הראב"ד הגר"מ שטרנבוך: "הדם שלהם מכפר ומשבית את מידת הדין"

בדברי הספד שנשא ראב"ד ירושלים הגר"מ שטרנבוך במקום 'הקרוב אל החלל' בשכונת הר נוף, עורר את הציבור על הדברים הטעונים חיזוק • אודות העולים להר הבית "הקב"ה בכעס כשבאים לפלטרין קדשו בטומאה" • על חוק הגיור: "עלינו להתעורר שלא לפחד, אלא להכריז שהגרות שלהם אינה תעודת יהדות כלל" • ועל ההקלות להיתר מכירה: "בלא שמירת שמיטה כראוי אנו מאבדים את השמירה המיוחדת ששומר הקב"ה את ארץ ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המונים מתושבי שכונת הר נוף השתתפו בתפילת יום כיפור קטן בבית המדרש המרכזי הגר"א בראשות מרן ראב"ד ירושלים הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א לאחר התפילה נשא מרן שליט"א מספד מר בקול בוכים על הקדושים שהיו מבאי ביתו וממקורביו, וכן בדברים הצריכים חיזוק, בכינוס השתתפו רבני ואדמור"י שכונת הר נוף, ובין השאר הרבנים הגאונים, כ"ק האדמו"ר מבוסטון, רבי יאיר ברונר – מרבני שכונת הר נוף, רבי יהודה ברייטקוף רב קהילת חסדי נפתלי, רבי ברוך הורוויץ ר"י דבר ירושלים, רבי יוסף אשר נוימן רב קהילת שארית יוסף אשר, רבי צבי קושלבסקי ר"י היכל התורה, רבי מרדכי שלמה שטיינמץ אבדק"ק ויז'ניץ הר נוף, רבי אברהם שרמן, רבי אשר שטרנבוך רו"כ הגר"א, ועוד ראשי כוללים ומרביצי תורה והמונים מתושבי השכונה.

לאחר תפילת יום כיפור קטן כאשר לפני התיבה עובר בנו של הראב"ד, הגאון רבי חיים עוזר שטרנבוך שליט"א – שבעצמו ניצול בניסי ניסים מהפיגוע האכזרי, לאחר שהיה מספר צעדים ליד המרצחים הארורים, פתח הראב"ד את דבריו בכאב ואמר, "קשה לי להספיד צדיקים וקדושים אלו שנהרגו באכזריות באמצע עבודת ה' עם טלית ותפילין, פגע בנו חרון אף ה' וחמתו, הרוצחים הללו הם אכזריים כחיות השדה, ונכנסו לבית הכנסת באמצע התפילה, ושפכו דם תלמידי חכמים וצדיקים כמים בלי רחמים, וזהו גזירה נוראה מאוד, אוי לנו כי חטאנו.

ואנו הקרובים אל החלל שבורים ורצוצים על מה עשה ה' ככה, ועדיין מהדהד באוזנינו קול ילדים שעמדו בחוץ ולא ידעו אם האבא חי או לא, וצעקו בבכיות "אבא, אבא, אנחנו רוצים אותך חזרה", עד שקיבלו את התשובה, שגזרו מן השמים גזירה נוראה על אביהם ה"י.

לא באנו באסיפה זאת לדון או לנסות את הקב"ה, כי אין לנו השגה כלל בדרכי ה', וקל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא, אלא מטרתינו היא לבדוק את עצמנו ולתקן את שצריך תיקון.

DSCN9755"הקרובים אל החלל שבורים ורצוצים". רבני השכונה במעמד ההספד

הקב"ה נטל את צדיקים אלו לקרבנות, והם ממש קרבנות כמו עולה, והדם שלהם מכפר ומשבית את מידת הדין.

וגם בדורנו אנו, הקב"ה אוהב שלום, וצריך להגיע כאן לשלום אף אם צריך לוותר, כי בנפשנו ועתידנו הוא!, וכל יחיד ראוי לו לברוח ממחלוקת שבזה מרגיזים את הקב"ה, ומחלוקת זה אש!, וכעת שמידת הדין נמתחה על עם ישראל ודרשה להעניש את עם ישראל, הביא הקב"ה רצח של קרבנות, כדי לכפר על כל הציבור.

וכשאנחנו מחפשים דרכינו, אנו רואים בצרות אלו כעין קריאה משמים לשוב בתשובה ולהפסיק את המחלוקת ולהרבות את השלום, שהקב"ה שונא מחלוקת, והקב"ה לקח את צדיקים אלו כדי שנזדעזע ונשוב בתשובה, וח"ו להתעלם ולתלות במקרה, שאז יש לנו לחשוש שמא עוד יד ה' נטויה עלינו לרעה ח"ו וכמוש"כ (ויקרא כ"ו כ"א) "ואם תלכו עמי בקרי ולא תאבו לשמוע לי, ויספתי עליכם מכה שבע כחטאותיכם".

ולדאבוננו הרבה נישאים נישואי תערובת עם גויים ממש עפ"י דין, והשכינה הקדושה אינה יכולה לסבול את זה, ולכן השכינה הקדושה פורשת מאיתנו, וכשאין לנו את השכינה הקדושה ששומרת עלינו, אז המצב שלנו מר מאוד, שאנחנו נעשים למופקרים כאיילות השדה בלא שום שמירה, אבל אם הייתה השכינה בינותינו, וודאי פראי אדם אלו לא היו יכולים להיכנס לבית הכנסת.

ובעת צרה זו, עלינו להתעורר שלא לפחד, אלא להכריז שהגרות שלהם אינה תעודת יהדות כלל, ולהפריש את עצמינו מהם, והרבה שנים לא שמענו על זה קול מחאה, ורק לאחרונה כשבאו הממשלה לחוקק חוק של צחוק מכל עניין הגיור, אז התחילו לפרסם שיתקנו ספרי יוחסין, ואם נעשה כיכולתנו להפריש את הפסולים מאיתנו, אז השכינה הקדושה תחזור אלינו ותציל אותנו מכל רע.

ובלא שמירת שמיטה כראוי אנו מאבדים את השמירה המיוחדת ששומר הקב"ה את ארץ ישראל, וכשאנו מונהגים בנההגה עפ"י טבע, אז המצב הוא קשה מאוד ל"ע.

ובשבוע שעבר פרסמו כמה רבנים ששמירת שמיטה והזהירות מ"היתר מכירה" בארץ ישראל בזמנינו זהו רק הידור וחומרא וכמו "גלאט כשר", אבל יש לדעת שהמכירה היא הבל הבלים, שמוכרים גם בזכייה מכל הקיבוצים, וזהו חילול ה', ולעג וקלס מהתורה הקדושה, ומסיר את השכינה והשגחתו יתברך שמו, וכבר ביקש ממני הגה"ק מסטייפלא הגאון הצדיק רבי ישראל יעקב קניבסקי זצ"ל לפעול בחריפות נגד ההיתר בשמיטה שכביכול שמירת שמיטה בזמנינו אינה אלא חומרא בלבד.

והנה אחד מגדולי ירושלים לפני יותר ממאה שנה שלח מכתב לגדולי ישראל בארץ ובגולה להזהיר שגם בזמן הזה אנו מצווים במצוות עשה דאורייתא של שמירת המקדש, ולכן הלויים מחויבים לשמור על בית המקדש שלא ייכנסו לשם טמאים, ויש שסברו כמותו, אבל הרבה חלקו עליו וסברו שכל המצווה היא רק בזמן שבית המקדש עמד על מכונו, אבל כולם הסכימו עם עיקר דבריו שרצוי שנשמור שלא ייכנסו להר הבית בטומאה, ומשום שהקב"ה בכעס כשבאים לפלטרין קדשו בטומאה.

והרשעים הללו, תחת להעמיד שמירה מחוץ להר הבית שלא ייכנסו לשם וכפי שהקב"ה דורש, הם מעמידים שומרים בתוך הר הבית לשמור על אלו שנכנסים שהישמעאלים לא ייפגעו בם, וגם זה מגרש את השכינה מאתנו, ומי יודע מה יבוא עלינו עוד בשעה קשה כזאת שהשכינה הקדושה איננה אתנו.

ואי אפשר לנו להבין היאך הגיעו פראי אדם אלו לתוך בית הכנסת, אמנם שמעתי בשם האדמו"ר מגור הגה"ק בעל האמרי אמת זצ"ל, שיש להתפלא על מה שהנאצים ימ"ש הגיעו למצרים ולבבל וללוב ולעוד כמה ארצות ערב, ולא השמידו שם את המוני יהודי ערב, אבל כשהגיעו לשאר מדינות התחילו מיד לרצוח ולהשמיד את היהודים, וביאר שהעניין בזה הוא, שהספרדים שומרים על קדושת בית הכנסת, וזהו דבר גדול מאוד בשמים, ולכן במדינות ערב לא היו יכולים הנאצים ימ"ש לבצע בהם טבח המוני כמו שעשו בשאר מדינות, ואף אנחנו נאמר בעת הזאת, שמי יודע אולי הקב"ה זימן את הרציחות בתוך בית הכנסת היות שאנחנו לא שומרים את קדושת בית הכנסת כראוי.

ואף אנו מהרגע ששמענו את הבשורה המרה, הקב"ה בודק אותנו אם אנו משתתפים בצערם של המשפחות כראוי, והאם נחרדנו כמו שצריך – וכמו שכתוב בפסוק (שמות י"ט כ"א) "ונפל ממנו רב", ופירש רש"י שם "כל מה שיפול מהם ואפילו הוא יחידי חשוב לפני הקב"ה להרבה".

דודי ירד לגנו לערוגת הבושם ללקוט שושנים – הקרבנות הללו היו ממש שושנים, נזכיר את הגה"צ הרב משה טווערסקי זצ"ל נין להגאון רבי חיים מבריסק זצ"ל, היה גאון וצדיק ומדקדק במצוות, מתמיד שאין כמוהו, ישן מעט מאוד, ובשבת ישן עוד פחות, ומסר שיעורים קבועים בישיבה, ובעת עמדו בתפילה ותפילין בראשו, נהרג הקדוש.

והצדיק הקדוש הרב קלמן לוין זצ"ל, התפלל אצלנו יום יום בתפילת וותיקין, וכבר קודם התפילה הקדיש זמן להכנות לתפילה, והתפלל בדבקות, ועמד בתפילה אצלנו בבית כנסת, והלך לאחר התפילה לשאול שאלה בהלכה, ובעודו ממתין נהרג על קידוש ה', עולה תמימה שעסק כל רגע בתורה הקדושה, ונחטף.

והצדיק הקדוש רבי אריה קופינסקי זצ"ל, היה כולו חסד ומסור לכלל, ועסק תמיד בתורה, היה רודף צדקה וחסד, ועובד ה'.
והקדוש הצדיק הרב אברהם שמואל גולדברג זצ"ל, נולד באנגליה ולמד שם בכולל, ובא לארץ ישראל ועסק קצת בפרנסה, אבל עשה את תורתו קבע ועיקר, אהב תורה והיה לומד בכל עת, רחים ומוקיר רבנן.

על כל אלה אני בוכייה, עיני עיני יורדה מים, הם נבחרו לקרבנות להשקיט אף וחמה ולכפר על עוונות ישראל כקרבן עולה, וכעת הם נמצאים בפרגוד מיוחד בשמים, והקב"ה ינקום נקמת דם עבדיו השפוך.

ואנחנו נתקן את דרכנו במה שהבאנו ולא יבוא עוד שוד ושבר בגבולנו, ולא התכוונתי לפגוע בשום אדם, ואני לא שייך לשום חוג, אלא כל כוונתי הוא לחפש מה הקב"ה דורש מאתנו לתקן בעת הזאת, וכמוש"כ (איכה ג' מ') "נחפשה דרכינו ונחקורה".

וחובה על כל אחד לסייע בממונו להחזיק את היתומים שצריכים עזרה, וכל אחד ייתן כפי יכולתו, וצדקה נחשבת כקרבן, [ואפשר להעביר לידי גבאי בית הכנסת שלנו].

ואנו מסיימים בתפילה – ארץ אל תכסי דמם!!, והקב"ה ימהר לנקום נקמת דם עבדיו, ויאמר לצרותינו די, ויחיש גאולתנו שנקבל בקרוב פני משיח צדקנו מתוך נחת והרווחה, ויתגדל ויתקדש שמיה רבא, אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture