מלחמת התשה: האופוזיציה עצרה דיון במע"מ אפס

יו"ר הוועדה עצר את הדיון על מע"מ אפס עקב צעדו של יצחק כהן מש"ס שהעלה טענת "נושא חדש" על הסעיפים שנדונו •

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

​יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עצר את הדיון על חוק מע"מ אפס, שבו נידונו נושאים שטרם שולבו בגוף החוק. סלומינסקי עצר את הדיון שעה וחצי לאחר שהחל לאחר שחבר הוועדה, ח"כ יצחק כהן הודיע, כי הוא מעלה טענת "נושא חדש" על הסעיפים שנדונים, כלי פרלמנטרי אופוזיציוני, שמחייב את יו"ר הוועדה לפנות לוועדת הכנסת על-מנת להכריע האם אכן מדובר בנושאים חדשים ועל-כן חייבים לקבל שוב אישור בקריאה ראשונה או שמא ניתן להמשיך לדון בהם כחלק מהכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

סלומינסקי הגיב בכעס ואמר, כי "המהלך של ח"כ כהן הוא בניגוד לסיכומים מאמש בין הקואליציה לאופוזיציה, לפיהם הוחלט, שמכיוון שהדיון היום הוא בנושאים החשובים לשני הצדדים, קואליציה ואופוזיציה, הוא יהיה ענייני, לגופו של עניין, ללא שימוש ציני בכלים אופוזיציוניים כגון פיליבסטר וכד'. מהשעה 10:00 ועד 11:30 קיימנו דיון רציני ומעמיק בהשתתפות חברי קואליציה ואופוזיציה כח"כ יעקב ליצמן, ח"כ גילה גמליאל (הליכוד), ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), בועז טופורובסקי (יש עתיד) ואז הגיע ח"כ יצחק כהן והודיע שהוא טוען על כל הסעיפים ל"נושא חדש". הדבר לא הותיר לי ברירה והייתי חייב לעצור את הדיון".

קרא עוד:

[postim]

סלומינסקי הביע תסכול בפני חברי הוועדה על התפתחות הדברים, חרף ההסכמות מאמש ואמר, כי "ההכרזה של האופוזיציה על נושא חדש על כל הסעיפים מחייבת אותי למשוך את כל הסעיפים הללו, שדווקא מיטיבים ומגדילים את מספרי הזכאים להטבת מע"מ אפס על דירה ראשונה וחבל. כולם מעוניינים בנושאים הללו כגון, הסרת המגבלה של חזקה בילד על-מנת לקבל את ההטבה, להורים עד גיל 35, או להוספת הקלות והטבות לנכים וכד'. הטענה לנושא חדש סתם מעכבת את הדיון ותוביל לכך שהחוק יאושר כפי שהוא היה מנוסח במקור, ללא כל הסעיפים המיטיבים. לצערי ולצערם של רוב מוחלט של חברי ועדת הכספים, עניינים שקשורים בנכים למשל, לא ייכנסו לחוק בגלל האופוזיציה. חברי האופוזיציה שמשחקים משחקי אופוזיציה בשלב הזה יישאו באחריות על הסרת הסעיפים הללו מהחוק".

ח"כ יצחק כהן מחה על דבריו של סלומינסקי ואמר, כי "זוהי בריונות! אל תאיים עלינו, האחריות היא עליך!" לעומתו, קרא ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) לסלומינסקי, להביא לאישור החוק כפי שהוא, כי הזוגות הצעירים לא יכולים לחכות עוד וזקוקים להטבת המע"מ אפס". הדבר הוביל לחילופי האשמות בין ח"כ כהן טופורובסקי.

גם ח"כ משה גפני הצטרף לעימות שהתפתח סביב סוגיית "נושא חדש" וקרא ליו"ר הוועדה סלומינסקי, "להעלות את שווי הדירה המזכה למי שלא שירת בצבא ל- 1.2 מיליון ₪". סלומינסקי בתגובה: "האם זה יביא לתמיכתכם בחוק?" בכוונו לכך, שמדובר בעוד תרגיל אופוזיציוני לעכב את אישור החוק ותו לא.

ח"כ אייכלר: "מחוק מע"מ אפס הגענו לתקציב אפס לעם"

בדיון על התקציב בכנסת אמר אייכלר "בשעות בהן עוסקים במספרי תקציב שאיש לא קרא אותם אנו יודעים שהוא תקציב אפס לעם ישראל, הרופאים הודיעו על מותו של החייל שנדקר היום במרכז תל אביב ועוד משפחה יהודית בתקוע מתאבלת על הבת שנרצחה באכזריות בסכין מחבל אחר בגוש עציון.

"רבותי, דם הנרצחים הפצועים זועק מן האדמה וחרדתם של יהודי ארץ ישראל, מחייב לפחות את הפסקת המלחמה הפנימית בתוך הישוב היהודי המוקף אויבים. והנה אנו רואים שדם נשפך כמים ואין איש שם על לב. הממשלה ממשיכה לעשוק דלים ולשדוד כספי מיסים, לצרכי בזבוזים למקורבי השלטון. מאות אלפי ילדים עניים בארץ ישראל, שלא באשמתם ולא באשמת הוריהם אלא באשמת עושקיהם המריצים את מחירי הדיור ויוקר המחיה. הורים שכל המשרות במיגזר הציבורי חסומים בפניהם. גם אם מצאו עבודה הם מתחת לקו העוני.

אייכלר בדיון על השמיטה

אייכלר מחה על אטימות הממשלה והזכיר כי גם במלחמת 'צוק איתן' הכנסת המשיכה בדיוניה המשמימים, כאילו חומות הבנין חוסמות את זעקת הילדים בממד"ים, וחרדת המלחמה שאיימה על רוב תושבי המדינה. "הנביא ישעיהו זועק אלינו בדבר ה' בפרק י: "הוי החוקקים חקקי און… להטות מדין דלים ולגזול משפט עניי עמי. להיות אלמנות שללם ואת יתומים יבוזו. ומה תעשו ליום פקודה ולשואה ממרחק תבא. על מי תנוסו לעזרה ואנה תעזבו כבודכם"… תיבל הח"כ התורני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture