הסכמה רחבה: 2 מליארד ש"ח לביטחון ולפיצויי 'צוק איתן'

בתמיכת מאולצת של חברי האופוזיציה: ועדת הכספים אישרה תוספת של 1.75 מיליארד ₪ לביטחון, ו- 370 מיליון ₪ לשדרות ויישובי עוטף עזה • המקורות התקציביים: קיצוץ רוחבי של 2.1 מיליארד ש"ח • חברי האופוזיציה: "בגלל שכרכו את ה- 350 מיליון ₪ בתקציב לביטחון, אנחנו נאלצים להצביע בעד התוספת התקציבית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

באופן חסר תקדים מאז תחילת הקדנציה, אישרה היום (ג') ועדת הכספים פה-אחד, בתמיכת חברי הקואליציה והאופוזיציה, תוספת תקציבית של 1.75 מיליארד ₪ לביטחון ו- 370 מיליון ₪ לשדרות ויישובי עוטף עזה.

התקציבים נועדו לשמש בין השאר, לשיקום מערכות הביטחון האזרחיות בדרום ולסיוע לרשויות עוטף עזה בתיקוני תשתיות וכד'. התוספות התקציביות ימומנו ע"י קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה בהיקף של 2.1 מיליארד ₪. חברי האופוזיציה מתחו ביקורת על כריכת העברת תקציבים חיוניים ליישובי עוטף עזה בתוספת לביטחון.

קרא עוד:

[postim]

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי הצטדק כי ההעברה התקציבית היא אחת, כי המקור של שתיהם הוא אותו מקור (קיצוץ רוחבי), למרות שמדובר בשני דברים, כביכול שונים; להגדיל את תקציב הביטחון ב- 1.75 מיליארד ₪ בעקבות צוק איתן ובמסגרת התכנית החמש-שנתית לסיוע ולפיתוח הדרום: 1.5 מיליארד ₪ תוספת ב- 5 שנים, בערך 370 מיליון ₪ השנה. סה"כ זה 1.85 מיליארד ₪. השתדלנו להקפיד שאם יהיה קיצוץ רוחבי בגין הביטחון, שלא יהיה על חשבון תקציבים חברתיים כגון רווחה ובריאות. פה יש סדר גודל של הקיצוץ בשני המשרדים כ- 100 מיליון ₪, אך שני המשרדים זוכים לתוספת תקציבית משמעותית מעבר לגובה הקיצוץ. כך למשל לבריאות יוחזרו כ- 4 מיליארד ₪".

רפרנט תקציב באגף התקציבים באוצר, איתי טמקין סקר את התהליך "ב- 8 ביולי התחיל מבצע צוק איתן ובעקבותיו האוצר בחן 3 מישורים מקבילים: פיצויים לתושבי הדרום, תוך כדי, מעקב אחר הכנסות המדינה ממיסים ומענה להוצאות הביטחון והוצאות אזרחיות בעקבות המבצע. אחרי אמצע השנה, אחרי ההוצאה התקציבית של המשרדים, כלומר הגמישות לא כמו בתחילת שנה, כיוון שרוב התקציב כבר בוצע ולכן נדרש שינוי משמעותי. 1.881 מיליארד ₪ מתקציבי המשרדים ועוד 250 מיליון ₪ ממשרד התחבורה. הפחתה של 2% מתקציבי הקניות של המשרדים".

רכז פנים ושלטון מקומי באגף התקציבים, אריאל יוצר, פירט: 350 מיליון ₪ וקצת יותר, שימושים בתכנית חמש שנתית לחיזוק הדרום ועוטף עזה: 1.5 מיליארד ₪ בחמש שנים. לשיקום תשתיות ציבור, סיוע לעיר שדרות ועוד. הבקשה התקציבית הזאת מבטאת את כל החלטות הממשלה בנושאים הללו וזה תואם את תקצוב משרדי ממשלה והביצוע בפועל עד היום.

הח"כים נכנעו לתרגיל הכריכה: "אפשר לריב פוליטית עד שחיי אדם עומדים על הפרק"

חברי הועדה לא קיבלו את הצטדקות היו"ר בקלות, ח"כ הגב' שפיר טענה כי לא יתכן שעל-מנת לסייע בעניינים חברתיים מסוימים מקצצים בנושאים חברתיים חשובים לא פחות. לדבריה "השיטה של להביא לכאן העברה חיונית ומוצדקת ולכרוך אותה בדברים לא ראויים היא שיטה סחטנית".

ח"כ הגב' גלאון, הביעה מחאה אף היא על האופן שבו בחרה הממשלה לסייע ליישובי עוטף עזה ואמרה: "בגלל שכרכו את ה- 350 מיליון ₪ בתקציב לביטחון, אנחנו נאלצים להצביע בעד התוספת התקציבית".

ראש מועצת אשכול, חיים ילין: "על ה- 350 מיליון ₪ שאנחנו אמורים לקבל מלבישים את ה- 1.5 מיליארד ₪ לביטחון. כלומר על צורך אמיתי מלבישים עניינים פוליטיים ועל חברי הכנסת למחות כנגד דבר זה. רשות החירום הלאומית (רח"ל) העבירה תקציבים מסעיף לסעיף, 30 מיליון ₪ לסעיפי ביטחון באזור, נוכח הבנת המצוקה שיש. בין השאר לתיקון גדרות וכד'. אפשר לריב פוליטית עד הנקודה שחיי אדם עומדים על הפרק. יש חשיבות רבה לאישור ה- 350 מיליון ₪ הנוכחיים. החטיבה להתיישבות הולכת לבצע את כל התשתיות ביישובים אצלנו ולא ביו"ש ולכן נא לא לעכב את זה בגלל מחלוקות פוליטיות. אנחנו זקוקים מאוד ל- 350 מיליון ₪".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture