נחנכו מבני תחנת מד"א בקצרין ובחצור הגלילית

התחנות בקצרין ובחצור שופצו ונחנכו בזכות תרומתם הנדיבה של אגודת ידיד מד"א בריטניה, הולנד ושוויץ • עוד ביומו השני של כינוס אגודות ידידי מד"א נחנכה ניידת טיפול נמרץ וארבעה אמבולנסים חדשים שנתרמו על ידי אגודת ידידי מד"א בבריטניה ואיטליה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביומו השני של כינוס אגודות ידידי מד"א (IMDAC), יצאו ראשי אגודות ידידי מד"א בעולם לחנוכת בנייני תחנות מד"א ששופצו הודות לתרומותיהן של אגודות ידידי מד"א. הראשונה, תחנה חדשה של מד"א בקצרין שנחנכה ביחד עם ניידת טיפול נמרץ תרומת אגודת ידידי מד"א באיטליה ו 4 אמבולנסים תרומת אגודת ידידי מד"א בבריטניה. באירוע לקחו חלק ראשי אגודת ידידי מד"א בבריטניה- שתרמו כספים להקמתה, ושאר משתתפי הכנס מהעולם.

במהלך טקס חנוכת התחנה, נשא דברים מנהל מרחב ירדן במד"א, תמ"ג אלי פרץ אשר הודה לתורמים על עזרתם הרבה למד"א: "אני רוצה לנצל הזדמנות זו על מנת להודות לכם בשם כל צוותי מד"א על תרומתכם הרבה למען הארגון, בניית מבנה חדש לתחנה שמסייע בהצלת חיים של רבים באזור, דבר שלא היו מתאפשר ללא עזרתכם."

מנהל אגודת ידידי מד"א הבריטית, מר דניאל בורגר, אמר במהלך האירוע כי:" מדובר בתחנת מד"א הרביעית במספר הנחנכת על ידי חברי אגודת ידידי מד"א מבריטניה ב-3 החודשים האחרונים. אנו שמחים לסייע לצוותי מד"א וגאים לקחת חלק במשימת הצלת החיים בישראל. אני בטוח כי נמשיך לעזור ולתרום גם בעתיד על מנת לוודא כי צוותי מד"א יוכלו להמשיך ולהעניק מענה מקצועי ומהיר לכל אזרח במדינת ישראל"

דניאל בורגר מנהל אגודת ידידי מדא הבריטית קובע מזוזה בתחנת מדא בקצרין - צילום דוברות מדא 17.11.14דניאל בורגר מנהל אגודת ידידי מד"א הבריטית קובע מזוזה בתחנת מד"א בקצרין

קרא עוד:

[postim]

התחנה בקצרין נוסדה בשנת 1983 ועברה לאחרונה שיפוץ נרחב. בתחנה פועל אמבולנס, ניידת טיפול נמרץ, אמבולנס 4X4 ורכבי חירום נוספים. במהלך שנת 2013 טיפלה התחנה ב-1,252 קריאות מתוכם סייעו צוותי התחנה ל-17 יולדות. התחנה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם כל גורמי הביטחון- המשטרה, שרות הכבאות, צה"ל, בתי החולים באזור ורשויות מקומיות.

התחנה בקצרין מורכבת מ-9 עובדים מתוכם 5 פרמדיקים ו-4 חובשי רפואת חירום. בנוסף מתנדבים בתחנה 40 בני נוער מגישי עזרה ראשונה ו-42 חובשי רפואת חירום בוגרים וכמו כן מתנדבים בתחנה 32 חובשים ופאראמדיקים כונני מד"א, המתגוררים ביישובי רמת הגולן והסביבה. בתחנה כיתת הדרכה המשמשת ללימודי עזרה ראשונה לציבור הרחב ולצוותי מד"א.

נציגת המעוצה האזורית קצרין, לילך שרייבר אמרה במהלך טקס החנוכה כי: "אני מודה מקרב לב לאגודת ידידי מד"א על תרומתם החשובה לבניית התחנה. התחנה החדשה משפרת בצורה משמעותית את איכות חייהם של תושבי קצרין בפרט ורמת הגולן בכלל ומאפשרת למד"א להמשיך ולהגיע לכל אדם נזקק במהירות וביעילות"

עם סיום הטקס, המשיכו משתתפי כינוס אגודות ידיד מד"א מהעולם לנקודת תצפית מיוחדת "עין קונטרה" שסמוכה לעין זיוון המשקיפה על קונטרה שבסוריה.

דניאל בורגר מנהל אגודת ידידי מדא הבריטית מברך בטקס חנוכת תחנת מדא בקצרין - צילום דוברות מדא 17.11.14

חצור על המפה

בשעות אחר הצהרים המשיכו משתתפי הכנס לאירוע חנוכה של תחנת מד"א נוספת, הפעם בחצור, אשר זכתה לשיפוץ נרחב בזכות תרומתם של אגודת ידידי מד"א בהולנד ובשוויץ. האורחים זכו לקבלת פנים מיוחדת ממתנדבי הנוער בתחנה שהעניקו ורד אדום לכל אחד מהמשתתפים.

התחנה בחצור הגלילית נוסדה בשנות השבעים ומשרתת את כל תושבי האזור, בשנת 2013 עמד ממוצע הקריאות החודשי על כ- 150 קריאות לאמבולנס ומתוכם גם חבירות עם ניידות טיפול נמרץ מהערים השכנות. במהלך שנת 2013 טיפלה התחנה ב- 1,837 קריאות מתוכם סייעו צוותי התחנה ל- 47 יולדות.

בנוסף משמשת התחנה כמרכז הדרכה מרחבי בו מתקיימים קורסים והכשרות לעובדי ומתנדביי התחנה והמרחב. התחנה עצמה מורכבת מ-10 עובדים, מתוכם 4 פרמדיקים המתגוררים ביישוב ו-6 חובשי רפות חירום, זאת בנוסף לכ-50 מתנדבים חובשי רפואת חירום בוגרים וכ-50 מתנדביי נוער מגישי עזרה ראשונה.

את האירוע פתח שמעון אביטבול, מנהל אזור גליל עליון במד"א: "כאשר אני רוצה לברך מישהו אני בדרך כלל הולך לחפש את זה בתנ"ך, במקרה הזה זה ספר תהילים, פרק ק', 'מִזְמוֹר לְתוֹדָה' שבו כתוב 'בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה–חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ.' "ברוכים הבאים בשערי מגן דוד אדום" , אני מודה על ההזדמנות שנפלה בחלקי לברך את התורמים שדאגו לכך ובנוסף זו ההזדמנות שלי לברך גם את כל אגודות הידידים שנמצאים איתנו היום ואני שמח שאנחנו שותפים להצלת חיים. אז ברוכים הבאים ותודה רבה."

שמעון אביטבול, מנהל אזור גליל עליון במדא קובע מזוזה בתחנת מדא בקצרין - צילום דוברות מדא 17.11.14שמעון אביטבול, מנהל אזור גליל עליון במד"א, קובע מזוזה בתחנת מד"א בקצרין

מיד לאחריו נשא דברים ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, שמעון סויסה שגם העניק תעודות הוקרה מטעם המועצה לד"ר מריאן שפרכר וד"ר דיוויד שיינר, ראשי אגודות הידידים בהולנד ובשוויץ.

סויסה: "התחנה המשופצת והחדשה מעניקה תחושה של ביטחון לתושבי חצור שסבלו רבות מקטיושות שנפלו באזור בשנים האחרונות. הידיעה שצוותי מד"א נמצאים באזור מחזקת את התחושה בקרב התושבים שיש להם על מי לסמוך. אני רוצה להודות לאגודת ידידי מד"א, צוותי מד"א ולמנכ"ל מד"א אלי בין על שיפוץ התחנה המהווה גם בית חם לעובדים ולמתנדבי האזור"

ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, שמעון סויסה נושא דברים בטקס חנוכת תחנת מדא המשופצת בחצור הגלילית - צילום דוברות מדא 17.11.14"מעניקים תחושה של ביטחון". מר שמעון סויסה, בטקס

שגריר הולנד בישראל, מר קספר ולדקמפ שנכח באירוע אמר:" במהלך תפקידי הנוכחי בארץ, הייתי נוכח בחנוכתן של מספר תחנות מד"א, אולם הפתיחה של התחנה בחצור מרגשת אותי במיוחד מכיוון שהיא מדגישה את הקשרים המתהדקים בין הולנד לישראל בזכות אגודות הידידים של מד"א בעולם בכלל ובהולנד בפרט"

שגריר הולנד בישראל, מר קספר ולדקמפ נושא דברים בטקס חנוכת תחנת מדא המשופצת בחצור הגלילית - צילום דוברות מדא 17.11.14שגריר הולנד בישראל, מר קספר ולדקמפ נושא דברים בטקס 

במהלך האירוע נשאו דברים גם ראשי אגודות הידידים של הולנד ושוויץ אשר תרומתם אפשרה את שיפוץ התחנה.
ד"ר מריאן שפרכר, יו"ר אגודת ידידי מד"א הולנד: "לפני מספר חודשים הלך לעולמו קפטן וילן ואן-באלן שהיה יו"ר האגודה ההולנדית במשך שנים רבות והקדיש רבות ממרצו וזמנו למען פעילות העמותה והעזרה למד"א, אין לי ספק כי הוא היה גאה לראות את התחנה החדשה ואת מה ששיתוף הפעולה בינינו השיג. בין אגודת הידידים של מד"א בהולנד לבין מד"א ישראל ישנו חיבור אמיץ ומיוחד ואני בטוחה שנמשיך לראות את פירותיו בשנים הקרובות."

ד"ר דיוויד שיינר, יו"ר אגודת הידידים של שוויץ: "מרגש לראות את התחנה החדשה הנמצאת באזור כה פסטורלי ויפה בתוך העיר העתיקה. אין לי ספק כי התחנה תעזור להשרות תחושה של ביטחון ודאגה לתושבי האזור ותאפשר לצוותי מד"א להמשיך ולבצע את עבודתם בצורה המקצועית והטובה ביותר".

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "ארגון מד"א, שואף תמיד לספק את המענה והשירות הטובים ביותר לתושבי ישראל, חלק משאיפה זו מתגשמת דרך התחנות המשוכללות והמתקדמות אשר פרושות בכל רחבי ישראל ומצוידות בציוד המתקדם ביותר לטיפול במצבי חירום. הקמתן של התחנות הללו לא הייתה מתאפשרת ללא תרומתם הנדיבה של חברינו, ידידי מד"א בכל רחבי העולם. אני נרגש כל פעם מחדש עם פתיחתה של תחנה חדשה ורוצה להודות מקרב לב לידידינו על המאמצים והתרומות אשר מאפשרות למד"א לבצע את משימתו בכל מקום ובכל זמן"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture