקד שירות הכולל טכנאים וסיירת ביקורים. כהן מוסיף, כי השלב הבא של מערך "אשפוז בית" ביד שרה עליו שוקדים בימים אלו הוא חיבור החולה בביתו עם הממשק המיחשובי בבתי החולים ובקופות החולים להמשך תהליך הטיפול בבית. לכל חולה יוצמד מערכת טלמדיצין, הכוללת את הטכנולוגיות ללקיחת המדדים הרפואיים הנדרשים כמו מד לחץ דם, דופק, חום, מד סיטורציה וסוכר בדם. כל המידע ינותב למוקד רפואי שיעקוב וייתן את המענה הנדרש להמשך הטיפול בכל שעות היממה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture