שר האוצר הציג את תקציב 2015 בחריגה של מיליארדים מתקרת הגירעון

בצד המשבר הקואליציוני, סערת התקציב • שר האוצר לפיד בוועדת הכספים: "הצמיחה השלילית ברבעון השלישי בגלל צוק איתן". יעקב אשר בתגובה: "עד לפני זמן מה החרדים היו אשמים בהכל, היום החמאס" • יו"ר ועדת הכספים סלומינסקי: "ועדת הכספים לא תהיה חותמת גומי לאישור התקציב. נדרוש שינויים ככל שיידרש" • ח"כ יצחק כהן, סגן שר האוצר לשעבר: "תקציב 2015 ייפרץ כבר ברבעון הראשון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"לא נשמש חותמת גומי לאישור התקציב", כך על רקע המשבר הקואליציוני, פתח היום (ב') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, ישיבה שבה הציג שר האוצר את תקציב 2015. סלומינסקי הודיע, ש"במידת הצורך הדיונים על התקציב יימשכו גם אל תוך ינואר".

שר האוצר, יאיר לפיד: "התקציב הכי חברתי בשנים האחרונות, ללא העלאות מיסים, מגדיל את התקציבים החברתיים ביותר מ- 10 מיליארד ש"ח. לפיד אמר שהוא מוטרד מהצמיחה השלילית ברבעון השלישי, אך אינו מופתע: "תוצאה של צוק איתן. רבעון שבו מעל חמישים יום נפלו כאן טילים. אנחנו עומדים מאחורי התחזיות שלנו לצמיחה". חברי האופוזיציה הביעו תרעומת על היעדר התייחסות לצמיחה השלילית במצגת על התקציב.

סלומינסקי: "בשל העיכובים בהגשת התקציב לכנסת והוויכוחים בקואליציה לא נותר לנו מספיק זמן לדון בתקציב ואני מודיע שנקיים דיונים מעמיקים ונקיים דיונים חמישה ימים בשבוע". סלומינסקי קרא ללפיד ולראשי הקואליציה "להגיע להסכמות ולהתחיל לעבוד על התקציב".

קרא עוד:

[postim]

בתגובה לדברי שר האוצר, יאיר לפיד כי תקציב 2015 מגדיל בלמעלה ב- 10 מיליארד ₪ את התקציבים החברתיים" טען ח"כ יעקב אשר מנגד כי כאשר מקזזים את הגידול הטבעי, אזי רואים שאין פה שום תוספות לנושאים החברתיים, בניגוד להצהרות השר ואנשי משרדו. "עד לפני זמן מה החרדים היו אשמים בהכל, בכלכלה וכד', היום החמאס". אשר קרא ללפיד להודות בטעותו: "עשית טעות שנהיית שר אוצר, אך אל תשקר לציבור, שזה התקציב הכי חברתי".

הממונה על התקציבים: "פער של 3.3 מיליארד ₪ מתקרת הגירעון המותרת"

ראש אגף התקציבים באוצר, אמיר לוי: "תקציב 2015 יעמוד על 333.3, למרות שסה"כ הוצאה מותרת ב2015 עפ"י החוק היא: 332.1. כלומר תידרש התאמה של 1.2 מיליארד ₪ ואת זה נביא, בין השאר, מהרפורמות בחוק ההסדרים. תחזית הצמיחה ל- 2015: 2.8%, תקרת הגירעון: 3.4% (38.5 מיליארד ₪), תחזית הכנסות ממיסים: 259.7 מיליארד ש"ח, הכנסות אחרות: 30.2 מיליארד ₪. הגירעון שיתקבל יעמוד על 41.8 מיליארד ₪, כלומר פער של 3.3 מיליארד ₪ מתקרת הגירעון המותרת ומכאן שיחד עם ההתאמה הנדרשת בצד ההוצאה (1.2 מיליארד ₪ (א"ק)) נדרשת התאמה כוללת של 4.5 מיליארד ₪ בתקציב. את ההתאמה נבצע ע"י קבלת 1 מיליארד ₪ מקק"ל, 100 מיליון ₪ בצמצום כוח האדם במגזר הממשלתי, היטלים על תיירות מרפא ובתי חולים פרטיים: 100 מיליון ₪, גביית דיבידנד חד-פעמי: 900 מיליון ₪, 600 מיליון ₪ מסגירת פרצות במס, 500 מיליון ₪ מרשות שדות התעופה, 500 מיליון ₪ מהנפקת חברות ממשלתיות ועוד נושאים: 800 מיליון ₪". לוי עדכן בשורה של נושאים הקשורים לתקציב ובישר, בין השאר, כי "ברבעון הראשון של 2015 יוזלו החשמל והמים".

ח"כ יעקב ליצמן תקף את שר האוצר: "הצמיחה ב- 2012: 3.8% ו- 3.3% ב- 2013 ודווקא אצלך הצמיחה ירדה ל- 2.4%. כל-כך הרבה סתירות במה שהאוצר מצהיר. למשל עלות מע"מ אפס 3.4 מיליארד ₪ ואח"כ אמרו פחות וכך גם בנתוני התקציב. עד הרגע הזה אנחנו לא יודעים מה יש בתקציב המדינה ולא יודעים מה לא, מה יוצע מחוק ההסדרים ומה לא ואף לא מי יהיה שר האוצר בינואר. עשיתם תרגיל: הבאתם חוק הסדרים רזה אבל הכנסתם את מה שתמיד מביאים דרך התקציב. אין כל בשורה רק עבודה בעיניים".

ליצמן בועדת הכספים"אין כל בשורה רק עבודה בעיניים". ליצמן בועדת הכספים, הבוקר

ח"כ אראל מרגלית (העבודה): "המשק הישראלי בהאטה הכי גדולה מאז המשבר ב- 2008. צמיחה שלילית ב- 04%- למדינה כמו ישראל זה האטה והעובדה ששר האוצר בא ואומר שהכל טוב מעלה תהיות רבות. לא החמאס אחראי לקריסה הכלכלית. גם בסבבי הלחימה הקודמים היו טילים ולא היתה כיפת ברזל והמשק לא קרס. גם יוקר המחייה לא קשור לחמאס. צריך להגדיל את שכר המינימום, לחזק עסקים קטנים והביא לשקיפות במונופולים".

ח"כ יצחק כהן, סגן שר האוצר לשעבר: "תקציב 2015 ייפרץ כבר ברבעון הראשון. סה"כ שנה וחצי של ממשלה וכבר צמיחה שלילית, למרות שקיבלו ירושה מדהימה. יחס חוב-תוצר קיבלו מדהים ואנחנו כבר שומעים את חברות דירוג האשראי שמתחילות לבדוק דברים. מעולם לא נפרצה תקרת ההוצאה. במקום לסגור את קק"ל על כל השחיתות שם מבקשים ממנה גמ"ח של 1 מיליארד ₪. לחזור חזרה לימי הסתדרות העובדים שלקחו הלוואות מקרנות הפנסייה וגרמו לפשיטת רגל שלהן ועכשיו חוזרים על אותה תופעה ולוקחים 1 מיליארד ₪ מקרנות הפנסייה. אסור לגעת בהן". אמיר לוי השיב: "עשינו שינוי בלוח סילוקין ואין שינוי או פגיעה בקרנות".

לפיד מציג את תקציב 2015 בועדה"לא נשמש חותמת גומי" יו"ר הועדה ושר האוצר

ח"כ הגב' שפיר (העבודה): "אין קשר בין המלחמה לדחיית התקציב והבאתו שעות לפני הצבעה בקריאה ראשונה זה זלזול בכנסת. אני רוצה לדעת אילו הבטחות ניתנו לתמיכת הסיעות בתקציב, למשל 500 מיליון ₪ לבית היהודי וכד'. והבטחתם למשרד הביטחון עוד כמה מיליארדים במהלך השנה ונדרשת שקיפות כמה מיליארדים ומה המקורות התקציביים. קיצצת 1.5 מיליארד בביטוח הלאומי בשנה האחרונה הרבה לפני צוק איתן ועוד תקציבים חברתיים, כולל תחבורה ציבורית".

ח"כ ניצן הורוביץ (מר"צ): "ב- 2015 שיא בתקציב הביטחון כ- 66 מיליארד ₪, ולא כולל רזרבה כללית שרובה המוחלט לעניינים ביטחוניים שגדלה ב- 5 מיליארד ₪. איך נולדו עוד 11 מיליארד ₪ בתחומים הביטחוניים? זה יבוא על חשבון החברה הישראלית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture