האדמו"ר מצאנז בדברים נלהבים למשלחת ראשי דרשו

כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א למשלחת ראשי דרשו בדברי חיזוק ללימוד הדף היומי בהלכה: לימוד ההלכה משפיע לטובה על כל אורח חייו של האדם ומציל משגגות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התעוררות עצומה בקרב קהילות ישראל בכל רחבי תבל לקביעות לימוד הדף היומי בהלכה במשנה ברורה בכל יום. במסגרת החיזוק הגדול שעליו הודיע הארגון עם תחילת החורף לחיזוק לימוד ההלכה בכל יום במסגרת הדף היומי בהלכה ביקרה משלחת ראשי דרשו בבית כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א לקבלת דברי חיזוק בגודל חשיבות לימוד ההלכה בכל יום על ידי כל יהודי בכל מקום.

בענין זה של לימוד ההלכה – אמר כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א למשלחת, 'קנאת סופרים תרבה חכמה', כשרואים שלומדים ויש הצלחה, זה משפיע אחד על השני וגורם לעוד להצטרף ללימודים. ב"ה שישנם הרבה מבקשי ה' וצריכים רק למשוך את לבם להצטרף ללימוד ההלכה.

כשלומדים הלכה, זה משפיע לטובה על כל אורח החיים. רואים זאת גם אצל אברכים תלמידי חכמים שלא הקדישו בזמנים ללמוד הלכה, שכאשר התחילו ללמוד הלכה ונעשו בקיאים בזה, הושפעו לטובה
עוד הוסיף האדמו"ר שליט"א כי מובא במדרש מי שהוא טפש אומר מי הוא יכול ללמוד כל התורה נזיקין שלשים פרקים כלים שלשים פרקים, והחכם אומר הריני לומד שתי הלכות היום ושתים למחר עד שאני לומדה כולה. ורואים שצריכים ללמוד וללמוד עד שמסיימים הכל. הכלל הוא שכאשר לומדים יודעים, וכשלא לומדים לא יודעים ונכשלים. ומצינו בחז"ל תלמידי חכמים ששגגות נעשות להם כזדונות. וי"ל הכוונה, כי מי שאינו יודע היאך ללמוד אי אפשר לבוא אליו בטענה, אבל תלמידי חכמים שיודעים ללמוד ועכ"ז נכשלו הרי זה כיון שלא למדו הלכה ולכן השגגות שלהם נחשבים לזדונות.

בתוך כך, נמשכת ההצטרפות ההמונית ללימוד הדף היומי בהלכה כאשר בשבועות האחרונים הציג דרשו את תכנית החיזוק הגדול ללימוד הדף היומי בהלכה בכל תפוצות ישראל, כמו כן הודיע הארגון על הורדת רף הציון ל85 כך שקל יותר לקבל מילגה למחליטים ללמוד את הדף היומי בהלכה וגם להבחן עליו מדי חודש.

לצד הפעילות בקרב כלל הציבור, מפעיל 'דרשו' גם תוכנית ממוקדת לכוללי האברכים ברחבי הארץ, ובמסגרת תוכנית 'דרשו' בכולל מעניק הארגון תמיכת תשתית לקיום המבחנים בימי חמישי אחה"צ בכוללים, ומלגות נאות לאברכים העומדים בכור המבחנים החודשיים.

לאחר שלמעלה ממאה כוללים גדולים ברחבי הארץ משתתפים בתכנית 'דרשו' בכולל' הודיע הארגון על הרחבת התכנית ועשרות רבות של כוללים חדשים הצטרפו בשבועות האחרונים ל'דרשו בכולל', כשבהם החלו לשקוד על לימוד הדף היומי במשנה הברורה, הלכה למעשה – בין הסדרים, כאשר המבחנים כאמור מתקיימים בימי חמישי מדי חודש על מנת להקל על האברכים לקיים את המבחן מייד בתום סדר שני בכולל.
גם ברחבי העולם נרשמת הצטרפות רבה ללימוד הדף היומי בהלכה ובארה"ב הצטרפו רבים ללימוד היומי כמו גם ברחבי אירופה באנגליה ובצרפת ובבלגיה. שיעורים רבים נפתחו ובמוקדי המבחנים בחודש האחרון גדשו המוני לומדים חדשים שהחליטו ללמוד וגם להבחן על הדף היומי בהלכה במסגרת תכנית זו.

החיזוק הגדול של לימוד הדף היומי בהלכה בחורף זה – אומרים בדרשו – נועד לצרף רבבות לומדים חדשים שיקבלו על עצמם להצטרף להוגים יום יום בהלכה במשנה ברורה לקראת סיום המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה ותחילת המחזור החדש שבו הציפייה היא שכל יהודי ילמד מדי יום את המשנה ברורה על פי סדר הלימוד של הדף היומי בהלכה למען ירכוש ויקנה לעצמו את הידיעה המקיפה בהלכות אורח חיים שהם מהות ותכלית הלימוד להביא את האדם לידי מעשה על פי ההלכה בארחות חייו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture